![]() |
Faraday Future is stervende.....
Het is maar de vraag of deze start-up nog het einde van 2017 zal halen...
https://www.theverge.com/2017/12/1/1...er-resignation De Amerikaanse firma,grotendeels gefinancierd door een Chinese geldschieter (die in China zelf blijkbaar ook in (financiele-) moeilijkheden aan het raken is )had een tijdje geleden een "sensationale" e-wagen voorgesteld,de FF91....misschien wel een "Tesla-killer" ;-) Maar de firma verbrandde uiteindelijk alleen maar geld nog voor serieproduktie ergens serieus kon beginnen....en de toplui,waaronder 3 van de 5 oprichters,en verschillende figuren met ruime ervaring bij firma's als BMW en zo,verlaten het zinkende schip.... Een autofabriek starten....het is eigenlijk amper te doen in de "Westerse wereld"... |
Citaat:
|
Het is te druk in het high end segment.
Tesla domineert daar. Het is tijd voor een fabrikant die e-wagens van 20-25k op de markt zet. En geen kleine matchboxen die slechts 50 km rijden, maar golfkes die 400-500 km range hebben. |
Citaat:
Een nieuw bedrijf moet dus geld genoeg hebben om gedurende deze tijd hun volk goed te betalen, genoeg prototypes te bouwen, leveranciers te zoeken die continiuteitgaranties willen hebben gezien hun investeringen enz enz. Inderdaad zo goed als onmogelijk te doen dus |
Citaat:
|
Citaat:
Ik lees net op Electrek dat zelfs Porsche USA nu al zijn beklag doet dat Tesla hun 100 -150k - klanten inpikt... vooral de dure plug-in-hybrides van Porsche.... (wslk ook met de nieuwe Tesla roadster, een directe concurrent van de Porsche Mission E die rond dezelfde tijd gaat komen of 1 jaar eerder? ...) Citaat:
|
Die Porsche "soft-hybrides" waren/zijn eigenlijk "fiscale" construkties.....Ik vrees een beetje (tot mijn niet aflatende spijt) dat dit ook voor menig ander hybride-model geldt...
In het ganse verhaal van de "overgangsjaren" van 100% verbrandingsmotoren naar een meer divers wagenpark zie je één konstante.De "bekende" autofabrikanten,die samen met de politiek de markt uittekenden (en dan nog de boel bedrogen zodra ze konden....genoeg draadjes hierover )zijn kompleet verrast dat er al minstens één speler is die ooit gezegd heeft "f*ck That sh*t,I do wat I want".....en nu vrij lastig aan het worden is.... Ook de groeiende "dreiging" van "China",die niet zolang meer van onze wegen weggehouden kan worden(als we,als EU,consequent zijn met ons eigen gelul over milieu en zo) zagen ze blijkbaar slechts te laat..... Ondertussen staat hier al één laadpaal voor electrische wagens te blinken aan het gemeentehuis........en Kelt blijft de aankoop van een nieuwe wagen maar uitstellen (hoewel mijn oude begint te kosten aan vervangonderdelen...:-( ) omdat hij niet geconfronteerd wil worden met een fonkelnieuw "museumstuk"..... |
Citaat:
EV-Sales heeft uitgerekend dat er -september 2017- wereldwijd al 64 % pure E-wagens(BEV) ingeschreven worden tov 35% plug-in hybrides (PHEV), enkele jaren geleden was dat fifty-fifty of mss omgekeerd. Bepaalde landen geven ook geen subsidies meer voor plug-in-hybrides, zoals Nederland vanaf 2017. De benzine-hybride is idd een te dure tussenstap (dat zien we vandaag al aan de prijzen), en de pure E-wagens gaan - naargelang de productie opgedreven kan worden - duidelijk goedkoper worden. Citaat:
https://www.inverse.com/article/3140...-last-20-years |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be