Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Deze woorden wil u nooit meer horen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241370)

Universalia 30 november 2017 09:21

Deze woorden wil u nooit meer horen

Citaat:

Het Instituut voor de Nederlandse Taal heeft de ergerlijkste woorden van 2017 bekendgemaakt. Me-time, super, absoluut en dagdagelijks willen Vlaamse deelnemers aan de jaarlijkse verkiezing ‘Weg met dat woord!’ het liefst nooit meer horen.
Misschien vult 'grensoverschrijdend' binnenkort het lijstje nog aan? :lol:

quercus 30 november 2017 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8583784)

Wel inzake stereotype termen erger ik mij wel aan iets dat meer is dan een woord. Met name de uitdrukking: "Wel, het is zo dat...". Ik heb al interviews beluisterd waarbij letterlijk elke vraag werd beantwoord met een zin die op dergelijke wijze werd aangevat.

Libro 30 november 2017 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8583784)

De nrs. 1 en 3 van de Nederlandse lijst springen er wel uit :lol:.

Ik had "mancave" voorgesteld: wij zijn geen holbewoners, niet waar.

The Paulus Experience 30 november 2017 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8583794)
Wel inzake stereotype termen erger ik mij wel aan iets dat meer is dan een woord. Met name de uitdrukking: "Wel, het is zo dat...". Ik heb al interviews beluisterd waarbij letterlijk elke vraag werd beantwoord met een zin die op dergelijke wijze werd aangevat.

Kris Peeters

Dadeemelee 30 november 2017 10:18

Pitchen.

The Paulus Experience 30 november 2017 10:19

"Dat is dubbel" mocht er ook wel bij

kojak 30 november 2017 11:56

504 :lol:

Is wel geen woord, maar toch....

Elio di Supo 30 november 2017 12:10

"grinta" en "jongeren"

Knuppel 30 november 2017 12:26

"Deze woorden wil u nooit meer horen" wil ik niet meer horen. Ik ben geen groentje.

Ik vind het eigenlijk absoluut super-leuk dat "u" dagdagelijks uit uw comfortzone komt. Ik heb zoiets van "dat belooft naar de toekomst toe".

Me-time, is dat een recept uit de Flair of de Libelle?

fox 30 november 2017 12:28

Ik heb het niet zo begrepen op het woordje "kids".

Knuppel 30 november 2017 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8583969)
"grinta" en "jongeren"

Grinta is voornamelijk een sportterm, alsook een magazine voor de actieve fietser. Vermits sport mijn ding niet meer is heb ik van dat woord geen last.

Wat het gebruik van "jongeren" betreft is het voornamelijk hetgeen ermee verdoezeld wordt dat mij de keel uithangt. Met dank aan de "integratiebevorderende" maatregel die het AVBB zichzelf, in samenwerking met Centrum voor Racismebestrijding (vandaag Unia) oplegde in 1994.

http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=136

Knuppel 30 november 2017 12:59

Ik merk net dat de domeinnaam "pers-gerecht.be te koop staat. Daarom wat toelichting.

http://unia.be/nl/publicaties-statis...tieachtergrond

Kif-Kif verkiest "Aanbevelingen bij multiculturele berichtgeving" boven "aanbevelingen voor de berichtgeving over allochtonen".

http://www.kifkif.be/actua/berichtge...ochtonen%C2%80

Kortom: "jongeren" wordt vooral gebruikt om relschoppers, kut-marrokaantjes en rasechte criminelen te ontzien in de media. Het woord "allochtonen" wordt juist om die reden te weinig gebruikt.

Elio di Supo 30 november 2017 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8584034)
Kortom: "jongeren" wordt vooral gebruikt om relschoppers, kut-marrokaantjes en rasechte criminelen te ontzien in de media. Het woord "allochtonen" wordt juist om die reden te weinig gebruikt.

Een schaamlapje. Kunnen ze tenminste niet spreken over belhamels of schorremorrie?

De schoofzak 30 november 2017 13:11

Ik heb niets tegen individuele woorden.
Maar wel tegen uitgeholde begrippen. Zoals nationalisme.

dalibor 30 november 2017 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8584002)
Grinta is voornamelijk een sportterm, alsook een magazine voor de actieve fietser. Vermits sport mijn ding niet meer is heb ik van dat woord geen last.

Wat het gebruik van "jongeren" betreft is het voornamelijk hetgeen ermee verdoezeld wordt dat mij de keel uithangt. Met dank aan de "integratiebevorderende" maatregel die het AVBB zichzelf, in samenwerking met Centrum voor Racismebestrijding (vandaag Unia) oplegde in 1994.

http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=136

Grinta is gewoon Italiaans voor 'verbetenheid'.

Knuppel 30 november 2017 13:44

Nationalisme een uitgehold begrip?
Geldt dat ook voor Belgisch-nationalisme of bestaat dat niet?

TheFourHorsemen 30 november 2017 13:53

Kids.

Typisch voor veertig- tot vijftigjarige vrouwen die hip en jong willen lijken op sociale media.

Dadeemelee 30 november 2017 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8584123)
Nationalisme een uitgehold begrip?
Geldt dat ook voor Belgisch-nationalisme of bestaat dat niet?

Sinds de nationalisten hun tegenstanders ook nationalisten noemen heeft het nog weinig betekenis.
Ik supporter voor de Rode Duivels, dus ik ben een nationalist :silly:

Knuppel 30 november 2017 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8584144)
Sinds de nationalisten hun tegenstanders ook nationalisten noemen heeft het nog weinig betekenis.

Je bedoelt allicht dat het nationalisme nog weinig betekenis heeft sinds Vlaams-nationalisten niet de enige nationalisten zijn in Belgique én in heel de wereld. Elk volk ter wereld is in de regel trots op zijn land, maar Belgische nationalisten worden, alhoewel ze veel fanatieker Belg zijn dan een Vlaams-nationalist, niet graag nationalisten genoemd.
Vraag maar aan reuzepanda. :-P

Supporter vooral verder voor de rode duivels. De nationale hooghouder van Belgique heeft jouw steun héél hard nodig.

Inbev, een ander Belgisch nationalistisch pronkstuk trouwens ook. Deze Belgisch nationale trots misbruikt van haar macht in Belgique volgens Europa. Veel inbev bier drinken ook al betaal je er teveel voor, zou ik zeggen. Je bent een Belgische nationalist of je bent het niet, hé?

Belgique is een chocoladeland? "De kwaliteit is middelmatig en overroepen." De Duitse chocolatier Georg Bernardini opent de aanval op onze nationale trots, het voedsel van kampioenen, een verleiding voor liefhebbers en de favoriet van de massa. LOL

quercus 30 november 2017 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8584144)

Jazeker. Een belgicist is per definitie een nationalist. Een Vlaamsgezinde is dat overigens evenzeer. Maar dat deert mij niet. Ik ben dus nationalist "en daar ben ik fier op". Na!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be