Micele |
17 december 2017 22:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
(Bericht 8600207)
En nu is Micele ineens pro amerikaanse diesel. maar bon zal nog eens uitleg moeten vragen waarom. Het amerikaans stof is blijkbaar minder schadelijk dan het europese stof
|
En waaruit blijkt dat? Ik zeg gewoon - en toon nog eens aan - dat de emissienormen van de USA strenger zijn dan de Europese, blijkbaar weet jij dat nog niet met jouw Euro 3 onzin? Je weet toch dat men geen euro 3 meer mag - nieuw - inschrijven in 2017?
Ik ben pro electrisch. En diesel is de allervuilste, de Europese diesel is alleszins nog vuiler dan de Amerikaanse diesel.
Uw topictitel trekt dus op geen kloten. ;-)
Als jij natuurlijk geen link open doet zal ik het doen:
Zo wordt een huidige US-diesel nabehandeld:
Link 2e keer voor Paul:
Citaat:
https://www.equipmentworld.com/every...-tier-4-final/
...
SCR
Tier 4 Final regulations called for a drastic cut in NOx levels. In most engines this was more than EGR alone could handle. The solution was to install a new exhaust aftertreatment system called selective catalytic reduction, or SCR.
In an SCR system, the exhaust passes through a DPF or DPF/DOC combination first and is then doused with a mist of water and urea (a common chemical used in commercial fertilizers) in a catalytic chamber. The urea/water solution is commonly referred to as diesel exhaust fluid, or DEF. The exhaust and DEF in the presence of the catalyst turns the NOx into mostly water and nitrogen.
Since 2010, on-road trucks have used SCR to reduce NOx, so the technology is well proven. It does add another layer of complexity, but there are several advantages. For one, the use of SCR means the engine can meet emissions standards with a less aggressive use of EGR – so these engines run cooler.
The disadvantages of SCR are that you have to keep DEF in stock and refuel the DEF tanks on your equipment. If you run out of DEF, the engines are programmed to derate, eventually to the point where you can no longer operate. Running out of DEF is just as disruptive to your operations as running out of diesel.
DEF consumption ranges from 3 to 6 percent of your diesel fuel consumption. But since DEF is priced at or lower than diesel fuel and since it actually helps improve fuel economy, most view the pricing issue as a wash.
...
|
Euro 3 Paul? SCR-kat en groot adblue reservoir? Wow straffe euro 3.
Zet uw bril eens op en lees:
Citaat:
Volkswagen heeft valsgepeeld om aan de Amerikaanse normen voor de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) te voldoen. Die zijn veel strenger dan de Europese. In de VS moeten benzine- en dieselwagens voor NOx aan dezelfde emissienormen voldoen.
De Clean Air Act die smogvervuiling en zure regen moet beteugelen, zorgde ervoor dat motorvoertuigen die veel fijnstof uitstoten - zeg maar diesels - grotendeels uit het Amerikaanse verkeer verdwenen.
|
IN EUROPA stoten de diesels in de praktijk minstens 10 maal meer NOX uit dan de benzines.
Citaat:
In elk geval de poolkappen gaan gewoon wat extra smelten met dank aan Antwerpen, en vermoedelijk gaan ze hun tankbudget wat moeten optrekken of anders zitten ze volgend jaar vanaf september zonder diesel
|
amai wat een gezever.
|