![]() |
Koop jij je studiejaren af ?
ik snep geen hol van dat systeem. ik geef nu 1500 euro, en ik krijg later 350 euro BRUTO per jaar terug ? Oftewel: zelfs als we de intresten op die 1500
euro vergeten, moet ik al 10jaar op pensioen zijn om zelfs maar break-even te draaien? |
Het is op maat van iemand gemaakt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iemand enig idee hoe dat zit als je een jaar in het buitenland werkt zonder met iets in orde te zijn ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Of het kostuum van Bart De Wever ... |
Citaat:
|
Nee, ik doe niet mee aan dat boerenbedrog.
Als je denkt nog 50 jaar te zullen leven, steek je dat geld beter in een goedkoop kapitaliserend indexfonds om zelf in een appeltje voor de dorst te voorzien. |
Dit forum zit vol ambtenaren, verschrikkelijk is dat.
|
Citaat:
|
Ik hoef niks af te kopen.
Tegen de tijd ik op "overheids"pensioen mag is dat gereduceerd tot een voedselbonnenboekje. Ben ik vet mee op mijn 75. |
Citaat:
Die zit wsl Thaise mosselen te likken. |
Citaat:
Hij droeg nog confectie toen. |
Neen, afzetterij.
Ik heb bijna het netto maximum wettelijk pensioen indien ik op pensioen ga (dixit my pension). Waarom zou ik geld in de bodemloze put van de staatskas dumpen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wees blij dat je in een land leeft waar je een bijdrage kunt leveren.
|
Citaat:
Toch moet je mijn raad niet in acht nemen. Ik heb er mij onvoldoende in verdiept. De top-3 van mijn beste investeringen waren: - mijn huwelijk - ons gezinshuis - het pensioensparen. Waar ik daar mijn keuze om ambtenaar te worden, in moet plaatsen, is moeilijk. Want veel keuze was daar destijds niet aan. Als zoon van ongeschoolde arbeiders. |
Het is belachelijk om studiejaren af te kopen. Net nu iedereen het er over eens is dat iedereen gedurende heel z'n leven moet studeren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be