![]() |
De Fyracopter NH90.
Ik had dat gemist in de voorbije berichtgeving, maar de helikopters die de Sea King vervangen worden gemaakt door dezelfde firma die de Fyra produceerde.
Door defekten moeten die nu anderhalf jaar in reparatie 8O . Toont nogmaals aan dat je geen dingen (zie ook F-35) moet kopen die nog niet werken. https://www.demorgen.be/binnenland/n...ruik-bf28acb0/ https://nos.nl/artikel/2211571-nieuw...-de-grond.html |
Citaat:
Hetgeen niet belet dat het een ergerlijke affaire is... |
Nog voor de NH90 geleverd werd, maar al in gebruik was in Nederland, waren er al (andere) gebreken aan het oppervlak gekomen. De toenmalige regering is gewoon doorgegaan met het dossier en alle vragen/kritiek gewoon weggewuifd.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...mal-29857.html |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Die ongelukkige treinafdeling is al lang afgestoten door de Leonardo groep die zich verder niet meer bezig houdt met dergelijke "loosers" activiteiten.(Bombardier,Alsthom en Siemens moeten zich maar doodmaken in die sector ;-) )
Het is ongelukkige gazettenpraat om de ganse groep ,een afgesloten dossier uit een andere sector,en een ontoereikend produkt,door elkaar te halen in één grote verdachtmakingssoep. Maar ondertussen ziet hetNH- 90-project er zie meer en meer een misser uit,na al die jaren kan het ganse "systeem" in vraag gesteld worden."Kleine klantjes" zoals mil.be moeten daar dan maar het slachtoffer van zijn.... De les lijkt te zijn dat een "kleintje",zoals mil.be NOOIT meer koopt in een "project"(waarbij dan meer dan een decennium gaat tussen de bestelling en de levering van "iets"), maar strict "off the shelf",waarbij de prestaties van betreffend systeem al bewezen zijn.... Het alternatief,gedemonstreerd in het huidig aankoopdossier van de nieuwe straaljagers,is een duidelijke niet-discussierbare kalender van gewenste prestaties tegen een bepaald tijdstip voor een bepaald aantal toestellen gecombineerd met een zeer lange serviceperiode... Het afhaken van 3 van de 5 originele kandidaten wijst er op dat de "industrie" dat binnenkort niet (meer) zal willen doen voor uiteindelijk maar 34 vliegerkes......Het risico bestaat dat overheden van kleine naties in de toekomst zullen geconfronteerd worden met.....NUL......antwoorden op zulke vragen. Het wordt MOEILIJK om nog "onafhankelijk" dure militaire spullen aan te schaffen voor de kleintjes. |
En waar was het lastencohier?
|
Laatst berichten de vakbonden nog dat ze aan de grond worden gehouden wegens gebrek aan personeel :rofl:
|
Citaat:
Die "fouten" aan die NFH-90's mogen dan wel "in garantie" worden bijgesteld,maar ondertussen leidt mil.be schade door organisatorische problemen wegens onbeschikbaarheid van materiaal en het waarschijnlijk nog langer in dienst houden van oud materieel....(met het risisco dat daaraan weer kosten ontstaan enzovoorts....) Ook delen van de inwerkperiode van personeel en organisatie zullen nu overnieuw moeten,na een jaar afwezigheid kun je niet verwachten dat iedereen nog fris,als gisteren alles weet van het systeem. De vraag rijst nu of er ook maar één klant is van die NH-90 die kan doen met zijn spullen wat hij dacht er mee te gaan doen.... |
Citaat:
|
Citaat:
En wij Belgen hebben het ongeluk er maar 4 te hebben aangekocht en geen 20, waardoor we dus geen reserve hebben staan, zoals de Nederlanders. Maar hoeveel van hun NH-90 zouden er echt nog vliegen, want Citaat:
|
Italiaanse brol.
Koop italiaans als je van goede meubels, kleding, kunst, enz...houdt. Maar koop geen technische zaken. |
Mijn welgemeende deelneming aan de opvolgers van het SAR team van mijn tijd bij de BKOKS!
Een schande maar teken des tijds. Kloefkappers noemden we destijds in de Westhoek de admin. klootzakken. |
Wat ik op de radio hoorde, is dat het niet zozeer een defect was, maar dat de helikopters met een soort van "beta"-modus van de radar zijn aangekocht.
Men wist op voorhand dat deze na enige tijd een jaar of meer terug naar de fabriek moesten. Nu, na even googlen op NH90 troubles, zijn er precies wel meer problemen met die NH90. |
Citaat:
ttz toch die ene die ik ken. |
Italiaanse brol waarvan op voorhand goed geweten was dat het brol was aangekocht door linkse sjoemelaars, doorgezet door een tsjeef... Het hoeft echt niet te verbazen dat dit zo loopt.
|
Citaat:
Daar kan de SAR in Koksijde niets mee aanvangen. Die Agusta's zijn inderdaad een klucht. |
Citaat:
Gevolg? Na 3/4 uur vliegen kreeg je een stijve arm om die vliegknuppel naar één kant te duwen om dat verschil uit te balanceren. En daar moest je dan op instrumenten een nauwkeurige approach mee vliegen. :roll: Net alsof je met de meest slecht uitgebalanceerde auto rijdt waardoor je telkens moet tegensturen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be