Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jinnih Beels (Samen): “War on drugs heeft gefaald” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241549)

Universalia 14 december 2017 11:18

Jinnih Beels (Samen): “War on drugs heeft gefaald”

Citaat:

ANTWERPEN - De Antwerpse politica Jinnih Beels meent dat de huidige aanpak van drugscriminelen in Antwerpen niet werkt. “De ‘war on drugs’ heeft gefaald”, zei ze donderdagochtend in ‘De Ochtend’ op Radio 1. Burgemeester Bart De Wever (N-VA) reageerde al. “De war on drugs is geen oorlog tegen gebruikers. Het driesporenbeleid dat Samen naar voor schuift is ook de visie van dit stadsbestuur.”
Dan lach je u toch te pletter met dat soort van wreed povere uitspraken van die groenen?

Citaat:

Volgens haar moet er meer aandacht besteed worden aan de druggebruiker zelf, aan preventie en zorg. “We moeten ook kijken naar de druggebruikers zelf: doen we genoeg aan preventie om te voorkomen dat mensen drugs beginnen te gebruiken?.
De meeste druggebruikers zijn mensen zonder ruggegraat, zij die het leven niet met open ogen durven te aanschouwen.

Niet te vergeten dat er ook een grote groep bij is die het gewoon stoer, cool, megacool vinden dat druggebruik.

In de meeste gevallen verrijken ze dan nog groepen dealers/verkopers uit andere landen, u weet wel, zij die hier totaal niet moeten zijn en die zeker zelf géén gebruikers zullen zijn in de meeste gevallen dan toch niet.

Zoals ik al eerder wist te schrijven moeten die mochten ze zorg nodig hebben vanachter op de lijst moeten staan met de opmerking: zelf gezocht. :lol:

Laten we de groentjes snel in de schutkring duwen wegens gevaarlijke partij.

Kunnen ze misschien een kaartje leggen met die mensen van het VB.:-D

p.s.

Het moet u al opgevallen zijn maar mijn kort bochtenwerk is 'prima' de laatste dagen. Misschien komt dat omdat ik mijn Ebenezer Scrooge jasje aan heb?

Het Verzet 14 december 2017 11:52

Is reeds een draad over in Maatschappij en samenleving: http://forum.politics.be/showthread.php?t=241545

Jinnih beels raaskalt, de ene moment zegt dat men moet focussen op de grote mannen, een ogenblik erna komt ze af dat ze ook moeten kijken naar de gebruikers.

Ik heb nergens iets gehoord dat het huidig beleid anders aanpakt, maar als ge ze bezig hoort, is't precies of ze hebben een totaal andere aanpak.

Nu ja, ze (samen en het bestuur) kunnen ook moeilijk zeggen waar het op neer komt: "Ons huidig drugsbeleid brengt geen zoden aan de dijk, maar we weten van ni anders, dus doen we voort."

Xenophon 14 december 2017 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8596847)

Dan lach je u toch te pletter met dat soort van wreed povere uitspraken van die groenen?

De meeste druggebruikers zijn mensen zonder ruggegraat, zij die het leven niet met open ogen durven te aanschouwen.

Niet te vergeten dat er ook een grote groep bij is die het gewoon stoer, cool, megacool vinden dat druggebruik.

In de meeste gevallen verrijken ze dan nog groepen dealers/verkopers uit andere landen, u weet wel, zij die hier totaal niet moeten zijn en die zeker zelf géén gebruikers zullen zijn in de meeste gevallen dan toch niet.

Zoals ik al eerder wist te schrijven moeten die mochten ze zorg nodig hebben vanachter op de lijst moeten staan met de opmerking: zelf gezocht. :lol:

Laten we de groentjes snel in de schutkring duwen wegens gevaarlijke partij.

Kunnen ze misschien een kaartje leggen met die mensen van het VB.:-D

p.s.

Het moet u al opgevallen zijn maar mijn kort bochtenwerk is 'prima' de laatste dagen. Misschien komt dat omdat ik mijn Ebenezer Scrooge jasje aan heb?

De alcohol-gebruikers bedoel je?

Bhairav 14 december 2017 12:02

Heeft dat ooit al ergens succes geboekt? Kom niet af met plaatselijke resultaten om vervolgens te lullen dat dit doorgetrokken moet worden naar de ganse wereld.

Bhairav 14 december 2017 12:03

Legalisatie en regulering. De rest is onzin.

TheFourHorsemen 14 december 2017 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8596871)

Neen, alcohol-gebruikers bevinden zich onder alle soorten mensen, onder alle lagen van de bevolking.

Toch een mooie poging.

Het Verzet 14 december 2017 12:12

Citaat:

Als mijn madam praat over leefloners die niet in staat zijn om te werken is die groep inderdaad oververtegenwoordigd tegenover andere drugs.

Bob 14 december 2017 12:25

Citaat:

Dat is zo voor alcohol bij snotapen, en zal zo voor de andere drugs ook wel zijn.
Eens wat ouder gaat het niet meer om stoer doen.

Bob 14 december 2017 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8596873)

Met legalisatie zal de zwarte handel verdwijnen, doch de problemen voor de gemeenschap, gepaard gaande met het gebruik, zullen zonder twijfel vergroten.

Xenophon 14 december 2017 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 8596886)
Dat is zo voor alcohol bij snotapen, en zal zo voor de andere drugs ook wel zijn.
Eens wat ouder gaat het niet meer om stoer doen.

Klopt, in veel gevallen is het dan gewoon de alcoholverslaving onderhouden.

Xenophon 14 december 2017 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 8596889)
Met legalisatie zal de zwarte handel verdwijnen, doch de problemen voor de gemeenschap, gepaard gaande met het gebruik, zullen zonder twijfel vergroten.

Dat is niet hoe het in de landen verloopt waar men gelegaliseerd heeft.

Bob 14 december 2017 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8596891)
Dat is niet hoe het in de landen verloopt waar men gelegaliseerd heeft.

In zoverre men alle commentaar uit die landen kan geloven, en zal er ook al vanaf hangen over welke soort drugs men het heeft. Maar kan toch moeilijk geloven dat dit bij cocaine zo is.

Jan van den Berghe 14 december 2017 13:00

Citaat:

Wat natuurlijk echt onzin is alsof we de krijtlijnen van de wetgeving zouden moeten verlaten als het blijkt dat bepaalde misdrijven blijven voorkomen. Doodslag en moord komen nog steeds voor. Gaan we die twee misdaden dan uit de strafwet halen omdat ze nog steeds gepleegd worden?

Hypochonder 14 december 2017 13:03

Na de verkiezingen zal dit wijf exact dezelfde conclusie kunnen trekken over "Samen."

Xenophon 14 december 2017 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 8596900)
In zoverre men alle commentaar uit die landen kan geloven, en zal er ook al vanaf hangen over welke soort drugs men het heeft. Maar kan toch moeilijk geloven dat dit bij cocaine zo is.

Cocaïne is een van de meest overschatte drugs. Je moet verdorie al een serieus slappe vod zijn als je niet kan stoppen met snuiven.
Crack-rokers dat is een andere zaak, maar die zijn gewoonlijk al verloren nog voor ze daar mee beginnen. Dat is zoals heroïne-gebruikers, ofwel opsluiten en verplicht afkicken met methadon of gelijk afschrijven.

Nu, ik ken er wel een paar die gestopt zijn met methadon, sommigen lukt het wel, maar de meeste zijn vogels voor de kat, ze leven enkel in functie van de naald.

Ik vraag me af wat die mensen denken als ze zo de eerste maal die naald in hun aders steken...

Xenophon 14 december 2017 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8596914)
Na de verkiezingen zal dit wijf exact dezelfde conclusie kunnen trekken over "Samen."

Je wil zeggen, 'lekker wijf'?

Bhairav 14 december 2017 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8596910)
Wat natuurlijk echt onzin is alsof we de krijtlijnen van de wetgeving zouden moeten verlaten als het blijkt dat bepaalde misdrijven blijven voorkomen. Doodslag en moord komen nog steeds voor. Gaan we die twee misdaden dan uit de strafwet halen omdat ze nog steeds gepleegd worden?

Afgezaagde reactie. Bij domme mensen en in de jaren 90 kon ge daar misschien mee scoren.

Boduo 14 december 2017 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8596867)
Is reeds een draad over in Maatschappij en samenleving: http://forum.politics.be/showthread.php?t=241545

Jinnih beels raaskalt, de ene moment zegt dat men moet focussen op de grote mannen, een ogenblik erna komt ze af dat ze ook moeten kijken naar de gebruikers.

Ik heb nergens iets gehoord dat het huidig beleid anders aanpakt, maar als ge ze bezig hoort, is't precies of ze hebben een totaal andere aanpak.

Nu ja, ze (samen en het bestuur) kunnen ook moeilijk zeggen waar het op neer komt: "Ons huidig drugsbeleid brengt geen zoden aan de dijk, maar we weten van ni anders, dus doen we voort."

Voor het oplossen v.e. dergelijk serieus probleem staan de beste stuurlui aan wal.

Jan van den Berghe 14 december 2017 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8596925)
Afgezaagde reactie. Bij domme mensen en in de jaren 90 kon ge daar misschien mee scoren.

Ook afgezaagde reactie: geen inhoud en geen argumenten. Feit is nu eenmaal dat het getuigt van een totaal gebrek aan realiteitszin als men ervan uitgaat een bepaalde misdaad gelegaliseerd moet worden als blijkt dat die misdaad nog steeds wordt gepleegd.

Gaan we niet langer beboeten op snelheid, omdat er duizenden mensen jaarlijks te snel rijden?

Gaan we niet langer vervolgen op sluikstorten, omdat sluikstorten niet ophoudt ondanks de GAS-boetes?

Gaan we niet langer de politie inschakelen om geluidsoverlast aan te pakken, omdat er mensen zijn die zich nog steeds niet houden aan de reglementaire voorschriften op de nachtrust?

Boduo 14 december 2017 13:24

Citaat:

Wat bedoel je, concreet, met "regulering" ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be