![]() |
Electrische bussen schieten schromelijk te kort......
....... En worden uit de nood geholpen door dieselbussen. :lol::lol:
Elektrische bussen U-OV heel vaak defect. De helft van de bussen staat aan het eind van de dag kapot in de garage. https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/170...ak-defect.html |
Citaat:
Uit het artikel kunnen we niet echt uitmaken of het puur een ontwerpprobleem betreft,of produktiekwaliteit,of een fundamenteler kwestie... Het is wel goed dat er een "wake-up" call gebeurt. Jammer dat "de pers" nu niet dieper zal gaan graven,want dan komen moeilijker zaken als Ah,of Joules ,of mechanische stress of weet ik veel wat aan bod,en dat is VER boven het petje van zo een journaille-tokkelslaaf... Bemerk ook de behulpzaamheid van de politici die "vinden dat" die e-bussen veel beter moeten kunnen... Krijgen die politiekers daarvoor geld,voor dergelijk open-deur-trapperij,om te "vinden dat" ? 8O Alsof de uitbater van die bussen dat ook niet zou willen verwezenlijken,al is het maar om zijn contractuele verplichtingen na te komen....:roll: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Normaal moest in augustus lijn 1 volledig electrisch rijden maar ze lukken er niet in. De helft van die bussen haalt nog niet eens het einde van de dag. :lol: |
Citaat:
Ook, maar dat staat niet in het artikel, zeiden ze gisterenavond op de Nederlandse tv dat die bussen amper de helft of zelfs nog minder het aantal km halen die de constructeur op geeft. Die schuift de schuld daarvan weer door te zeggen dat veel in de file staan, voor het rood licht staan, de electrische deuren die honderden keren per dag open en dicht gaan en veel stroom verbruiken de oorzaken zijn dat ze de opgegeven km niet halen. Dat een lijnbus dat heel de dag moet ondergaan in een stad wist hij blijkbaar niet. :lol: |
Citaat:
... soms is er geen diesel: https://www.demorgen.be/buitenland/f...raad-b4f1b022/ , of soms valt de stroom uit. Citaat:
Daar valt niet mee te lachen, dat moet me herstellen. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
En dat er geen diesel of benzine beschikbaar is heb ik nog nooit meegemaakt. Ze slagen er niet in bussen heel de dag te laten rijden maar met electrische vrachtwagens van 40 ton en veel meer km per dag afleggen zal dat wel lukken. :lol::lol: |
Citaat:
|
In Antwerpen loopt het ook scheef heb ik de indruk. Ik herinner me beloftes van Weyts dat de oude diesels de stad niet meer zouden binnen komen, dat men ging moeten overstappen op trams om de stad binnen te komen. Die politiek lijkt precies te zijn terug gedraaid. Je geraakt de Van Maerlantstraat niet meer door op de fiets omdat er tientallen stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn (weliswaar met groene stickers op :? ) de hele straat innemen. De slagbomen die het normale wegverkeer dienen tegen te houden liggen de helft van de tijd tegen de grond waardoor je in het donker met je fiets bijna je nek breekt als je al niet onthoofd wordt door de kabels naar de tijdelijke verkeerslichten die steeds doorzakken of scheef getrokken worden. En overal stank, modder, lawaai en agressie. Antwerpen, een hellhole.
Maar dus on topic. De elektrische en hybride bussen van de Lijn ... nog niet veel van gemerkt. Die staan naar het schijnt ook meer in den atelier als dat ze rijden. De LEZ is zo lek als een vergiet. |
Dat er problemen zouden zijn met "pantografen" komt me,hoe meer ik er over denk,als een drogreden over...
Pantografen zijn reeds in gebruik van eind 19e eeuw en er moeten er honderdduizenden in gebruik zijn op deze planeet....het is nauwelijks nieuwe technologie te noemen....Bovendien lijkt het hier om een statische versie te gaan. Ondergetekende vreest dat het in werkelijkheid gaat over "het zwarte beest" van de moderne batterij-technologie .......*passende dreigende muziek erbij*.......het BMS,dat soms eens nukkig doet...... (in de volksmond "de computer".....) |
Citaat:
Je bent dus onwetend? https://www.google.be/search?q=bus+i...w=1440&bih=829 Een E-bus die niet kan rijden veroorzaakt geen schade en verkeersellende, een dieselbus in de fik is nu net het tegendeel, en de mensen worden nog meer vergiftigd: Citaat:
Omdat ze met enkele E-bussen en ouderwetse pantograaf problemen hebben moet men dat niet veralgemenen. Of anders zeg ik gewoon dat alle dieselbussen regelmatig gaan branden, beetje om de omgeving te verwarmen? De electrische bus blijft boomen, kijk maar eens op de Chinese markt. Maar dat doe je niet hé. Google nog maar een tijdje tot je iets vindt dat een E-bus ergens niet meer rijd wegens blablabla. Dat is zeker je sterkte aan je lach-toetsenbord. |
Chinese bussen kopen.
Toppunt van achterlijk. Je hebt hier al ook al lang Chinese brommers en zo. Goedkoop en snel kapot. En toch blijven ze die kopen. |
Citaat:
Diesels vervuilen goed. Wie is er achterlijk? Chinezen zijn vandaag al kwaliteit en ervaring: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nger~a9bee120/ BYD verkocht in 2012 al bussen in Israel. Zijn Joden dan dom? https://www.timesofisrael.com/tel-av...ric-bus-fleet/ Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De resultaten zijn er naar inmiddels. Kijk maar naar de bussen die hun dag niet eens halen. Hopeloos tegen een dommerik te zeggen dat hij niet slim is want hij wil er nog bijkopen zelfs. Ezel...steen...koppig...enz. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat elektrische bussen hier net als in Nederland meer in de garage staan dan dat ze rijden wordt ook nog eens bevestigt door Vlad. Citaat:
|
Citaat:
Zeeschepen met zware fuel, stokoude dieseltreinen, oude dieselbussen van privé auto car uitbaters, het mag allemaal los door een LEZ rijden of varen. En volgens u mogen de stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn er ook nog doorrijden. De stad is resoluut... wij willen de diesel bannen ! En om te bewijzen dat het hen menens is bestelde De Lijn nog een pak nieuwe bussen mét dieselmotoren. :lol::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
En zou het meer geloofwaardigheid hebben om dan te eisen dat iedereen nu ook zonder emissie het stad binnenkomt... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be