Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Belgicisten... Hoeveel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24104)

Tantist 12 november 2004 21:23

Belgicisten... Hoeveel?

Wat is het grootste aantal dat belgicisten op de been kunnen krijgen om te betogen?

Ik zeg dat ze ocharme in de geschiedenis maximum 15.000 man hebben bijeen kunnen sprokkelen. Tegenwoordig lijkt 4000 mij het maximum...

Patriot! 12 november 2004 21:24

Wij feesten liever dan betogen.
Op de viering van het Vaderland en ZM de Koning op 20 en 21 juli vorig jaar was 400.000 man aanwezig.

Vlaamse Leeuw 12 november 2004 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Op de viering van het Vaderland en ZM de Koning op 20 en 21 juli vorig jaar was 400.000 man aanwezig.

Het is niet omdat je op zo'n feest ben, dat je Belgicist bent he. Heeft iemand de cijfers van de 11 juli viering?

Patriot! 12 november 2004 21:33

Ik was ook op de 11 juli viering. Immers:

Ge kunt voor België zijn en voor Vlaanderen,
Maar niet voor België en voor separatisme.

John Stufflebeam 12 november 2004 22:32

Citaat:

1) Was geen betoging
2) Er waren geen 400.000 mensen aanwezig. Je kan 400.000 mensen wel op een plein krijgen, maar dan moet dat plein ongeveer één vierkante km groot zijn (zonder obstakels zoals bomen). Zulke grote pleinen heb je in Brussel niet. Dus was er veel minder volk.

Patriot! 13 november 2004 01:28

De festiviteiten vonden in heel de stad plaats.

Isegrim 13 november 2004 01:36

Citaat:

Ik was ook op de 11 juli viering. Immers:

Ge kunt voor België zijn en voor Vlaanderen,
Maar niet voor België en voor separatisme.

Contradictio in terminis.

Patriot! 13 november 2004 01:39

Niet!

Rudy Van Nespen 13 november 2004 09:52

Als je wil weten hoeveel Belgicisten er zijn, dan raad ik je aan om eens te proberen eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.

Elke dreun die je dan op je gezicht krijgt, zal er één van een Belgicist zijn.:-D

Vlaamse Leeuw 13 november 2004 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Als je wil weten hoeveel Belgicisten er zijn, dan raad ik je aan om eens te proberen eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.

Deze foute redenering als al een aantal keren door mede-Belgicesten gemaakt. Maar nog maar eens herhalen: het is niet omdat je geen voorstander van een Vlaamse onafhankelijke republiek bent, dat je automatisch een Belgicist ben.

A 13 november 2004 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Het is niet omdat je op zo'n feest ben, dat je Belgicist bent he. Heeft iemand de cijfers van de 11 juli viering?

Het is niet omdat je op zo'n feest ben, dat je Flamingant bent he.

A 13 november 2004 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Deze foute redenering als al een aantal keren door mede-Belgicesten gemaakt. Maar nog maar eens herhalen: het is niet omdat je geen voorstander van een Vlaamse onafhankelijke republiek bent, dat je automatisch een Belgicist ben.

Netzoals het feit dat je niet openlijk zegt voor België te zijn betekend dat je voor een Vlaamse republiek bent . Toch schreeuwen Vlaamsnationalisten van de daken dat 6 miljoen Vlamingen eigenlijk een Vlaamse republiek willen alhoewel ze dat niet zeggen .

Westland New Post 13 november 2004 18:39

Citaat:

Elke dreun die je dan op je gezicht krijgt, zal er één van een Belgicist zijn.:-D

De verdraagzaamheid der Belgicaine leeghoofden.. :roll:

A 13 november 2004 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
De verdraagzaamheid der Belgicaine leeghoofden.. :roll:

Verweet de pot de ketel ...

John Stufflebeam 13 november 2004 23:03

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Citaat:

1) Was geen betoging
2) Er waren geen 400.000 mensen aanwezig. Je kan 400.000 mensen wel op een plein krijgen, maar dan moet dat plein ongeveer één vierkante km groot zijn (zonder obstakels zoals bomen). Zulke grote pleinen heb je in Brussel niet. Dus was er veel minder volk.

De festiviteiten vonden in heel de stad plaats.

Dus is de telling zeker verkeerd: activiteiten over gans de stad, op verschillende tijdstippen, dus massale dubbel- en driedubbeltellingen.

Olivier 13 november 2004 23:53

We zijn met genoeg hoor.

Meer als vroeger (dank u blok)

Vlaamse Leeuw 14 november 2004 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door A
... schreeuwen Vlaamsnationalisten van de daken dat 6 miljoen Vlamingen eigenlijk een Vlaamse republiek willen alhoewel ze dat niet zeggen .

Ah, en waar is dat dan wel gebeurd?? En graag een duidelijk antwoord!

Isegrim 14 november 2004 01:50

Citaat:

Niet!

Apparent RARI nantes sub gurgite vasto...haha

Tantist 14 november 2004 14:33

Citaat:

Op Vlaanderen Feest waren er een miljoen. En nu gij terug, met uw gefeest :lol:

Tantist 14 november 2004 14:34

Citaat:

Flaminganten zijn immers minder gewelddadig ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be