Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Administratie BLIJFT in de weg zitten... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241825)

kelt 1 januari 2018 19:29

Administratie BLIJFT in de weg zitten...
 
Het is overal in de zgn "beschaafde" wereld...

Bij ons zien we het in de "Delivero" kwestie (overigens verneem ik dat nu,1 januari 2018 ,ook een deel van de fietskoeriers in Nederland in staking zijn gegaan)....

Officieel protesteren de fietskoeriers tegen de aanstaande overgang van een werknemers- naar een zelfstandigenstatuut..

Wie het probleem wat op afstand beschouwd ziet eigenlijk hoe erg het wel is....


Bedrijven die een zakenmodel hebben van kleine marges op zeer flexibel werk hebben eigenlijk geen zin om zich bezig te houden met al de administratie en verplichtingen die het hebben van werknemers met zich meebrengt.Ze worden eigenlijk verschrikkelijk gestraft voor het HEBBEN van werknemers.

En omgekeerd hebben de fietskoeriers ,die veelal KIEZEN voor dit soort flexibele jobs op tijdstippen die hen passen ABSOLUUT geen tijd en zelfs geen goesting (en ook geen geld) om de administratie van zelfstandige,en al hun eigen extra verplichtingen ook nog eens te moeten doen..


Ondanks al de computerisatie zien we hoe de "administratie" de arbeidsmarkt in West-Europa vastgezet heeft en hoe moeilijk het is voor andere arbeids- en zakenmodellen om hier voet aan de grond te krijgen........


Er is nog VEEL werk aan de winkel,en er IS nog veel potentieel werk te bedenken,maar dan moet de administratitis er uit (of gemoderniseerd worden) .....
....het alternatief is massas werklozen en nietsnutten ,allerlei gesubsidieerden en ambtenaren maar blijven bekostigen......

De "old school" georganiseerden hebben zelfs de PRETENTIE om die flexibelere,goedkopere werkvormen aan een "oordeel" te onderwerpen......

o n a c c e p t a b e l

kelt 30 januari 2018 06:38

We zijn nu eind januari 2018 en het is,na toch vele werkonderbrekingen en besprekingen,toch heel erg duidelijk geworden,Deliveroo wil geen werknemers-fietskoeriers meer,het moeten zelfstandigen worden of ze moeten maar voor een ander gaan fietsen.....
De firma heeft er vermoedelijk vertrouwen in dat ze voldoende kandidaten zullen vinden.

Grond van de zaak is natuurlijk dat het hebben van werknemers een dure hobby blijft,zeker in erg flexibele omstandigheden en met groot personeelsverloop.....(ik kan me toch al niet voorstellen dat iemand langer dan 2 jaar dit soort job zou doen)

reservespeler 30 januari 2018 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8635922)
We zijn nu eind januari 2018 en het is,na toch vele werkonderbrekingen en besprekingen,toch heel erg duidelijk geworden,Deliveroo wil geen werknemers-fietskoeriers meer,het moeten zelfstandigen worden of ze moeten maar voor een ander gaan fietsen.....
De firma heeft er vermoedelijk vertrouwen in dat ze voldoende kandidaten zullen vinden.

Grond van de zaak is natuurlijk dat het hebben van werknemers een dure hobby blijft,zeker in erg flexibele omstandigheden en met groot personeelsverloop.....(ik kan me toch al niet voorstellen dat iemand langer dan 2 jaar dit soort job zou doen)

Vraag is of dit kan met de huidige wetgeving?

Vlad 30 januari 2018 12:08

Alsof dat enkel met de administratieve kost te maken heeft en niet met de gehele kost van de werkende ... Deliveroo wil niet enkel van de administratieve kost af, ook van de kosten voor de sociale verzekering. Als ze 40 euro per uur betalen zullen de fietsers wel tijd vinden om hun administratie te doen. Als zelfstandige aan 10-15 euro per uur werken ... :roll:

Jan van den Berghe 30 januari 2018 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8612982)
Het is overal in de zgn "beschaafde" wereld...

Bij ons zien we het in de "Delivero" kwestie (overigens verneem ik dat nu,1 januari 2018 ,ook een deel van de fietskoeriers in Nederland in staking zijn gegaan)....

Officieel protesteren de fietskoeriers tegen de aanstaande overgang van een werknemers- naar een zelfstandigenstatuut..

Wie het probleem wat op afstand beschouwd ziet eigenlijk hoe erg het wel is....


Bedrijven die een zakenmodel hebben van kleine marges op zeer flexibel werk hebben eigenlijk geen zin om zich bezig te houden met al de administratie en verplichtingen die het hebben van werknemers met zich meebrengt.Ze worden eigenlijk verschrikkelijk gestraft voor het HEBBEN van werknemers.

En omgekeerd hebben de fietskoeriers ,die veelal KIEZEN voor dit soort flexibele jobs op tijdstippen die hen passen ABSOLUUT geen tijd en zelfs geen goesting (en ook geen geld) om de administratie van zelfstandige,en al hun eigen extra verplichtingen ook nog eens te moeten doen..


Ondanks al de computerisatie zien we hoe de "administratie" de arbeidsmarkt in West-Europa vastgezet heeft en hoe moeilijk het is voor andere arbeids- en zakenmodellen om hier voet aan de grond te krijgen........


Er is nog VEEL werk aan de winkel,en er IS nog veel potentieel werk te bedenken,maar dan moet de administratitis er uit (of gemoderniseerd worden) .....
....het alternatief is massas werklozen en nietsnutten ,allerlei gesubsidieerden en ambtenaren maar blijven bekostigen......

De "old school" georganiseerden hebben zelfs de PRETENTIE om die flexibelere,goedkopere werkvormen aan een "oordeel" te onderwerpen......

o n a c c e p t a b e l

Ik heb nergens gelezen dat Deliveroo van het werknemersstatuut af wil omwille van de administratie. Het is duidelijk dat een operatie is die slechts één doel: winstmaximalisatie. Geen verzekering. Geen sociale lasten. Slechts betaling per geleverde bestelling.

The Paulus Experience 30 januari 2018 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8636503)
Ik heb nergens gelezen dat Deliveroo van het werknemersstatuut af wil omwille van de administratie. Het is duidelijk dat een operatie is die slechts één doel: winstmaximalisatie. Geen verzekering. Geen sociale lasten. Slechts betaling per geleverde bestelling.

Dat is correct

Tavek 31 januari 2018 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8612982)
Het is overal in de zgn "beschaafde" wereld...

Bij ons zien we het in de "Delivero" kwestie (overigens verneem ik dat nu,1 januari 2018 ,ook een deel van de fietskoeriers in Nederland in staking zijn gegaan)....

Officieel protesteren de fietskoeriers tegen de aanstaande overgang van een werknemers- naar een zelfstandigenstatuut..

Wie het probleem wat op afstand beschouwd ziet eigenlijk hoe erg het wel is....


Bedrijven die een zakenmodel hebben van kleine marges op zeer flexibel werk hebben eigenlijk geen zin om zich bezig te houden met al de administratie en verplichtingen die het hebben van werknemers met zich meebrengt.Ze worden eigenlijk verschrikkelijk gestraft voor het HEBBEN van werknemers.

En omgekeerd hebben de fietskoeriers ,die veelal KIEZEN voor dit soort flexibele jobs op tijdstippen die hen passen ABSOLUUT geen tijd en zelfs geen goesting (en ook geen geld) om de administratie van zelfstandige,en al hun eigen extra verplichtingen ook nog eens te moeten doen..


Ondanks al de computerisatie zien we hoe de "administratie" de arbeidsmarkt in West-Europa vastgezet heeft en hoe moeilijk het is voor andere arbeids- en zakenmodellen om hier voet aan de grond te krijgen........


Er is nog VEEL werk aan de winkel,en er IS nog veel potentieel werk te bedenken,maar dan moet de administratitis er uit (of gemoderniseerd worden) .....
....het alternatief is massas werklozen en nietsnutten ,allerlei gesubsidieerden en ambtenaren maar blijven bekostigen......

De "old school" georganiseerden hebben zelfs de PRETENTIE om die flexibelere,goedkopere werkvormen aan een "oordeel" te onderwerpen......

o n a c c e p t a b e l

De koeriers werken voor deliveroo, het zijn dus werknemers in de normale zin van het woord. Waarom zouden die opeens zelfstandigen moeten worden ?

Het sociaal statuut van zelfstandige is veel slechter, en de fietskoeriers hebben niet de voordelen van zelfstandige aangezien ze vast zitten aan 1 "werkleveraar".

Terecht dus. Klotebedrijven die mensen willen uitpersen moeten afzien.

TheFourHorsemen 31 januari 2018 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8612982)
Het is overal in de zgn "beschaafde" wereld...

Bij ons zien we het in de "Delivero" kwestie (overigens verneem ik dat nu,1 januari 2018 ,ook een deel van de fietskoeriers in Nederland in staking zijn gegaan)....

Officieel protesteren de fietskoeriers tegen de aanstaande overgang van een werknemers- naar een zelfstandigenstatuut..

Wie het probleem wat op afstand beschouwd ziet eigenlijk hoe erg het wel is....


Bedrijven die een zakenmodel hebben van kleine marges op zeer flexibel werk hebben eigenlijk geen zin om zich bezig te houden met al de administratie en verplichtingen die het hebben van werknemers met zich meebrengt.Ze worden eigenlijk verschrikkelijk gestraft voor het HEBBEN van werknemers.

En omgekeerd hebben de fietskoeriers ,die veelal KIEZEN voor dit soort flexibele jobs op tijdstippen die hen passen ABSOLUUT geen tijd en zelfs geen goesting (en ook geen geld) om de administratie van zelfstandige,en al hun eigen extra verplichtingen ook nog eens te moeten doen..


Ondanks al de computerisatie zien we hoe de "administratie" de arbeidsmarkt in West-Europa vastgezet heeft en hoe moeilijk het is voor andere arbeids- en zakenmodellen om hier voet aan de grond te krijgen........


Er is nog VEEL werk aan de winkel,en er IS nog veel potentieel werk te bedenken,maar dan moet de administratitis er uit (of gemoderniseerd worden) .....
....het alternatief is massas werklozen en nietsnutten ,allerlei gesubsidieerden en ambtenaren maar blijven bekostigen......

De "old school" georganiseerden hebben zelfs de PRETENTIE om die flexibelere,goedkopere werkvormen aan een "oordeel" te onderwerpen......

o n a c c e p t a b e l

Typisch geval van wel de lusten maar niet de lasten willen dus.

Vlad 1 februari 2018 08:49

Zo kunnen we allemaal ondernemen natuurlijk. Met slaven als werknemers. Hier is 12 euro per uur jongen, je moet wel zelf je fiets, je kleding en je sociale verzekering (ziekte, pensioen, ...) bekostigen. Waw, echt proficiat aan de Deliveroo mensen. Ze moesten die in de bak steken.

Vlad 1 februari 2018 08:53

De overheden zijn mede schuldig. Door zoveel geld bij te drukken blijven de bubbels van de aandeelmarkten en immobiliënmarkten gezwollen. Je kan niet overleven met een voedingszaak tenzij je een pand op een goed ligging erft. Als je die kost wel moeten in de prijzen rekenen koopt niemand je waren tenzij je rijke mensen kan aantrekken met kwaliteit en faam. Er rest voor de rest van de markt slechts te produceren in een garage en dan te laten leveren door slaven om te overleven.

Tavek 1 februari 2018 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8637514)
Zo kunnen we allemaal ondernemen natuurlijk. Met slaven als werknemers. Hier is 12 euro per uur jongen, je moet wel zelf je fiets, je kleding en je sociale verzekering (ziekte, pensioen, ...) bekostigen. Waw, echt proficiat aan de Deliveroo mensen. Ze moesten die in de bak steken.

Ik vind dat ook. Schijtbedrijven zoals deliveroo moeten gewoon opgedoekt worden of gedwongen worden om met werknemers te werken.

Soms is het goed om een bedrijf kapot te staken.

kelt 26 februari 2018 06:44

Of we er nu voor zijn of niet,er is blijkbaar een VRAAG naar de diensten van bedrijven als Deliveroo......Je weet wel,bij de tweeverdienende dertigers die kinderen opvoeden en carriere opbouwen wensen te combineren en zelfs hun huis laten kuisen door laagbetaalde mensen met.......dienstenchecques(hoewel de "uitvinder" ervan,de heer Vandenbroucke recent nog waarschuwde dat dit systeem,na anderhalf decenium,misschien wel eens GRONDIG herbekeken moet worden...)


Idee.....die "fietskoerierbedrijfjes" dan ook maar onder het dienstenchecque-gebeuren brengen...zo subisidieren we,na de kuisonwil meteen ook maar de moderne eetgewoontes van de "moderne mensen" ook,wordt een markt in het "subsidiewezen" vastgebetonneerd en hebben de koeriers geen zorgen meer....

Is er meteen ook extra werk voor "administratie"

Dit bericht is ongeldig zonder onderstaande lijn:
:roll: (* ironie ironie ironie *)

Vlad 26 februari 2018 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8656102)
Of we er nu voor zijn of niet,er is blijkbaar een VRAAG naar de diensten van bedrijven als Deliveroo......Je weet wel,bij de tweeverdienende dertigers die kinderen opvoeden en carriere opbouwen wensen te combineren en zelfs hun huis laten kuisen door laagbetaalde mensen met.......dienstenchecques(hoewel de "uitvinder" ervan,de heer Vandenbroucke recent nog waarschuwde dat dit systeem,na anderhalf decenium,misschien wel eens GRONDIG herbekeken moet worden...)


Idee.....die "fietskoerierbedrijfjes" dan ook maar onder het dienstenchecque-gebeuren brengen...zo subisidieren we,na de kuisonwil meteen ook maar de moderne eetgewoontes van de "moderne mensen" ook,wordt een markt in het "subsidiewezen" vastgebetonneerd en hebben de koeriers geen zorgen meer....

Is er meteen ook extra werk voor "administratie"

Dit bericht is ongeldig zonder onderstaande lijn:
:roll: (* ironie ironie ironie *)

Juist ja, kunnen we ook nog het leed van Venezuela wat helpen verzachten door ginds koeriers te gaan ronselen. Want dat is wat Frank VandenBroucke stelde : voor de dienstenchecks gaan we mensen in het buitenland zoeken! Terwijl van onze eigen beroepsbevolking minstens een miljoen mensen er in slagen niet te hoeven werken!!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be