Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tot 500 euro onbelast bijklussen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241487)

kojak 9 december 2017 18:23

Tot 500 euro onbelast bijklussen

'Met deze klusjes mag je vanaf volgend jaar 500 euro per maand onbelast bijverdienen'

-bron-

Niet alles mag, in tegenstelling van wat je soms hoort, maar soit.

Ergens heb ik hier wel mijn bedenkingen bij.

Stel, iemand die werkt, en overuren maakt.
Die overuren die worden belast.

Iemand die blijklust n�* zijn uren, die niet.

Nu ja, deze vergelijking gaat wel niet helemaal op, maar ik hoop dat jullie het probleem, of de oneerlijkheid in dit nieuwe systeem wel wat kunnen zien.

En dan nog, bijklussen aangeven of niet, zwart-werk, etc... Op den duur gaan we door het bos de bomen niet meer kunnen zien.

Stel, ik werk in de IT sector als technieker.
Ik ga geen overuren meer doen, maar wel na mijn uren mensen wat gaan helpen, tot 500 euro per maand, onbelast....

Citaat:

...
- Kleine onderhoudswerkzaamheden aan of rondom de woning;
- Hulp bij administratie en punctuele hulp bij kleine IT-problemen, met uitsluiting van professionele boekhouding;
- ....
- Ondersteuning van personen bij occasionele of kleine huishoudelijke taken in de woning van de gebruiker;
...

Zipper 9 december 2017 18:40

ik klus al 25jaar onbelast bij :-)

kojak 9 december 2017 19:21

Betaald ?

Maar ik anders ook. Onbetaald. Vrijwilligerswerk.

En dat is ook zoiets dat meer en meer aan het verdwijnen is.
Tegenwoordig moeten ze er altijd iets voor terug kunnen krijgen.
Ben ook jaren seingever geweest bij wielerwedstrijden.
Tot ze ook daar een tekort begonnen te krijgen aan vrijwilligers, en dan huren ze der een team bij.
Maar die zijn dan wel betaald, zij het niet veel, dus moesten al de anderen op slag ook betaald worden...
En nu zorg ik voor mijn ouders. Ook onbetaald, maar dat is nu wel iets helemaal anders. Hier wil ik zelfs gene eurocent voor krijgen.
Maar door dat werk te doen, ontlast je wel voor een deel onze sociale zekerheid.
Het begrip mantelzorger is al altijd ondergewaardeerd geweest, maar daar komt nu wél al wat verandering in. 't Werd tijd.

eno2 9 december 2017 20:03

Ik klus al niet graag laat staan bijklussen.

reservespeler 10 december 2017 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8592707)
'Met deze klusjes mag je vanaf volgend jaar 500 euro per maand onbelast bijverdienen'

-bron-

Nu ja, deze vergelijking gaat wel niet helemaal op, maar ik hoop dat jullie het probleem, of de oneerlijkheid in dit nieuwe systeem wel wat kunnen zien.

En dan nog, bijklussen aangeven of niet, zwart-werk, etc... Op den duur gaan we door het bos de bomen niet meer kunnen zien.

Ik ga geen overuren meer doen, maar wel na mijn uren mensen wat gaan helpen, tot 500 euro per maand, onbelast....

DOEN!

Dadeemelee 10 december 2017 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8592707)

-bron-

Iedereen ziet het, maar zonder dit is er géén verlaging van de vennootschapsbelasting en géén effektentaks.

Wat een goede zaak zou zijn uiteraard.

Universalia 10 december 2017 10:48

Ook deeleconomie mag vanaf 2018 tot 500 euro per maand onbelast bijverdienen

Het zal uiteraard nog stof (om over na te denken?) doen opwaaien? 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be