Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Diesel met gas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241657)

Garry 21 december 2017 23:57

Diesel met gas
 
Zo te zien gaat het nog wel een heel tijdje duren vooraleer de transportsector zich gaat inlaten met elektrisch rijden. Wat wel meer begint voor te komen is Vrachtwagens die voorzien worden van een gasinstallatie waarbij gas toegevoegd wordt aan de diesel.

http://www.prinsautogas.com/nl/produ...eselblend.html

Micele 22 december 2017 00:42

Koopt of bestelt geen kat. (en er is amper CNG/LNG-tankinfra in Europa)

https://www.eurotransport.de/news/al...l-6625527.html

https://www.verkehrsrundschau.de/nac...n-1818183.html

Micele 22 december 2017 01:20

bovendien ...

Citaat:

https://www.transportenvironment.org...3-road-nowhere

Natural gas in vehicles – on the road to nowhere

In February 2016, the European Commission released a proposal to guarantee its gas supply security and is preparing another one to implement the EU’s 2030 climate targets for the transport, buildings and agriculture sectors. It is also developing a communication to decarbonise the road transport sector, to be announced this summer. To understand what role natural gas could have in achieving these objectives, T&E commissioned a study from Ricardo Energy & Environment to assess the impacts of large-scale use of natural gas in the transport sector.

As T&E's briefings (downloadable below) explain, the study concludes that the increased use of natural gas in road transport is largely ineffective in reducing greenhouse gases or air pollution. The immediate benefits are small or non-existent; while the environmental costs, societal costs and costs to operators are negative for almost all vehicle categories.

While the study also finds clear air pollution advantages from using LNG in the shipping sector, its GHG emissions benefits are highly dependent on methane slip at the production, distribution and operational levels. LNG ships also incur higher infrastructure and capital costs.

Natural gas is not a ‘bridge fuel’, as claimed, but an expensive dead-end on the pathway to decarbonising transport.



brother paul 23 december 2017 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8603917)
Zo te zien gaat het nog wel een heel tijdje duren vooraleer de transportsector zich gaat inlaten met elektrisch rijden. Wat wel meer begint voor te komen is Vrachtwagens die voorzien worden van een gasinstallatie waarbij gas toegevoegd wordt aan de diesel.

http://www.prinsautogas.com/nl/produ...eselblend.html

in italie rijden 10% van de auto's met CNG
ze tanken gewoon thuis aardgas die gecomprimeerd wordt

Micele 23 december 2017 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8605647)
in italie rijden 10% van de auto's met CNG
ze tanken gewoon thuis aardgas die gecomprimeerd wordt

Italië is nu ook wel de kleine uitzondering dat de regel bevestigt dat CNG-LPG enz... nooit echt zullen doorbreken.

Italianen tanken bij CNG-tankzuilen in tankstations, je fantaseert zeker?

Aantallen per Europees land, met routeplanners (want die heb je nodig)

https://www.erdgasautos.at/tanken/route-planen/

Uiteraard is dat in de regel enkel voor personenwagens.

De CNG-wagens in Italië kennen overigens een sterk dalende verkoop van -27,1 %. Blijkbaar nemen electrische en hybride wagens hun plaats in, ook LPG is nog populair.

Citaat:

http://www.repubblica.it/motori/sezi...ita-182733099/
01-12-2017
...
Bene poi il GPL, anzi un trionfo (+33,5%) e le elettriche che alzano un po' la testa +32,4% nel mese e un +48,4% nel cumulato. Sempre forti infine le ibride che nel mese di novembre raddoppiano quasi le vendite, passando dalle 3.549 del 2016 alle 6.763 del 2017 (+90,6%), e recuperano quasi 2 punti percentuali di rappresentativit?*. In linea con lo scorso novembre 2016, infine, il metano che, però, accusa ancora molto le flessioni dei mesi precedenti e registra nel cumulato un -27,1%.

brother paul 23 december 2017 15:20

is dat fantasie ?

https://www.teesing.com/nl/page/nieu...igen-geplaatst

Micele 23 december 2017 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8605839)

Toon eens de duizenden Italianen die dat thuis hebben geinstalleerd. Ik wacht. :?

En btw lees je wel die link? 1 uur voor 15 km te rijden? 8O Tja dat is dus fantasie...
Met een simpele 11 kW laadstekker thuis laad je in 1 uur bij om 60-80 km electrisch te rijden. En geluidloos bijladen.

Citaat:

De Phill is een vulinstallatie voor aardgasvoertuigen die speciaal ontworpen is om onder huiselijke omstandigheden uit de normale gasleiding aardgas te tanken.

PHILL CNG VULINSTALLATIE IN DE PRAKTIJK
Dat betekent in de praktijk dat voor elk uur een voertuig aan een installatie aangesloten is deze 15 km kan rijden.
En als je dan nog de prijs weet van zo een vulinstallatie, dan gaat dat geen mens installeren...:
https://www.aardgasrijder.be/forum/t...isinstallatie/


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be