Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel krijgt boemerang terug (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241497)

MORPHEUS 10 december 2017 18:11

Brussel krijgt boemerang terug

Met het eurostadion dossier komen vele wegen samen.

Ik denk maar aan de Franstalige pesterijen rond de serres van Meise.

Ik denk maar aan de drang van de Franstaligen om steeds maar de taalgrens te willen verleggen. De taalgrens niet te respecteren

Ik denk maar aan de pesterijen rond de luchthaven van Zaventem

En nu wilden ze op Vlaams grondgebied een Franstalige Brusselse structuur zetten .

Het is duidelijk dat de Vlamingen hier de hakken in het zand hebben gezet.
Deze topic is bedoeld om de gevolgen te zien voor Brussel. En ook om op te volgen met nieuwe ontwikkelingen
Wat hangt er boven hun hoofd ? De boemerang van de nachtvluchten, serres Meise, superieur gevoel ……. Komt keihard terug.

Tavek 10 december 2017 18:26

Tis vooral gefoefel geweest van de bouwheer en de mobiliteitsproblematiek die het de das hebben omgedaan, maargoed, als jullie snachts beter slapen door te denken dat het een vlaanderen vs. wallonie was, be my guest.

MORPHEUS 10 december 2017 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8593493)
Tis vooral gefoefel geweest van de bouwheer en de mobiliteitsproblematiek die het de das hebben omgedaan, maargoed, als jullie snachts beter slapen door te denken dat het een vlaanderen vs. wallonie was, be my guest.

dus de pesterijen rond Zaventem en de serres van Meise blijven voor u over ?

MORPHEUS 10 december 2017 18:33

Citaat:

zal ik nog een lijntje trekken naar het NEO dossier ? En dan Uplace ? Het niet renoveren van een bestaand stadium in Brussel ?

maar soit, ik ben enkel met deze topic geïnteresseerd wat de gevolgen zijn voor Brussel.

kelt 10 december 2017 18:49

Ik weet het,het moet moeilijk zijn,maar Brussel zit INGEKAPSELD,en daarmee wordt bedoeld INGEKAPSELD.......

Uitgebreide "sportinfrastructuur" lijkt me zelfs niet eens de grootste prioriteit meer.....

HEt zal nog een tijdje duren voordat beseft wordt, tot in het politieke besturen toe, dat ook Brussel als "wingewest" verleden tijd is....

Eens "nedergedaald" kan van Bxl zelfs een aangename STAD gemaakt worden,met het volk dat er is en de ruimte die beschikbaar is....

Maar gedaan met "galactische keizerrijk-dromen" of denken dat "Brusseleirs" gaan beslissen wat van "Belgisch belang" is...
En ja,ook grote (Vlaamse )bouwondernemers mogen eens met de voetjes op de grond gezet worden,hun "partytime" is eigenlijk al gedaan in dit (te) vol gebouwde land.....

Een eenvoudige blik op de wereldkaart leert dat er elders toch wel meer opportuniteiten,misschien zelfs BEHOEFTES, zijn voor "wereldklasse"-infrastructuur...

De schoofzak 10 december 2017 21:59

Ik zou graag De Wever uitdagen: bouw in jouw stad (want de andere in Vlaanderen zitten wat slecht qua timing, denk ik) een stadion van Europees niveau.
Laat dat dan zeker "Vlaams" exploiteren.
Dan kan daar Europees en mondiaal door "nationale" ploegen gespeeld worden.

Toch ga ik dat niet doen.
Ik ben een beetje anti-voetbal. Dat is foutief van mij, maar het is zo.
Laat hooligans maar naar andere landen boel gaan zoeken.

werkman 10 december 2017 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8593670)
Ik zou graag De Wever uitdagen: bouw in jouw stad (want de andere in Vlaanderen zitten wat slecht qua timing, denk ik) een stadion van Europees niveau.
Laat dat dan zeker "Vlaams" exploiteren.
Dan kan daar Europees en mondiaal door "nationale" ploegen gespeeld worden.

Toch ga ik dat niet doen.
Ik ben een beetje anti-voetbal. Dat is foutief van mij, maar het is zo.
Laat hooligans maar naar andere landen boel gaan zoeken.

Conclusie trekken Schoof. Conclusie!
Ze zitten hier reeds lang; die hooligans.
En toch kun je ze ook niet missen want je komt toch steeds terug. :lol:
En laat dat mondiaal gedoe maar op een ander.
Ik ben dat Europees gedoe reeds lang beu.
Er zitten reeds teveel kakkerlakken in de Brusselse keukens. :lol:

Garry 10 december 2017 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 8593497)
zal ik nog een lijntje trekken naar het NEO dossier ? En dan Uplace ? Het niet renoveren van een bestaand stadium in Brussel ?

maar soit, ik ben enkel met deze topic geïnteresseerd wat de gevolgen zijn voor Brussel.

Zo nog een tijdje verder elkaar de duivel aandoen en Vlaanderen moet geen moer meer doen om onafhankelijk te worden, dan vragen al, zowel de Brusselse als de Waalse, Franstalige om onafhankelijk te MOGEN worden :lol:

Garry 11 december 2017 00:02

Citaat:

Dat ze dit plaatsen, dat is minder duur, en 't pakt in ieder geval veel minder plaats in;
https://www.strayshop.nl/voetbaltafe...iABEgKsAfD_BwE

Hypochonder 11 december 2017 07:31

Het zijn inderdaad uitsluitend de WalloBrux politici/baronnen die de bouw van dat stadion verkwanseld hebben.

MORPHEUS 12 december 2017 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8593845)
Het zijn inderdaad uitsluitend de WalloBrux politici/baronnen die de bouw van dat stadion verkwanseld hebben.

als ik het allemaal lees.

Het Eurostadium zou een beetje de "scheepslift van Strepy "worden

Anderlecht zou er niet voetballen en de rode duivels ook niet

Jan van den Berghe 12 december 2017 19:12

Citaat:

Waar las u het woord "Wallonië"?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be