Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerps Drugsbeleid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241552)

speurneus 14 december 2017 15:45

Antwerps Drugsbeleid

Het is algemeen geweten dat De wever tegen druggebruik is en de Stad sinds enkele jaren een hard, weliswaar niet erg geslaagd, antidrugs beleid voert.
Nu blijkt dat zakenman Van der Paal, een goede vriend van De Wever, een notoir cocaine verslaafde is, die een paar maanden geleden wegens een overdosis gedurende één week in de coma heeft gelegen.
Dus voor de buitenwereld is Dewever tegen drugs maar er blijkbaar geen graten in ziet om zakendeals af te sluiten met een drugsverslaafde vriend.
Bravo Weverke goe bezig.

fox 14 december 2017 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 8597160)
Het is algemeen geweten dat De wever tegen druggebruik is en de Stad sinds enkele jaren een hard, weliswaar niet erg geslaagd, antidrugs beleid voert.
Nu blijkt dat zakenman Van der Paal, een goede vriend van De Wever, een notoir cocaine verslaafde is, die een paar maanden geleden wegens een overdosis gedurende één week in de coma heeft gelegen.
Dus voor de buitenwereld is Dewever tegen drugs maar er blijkbaar geen graten in ziet om zakendeals af te sluiten met een drugsverslaafde vriend.
Bravo Weverke goe bezig.

Drugsgebruik is niet strafbaar mijn beste. Hoe zou je dan ook oorlog voeren tegen iets wat niet strafbaar is. De oorlog is tegen de distributeurs en makers van de drugs. Soit, ik heb zowieso al begrepen dat het in dit topic niet de bedoeling zal zijn om enigszins een discussie te voeren. De aanzet is daarvoor weer veel te mager.

fred vanhove 14 december 2017 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 8597160)
Bravo Weverke goe bezig.

Nu zegt hij wel dat je die oorlog niet kan winnen.

Over enige ander optie heeft hij blijkbaar nog nooit gehoord. Hij wil hem blijven voeren....ja hoe noemt men dat dan :roll:

https://www.demorgen.be/binnenland/b...nnen-b652914b/

fred vanhove 14 december 2017 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8597165)
Drugsgebruik is niet strafbaar mijn beste. Hoe zou je dan ook oorlog voeren tegen iets wat niet strafbaar is. De oorlog is tegen de distributeurs en makers van de drugs. Soit, ik heb zowieso al begrepen dat het in dit topic niet de bedoeling zal zijn om enigszins een discussie te voeren. De aanzet is daarvoor weer veel te mager.

Is dat zo ? Dubbeltje op zijn kant.

fox 14 december 2017 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8597169)
Is dat zo ? Dubbeltje op zijn kant.

Ja dat is zo en dat is helemaal geen dubbeltje op zijn kant. Gebruik is niet strafbaar. Bezit wel.

Bobke 14 december 2017 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8597167)
Nu zegt hij wel dat je die oorlog niet kan winnen.

Over enige ander optie heeft hij blijkbaar nog nooit gehoord. Hij wil hem blijven voeren....ja hoe noemt men dat dan :roll:

https://www.demorgen.be/binnenland/b...nnen-b652914b/

Tegen de misdaad kan men die ook niet winnen.
Hoe noemt men dat dan als men dat bestrijdt ? :roll:

Bhairav 14 december 2017 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8597179)

Drugs zijn geen misdaad.

fred vanhove 14 december 2017 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8597179)

Voor de zoveelste keer ....u vergelijkt appelen met peren. Voor misdaad is er geen ander alternatief als ze bestrijden.Men kan geen pure misdaad bepalen. Inzake drugs en beleid zijn er mogelijke alternatieven.Het drugbeleid kan men zelf bepalen.

fred vanhove 14 december 2017 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8597178)
Ja dat is zo en dat is helemaal geen dubbeltje op zijn kant. Gebruik is niet strafbaar. Bezit wel.

U heeft daar inderdaad een punt.

Bobke 14 december 2017 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8597191)
Drugs zijn geen misdaad.

Blijkbaar wel.

fred vanhove 14 december 2017 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8597195)
Blijkbaar wel.

Dat klopt. En dit sinds de politiek er een zaak voor justitie heeft van gemaakt en niet meer van volksgezondheid daar waar ze altijd thuishoorden en dat nu nog zouden dienen te zijn.

Xenophon 14 december 2017 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8597165)

In tegendeel, iemand die ik ken heeft een jaar gekregen wegens gebruik.

Je hoort soms zeggen dat sinds men de wet gewijzigd heeft de procureur kan kiezen of hij vervolgd of niet.

Dat is enkel rook blazen dat men doet, het is de job van de procureur om te beslissen of hij vervolgd of niet, altijd al geweest.

Hier een quote van de druglijn.be:

Citaat:

Wetgeving en cannabis
Cannabis is een illegale drug. Aan cannabisbezit en/of -gebruik kan altijd een straf vasthangen, zowel voor minderjarigen als voor meerderjarigen. Cannabis is dus niet gelegaliseerd.
Er staan straffen tot een jaar gevangenis en 100.000€ boet op bezit/gebruik, als er 'verzwarende omstandigheden' zijn, zoals bijvoorbeeld, 'bezit/gebruik in de buurt van een halte van het openbaar vervoer'. 'Bezit/gebruik in de buurt van een park'.

Zie, bezit is sowieso verboden en strafbaar, en je kan nu eenmaal niet gebruiken zonder dat je bezit.

Je moet daar bij de drugslijn maar eens lezen, gebruik is verboden en wordt vervolgd en bestraft.

fox 15 december 2017 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8597263)
In tegendeel, iemand die ik ken heeft een jaar gekregen wegens gebruik.

Dat is onmogelijk. Hij kan wel veroordeeld zijn wegens bezit, niet voor het gebruik. Dat is namelijk niet strafbaar.

Freddie 15 december 2017 10:09

De manier waarop president Duterte van de Filipijnen dat aanpakt vind ik OK. Moesten ze hier ook doen.

fred vanhove 15 december 2017 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 8597797)
De manier waarop president Duterte van de Filipijnen dat aanpakt vind ik OK. Moesten ze hier ook doen.

Wat aanpakt ? Zijn politieke tegenstanders laten vermoorden onder het motto dat het dealers zijn? Verdiep U eens in de praktijken van dictators....of nog beter ga maar eens een tijdje wonen onder hun bewind.
Die gek pakt niks aan met als resultaat dat er nog niks is veranderd en er ook nooit iets zal veranderen behalve dan dat hij vrij spel heeft om iedereen die hem voor de voeten loopt neer te knallen schuldig of niet.

https://www.demorgen.be/buitenland/d...erte-bd1e2c1e/

Pericles 15 december 2017 11:32

Die dealer stond te verkondigen dat zijn voornaamste klanten advocaten en diplomaten zijn (je moet het kunnen betalen nietwaar).
Wel dat valt toch op te lossen: laat een advocaat een drugstest ondergaan alvorens hij moet gaan pleiten. Indien positief : geschorst, indien nogmaals positief : definitieve schorsing.

Het Verzet 15 december 2017 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8597876)
Die dealer stond te verkondigen dat zijn voornaamste klanten advocaten en diplomaten zijn (je moet het kunnen betalen nietwaar).
Wel dat valt toch op te lossen: laat een advocaat een drugstest ondergaan alvorens hij moet gaan pleiten. Indien positief : geschorst, indien nogmaals positief : definitieve schorsing.

Wat gaat dat niet kosten? Er is niet 1 test voor alle drugs, dus meerdere testkist x het aantal zaken die dagelijks gepleit worden.

Gaat eens serieuze som zijn.

Men kan ook de haven verplichten om elke container in de transit staat te controleren, maar dat gaat hetzelfde probleem geven vrees ik.

Pericles 15 december 2017 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8597886)
Wat gaat dat niet kosten? Er is niet 1 test voor alle drugs, dus meerdere testkist x het aantal zaken die dagelijks gepleit worden.

Gaat eens serieuze som zijn.

Men kan ook de haven verplichten om elke container in de transit staat te controleren, maar dat gaat hetzelfde probleem geven vrees ik.

Je moet natuurlijk niet altijd controleren, sporadisch is genoeg, sporen van cocaïnegebruik blijven lang zichtbaar en ene keer tegen de lamp lopen is genoeg, dan is het "boeken toe'. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be