![]()  | 
	
	
		
 Enorme kortingen bij het omruilen tegen een nieuwe wagen... 
		
		
		
		Het is al een tijdje bezig maar deze morgen telde ik minstens 17 wagenmodellen en merken die nieuwe autos aanboden onder de 10.000 €, en meer dan de helft zelfs minder dan 9.000 €. "Salonkorting" ofzo, stond in de De Markt krantje van het hbvl.be  
	Maar de oorzaak ligt ook eraan dat ze van hun oude euronorm 6b afwillen (NEDC), want ten laatste september 2018 mag enkel maar euro 6c verkocht worden, euro 6c volgens WLTC norm. Het is al een tijdje bezig, linkje augustus 2018, vooral lokken ze klanten die van hun oude diesel afwillen: Citaat: 
	
 Vanaf 1 sep 2018 komt de verplichte euronorm 6C voor inschrijvingen alle nieuwe wagens, en dan zal dat kortingsverhaal mss over zijn, behalve dan als je een verouderde euronorm 6b koopt..., maar dat zullen enkel nog stockwagens zijn (als er nog zijn). Want na sep 2018 kunnen die niet meer nieuw ingeschreven worden. Euro 6C wagens bestaan al langer (sinds einde 2016, verplicht sinds sept 2017) dus toch opletten als je een nieuwe wagen koopt. Het spreekt voor zichzelf dat een euro 6C-WLTC later een hogere wederverkoopprijs gaat halen dan een euro 6b-Flutnorm-NEDC. Ook wegentaks kunnen in de loop van de jaren duurder worden voor een oude euro6b norm enz... Naja wie het beter kan uitleggen ga je gang. :-) Mss dat een tekeninkje helpt van een euro6C-benzinemotor met extra benzineroetfilter? vb Volkswagen: Citaat: 
	
  | 
	
		
 Nog even en een auto kost minder dan een fiets. Het kost alleszins al minder in onderhoud. 
	Ik ben eigenlijk beter af van elke twee jaar een nieuwe goedkope geïmporteerde fiets te kopen dan een goede Europese fiets en die elke twee jaar te laten herstellen door een Belgische fietsenmaker. :zucht: Dolgedraaide wereld.  | 
	
		
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Onze relatief middeloude diesels zijn nog wel iets waard in "verdere landen". 
	Maar toch mijn verhaal herhalen: mijn actuele auto is 6,5 jaar oud, een SUV diesel 2200 cc met roetfilter. Toen ik hem twee jaar terug wou inruilen voor een mitsubishi outlander, hybride benzine/elektrisch, heb ik niet toegehapt wegens manifest te weinig inruilwaarde voor een auto die nu nog tip top ok is.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Enkel diesels ten jongste euronorm 4 kunnen in aanmerking komen voor een schrotpremie (indien genoeg kms en versleten).  | 
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. | 
	Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
	
	Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be