![]() |
Rijtaks en zo.
Dankzij nv-a en alle andere medeplichtigen betaal ik dit jaar meer verkeersbelasting.
+68€ omdat hij een co2 uitstoot heeft van 153 grammekes. Oftewel 9,30% voor de rekenaars. +128€ omdat hij een euro 5 is. Of 17,5% extra. En de gemeente jat ook nog eens 10% op het geheel. Totaal 1024,64€ voor een jaartje. En dan heb ik de parkeertijd nog niet verdiend. De nv-a en medeplichtigen zorgen voor meer loon zeiden ze. Als ik het verdriedubbeld tarief van de electriek erbij tel ben ik keihard op weg naar het bedelstaf paradijs. Allemaal in naam van milieu. |
je moet maar niet maar zo'n ouwe vervuilende bak rijden hé, loserke :lol:
|
Citaat:
Anders kocht ik me ook wel zo een nep hybride Porsche. |
Citaat:
Betaal jij maar voor je vervuilende ouwe bak. Dat zal u leren, de aardbol naar de kloten te helpen |
Ze zouden u nog veel meer moeten belasten, als ik het zo hoor!
|
Citaat:
Beetje roeien met de riemen die je hebt en zo allemaal. In de volksmond...een dutskesmobiel. |
Citaat:
Maar ik ben vooral gene duts die geen nieuwe auto heeft en al die taksen zelf moet betalen. Iemand gelijk gij dus :lol: Huil nu maar een beetje verder over uw gestegen kosten aan uw oude roetbrakende vervuilbak :lol: |
Citaat:
Een waarvan hij de kosten van zijn belasting aftrekt en u het gevoel geeft van extra loon feitelijk. Ah ja... |
Ik foefel zo niet.
Straffer ...ik breng zelfs mijn auto niet meer in als onkost. |
In de linkse hatersoptiek “tis allemaal de skuld van N-VA” is dit wel een goeike.
|
Citaat:
En wat die nep-hybrides betreft dat zal ook niet meer lang duren, BE zal daar het vb van Nederland volgen: https://www.egear.be/einde-fiscaal-voordeel-hybrides/ |
Ik zie dat jullie aard nogal van de leugenachtige en hypocriete kant is.
Net zoals de beloften van jullie god nv en a. Het zij zo. Verwijt de andere dus maar en kruip terug in jullie stinkende lakens. |
Het was in elk geval goedkoper bij de sossen.
|
Citaat:
|
Een benzine, catalogusprijs 27k, jaarlijkse taks 260 euro.
Laat die diesellosers maar doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Een beetje firmawagen was tot voor 5 jaar een 2 liter TDI met 160 pk of meer. Nu zie je ze rondtuffen met geknepen 2 liters die gemaakt zijn om 200 pk te leveren maar die electronisch zijn teruggebracht op 136 flut pk's om toch maar fiscaal vriendelijk te zijn. De echte sukkelaars moeten het doen met een 1500 of 1600 dieseltje. Ik betaal 148 euro per jaar voor mijn 3,2 liter, en steek mijn middenvinger op naar die sullige leasingwagentjes van de kloten van de schoof. |
Ik betaal dat gewoon als ik de rekening krijg. Dat is bij de aankoop ook nooit iets geweest dat ik in overweging genomen heb.
|
3,2 liter? Alleen losers weten hoe groot hun ureumtank is. :lol:
|
hoh ik ken mijn co2uitstoot niet maar ik vind het eerlijk gezegd altijd ongeveer hetzelfde. Slaat gewoon altijd op, en je bent altijd de slechterik die het milieu vervuilt
volgens mij als ik 20 jaar met dezelfde auto rij versus een kieken die om de vijf jaar een nieuwe auto koopt, spaar ik bvb 4000euro btw, 500euro inschrijvingstaks, en ja in 20jaar tijd loopt dat op naar 18000euro... uiteraard stel dat mijn auto 8liter verbruikt en een nieuwe 3liter, dan zou ik bvb 10jaar 3liter minder kunnen verbruiken. Nu als je 100.000km spaar je 4500euro brandstof uit en ja in rijtaks kan dat ook 2000euro schelen dus conclusie, zolang de auto goed is moet je nog zo rap niet verwisselen... gaan eens extreem een elektrische kopen, dan zie je dat die auto bvb wel meer rijtaks zal sparen pak 4000euro, en meer brandstof, bvb 10000euro verbruik . Dus je komt al wat dichter bij een breakeven point. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be