Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Trump vervangt 'Wetenschap' door 'Mening van de Straat' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241606)

Dadeemelee 18 december 2017 10:18

Trump vervangt 'Wetenschap' door 'Mening van de Straat'

Nadat in de USA de Universiteiten als 'gevaarlijk en fake' worden omschreven gaat de Trump administratie ook de stijd aan met de wetenschap.

Het Amerikaans Gezondheidsagentschap mag een aantal termen niet meer gebruiken:

https://www.demorgen.be/buitenland/a...639a8c410edcc1

Citaat:

Daarbij 'foetus', 'transgender' en 'wetenschappelijk bewijs'.
Citaat:

Overheidsfunctionarissen zouden bovendien aanbevelen dat CDC-medewerkers in plaats van 'wetenschappelijk bewijs' schrijven dat "het CDC zijn aanbevelingen baseert op wetenschap, rekening houdend met de standaarden en wensen van de gemeenschap".

Tavek 18 december 2017 10:37

Ik zie geen glorieuze toekomst voor de VS weggelegd.

Ik zie het land nog uiteen vallen.

morte-vivante 18 december 2017 10:42

ik ben er redelijk zeker van dat die woorden gebannen worden omdat Trump ze niet kan uitspreken, of spellen, of beiden

morte-vivante 18 december 2017 10:43

nvm

Bhairav 18 december 2017 14:37

Trump fans kennen alleen "jaloers dat Hillary Clinton niet gewonnen heeft".

Libro 18 december 2017 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8600638)
Nadat in de USA de Universiteiten als 'gevaarlijk en fake' worden omschreven gaat de Trump administratie ook de stijd aan met de wetenschap.

Het Amerikaans Gezondheidsagentschap mag een aantal termen niet meer gebruiken:

https://www.demorgen.be/buitenland/a...639a8c410edcc1

Owwww democratische politici die rekening houden met wat hun kiezers denken: dat doet toch pijn.

alice 18 december 2017 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8600661)
ik ben er redelijk zeker van dat die woorden gebannen worden omdat Trump ze niet kan uitspreken, of spellen, of beiden

Denk dat u gelijk heeft.

Dadeemelee 18 december 2017 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8601111)
Owwww democratische politici die rekening houden met wat hun kiezers denken: dat doet toch pijn.

Dus de Amerikaanse kiezers denken dat er geen foetussen en transgenders bestaan en daarom mag men er in het Amerikaans Gezondheidsagentschap niet over spreken :thumbsup:

Thuleander 18 december 2017 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8600638)

Wetenschap in de moderne, hedendaagse betekenis is verworden tot een machtsinstrument van het systeem en dient louter politieke en economische doelen.

Wetenschap als nobele discipline die naar ware kennis zoekt omwille van de kennis zelf is zo goed als dood.

praha 18 december 2017 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8601179)
Wetenschap in de moderne, hedendaagse betekenis is verworden tot een machtsinstrument van het systeem en dient louter politieke en economische doelen.

Wetenschap als nobele discipline die naar ware kennis zoekt omwille van de kennis zelf is zo goed als dood.

..zei de man die nog steeds op zoek is naar oud-germaanse bosnimfen in de omgeving

kojak 18 december 2017 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8600900)
Trump fans kennen alleen "jaloers dat Hillary Clinton niet gewonnen heeft".

.... een 'fake news'.... :lol: :lol:

kojak 18 december 2017 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8600656)
Ik zie geen glorieuze toekomst voor de VS weggelegd.

Zou Trumpities besmettelijk zijn ?

Citaat:

..Ik zie het land nog uiteen vallen.
Mocht echter Trumpities besmettelijk zijn, dan vrees ik voor een desintegratie tot milieu onvriendelijke stofdeeljes.

Thuleander 19 december 2017 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8601337)
..zei de man die nog steeds op zoek is naar oud-germaanse bosnimfen in de omgeving

Niet boos en persoonlijk worden, praha.
Ik kan er ook niets aan doen dat jij te stom bent om te snappen hoe de wereld in elkaar zit.

Libro 20 december 2017 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8601179)

Je hebt absoluut gelijk: "het is wetenschap" is een gezagsargument geworden terwijl er regelmatig fraude opduikt (zie onlangs nog het schandaal rond het drugsrapport van het Nederlandse WODC).

Libro 20 december 2017 00:45

Citaat:

En hup, nog een ad hominem erbij.

Elio di Supo 20 december 2017 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8602129)
En hup, nog een ad hominem erbij.

Een miskend genie heeft daar wel eens last van.

Citaat:

Ik kan er ook niets aan doen dat jij te stom bent om te snappen hoe de wereld in elkaar zit.

Elio di Supo 20 december 2017 07:33

Citaat:

Als zijn tijd gekomen is hoopt hij te paard door een walkure te worden opgehaald. Liefst een met een goed breed gat waar hij eens duchtig in kan knijpen.

morte-vivante 20 december 2017 09:36

CDC ontkent het verhaal

praha 21 december 2017 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8601506)
Niet boos en persoonlijk worden, praha.

...dat is nauwelijks persoonlijk te nomen daar ge zelf zegt daarmee te dwepen

Citaat:

dat is pas persoonlijk, ad hominem
Temeer omdat ge al met verve aangetoond hebt dat ge zelf in een alternatieve realiteit leeft

Dadeemelee 21 december 2017 10:41

Lol, ze hebben de gebannen woorden op zijn hotel geprojecteerd :)

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a8121311.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be