Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De lijn , klacht tegen chauffeur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242013)

cookie monster 16 januari 2018 03:15

De lijn , klacht tegen chauffeur
 
Betreffende Lijn xxx - 15-1-2018 , tijdstip xx : xx

Als slechtziende kan ik geen nummerplaten of busnummer lezen , helaas !!
Buschauffeur weigert mij te laten instappen , hij deed de deur vooraan zelfs niet open , ondanks dat de betreffende opstaphalte welke NIET de eindhalte is !! Er zijn , incluis de betreffende halte , in totaal nog 3 haltes tot aan de eindhalte !! Aan de eindhalte moeten alle klanten mee uitstappen wanneer de buschauffeur uitstapt wegens pauze !!
Ik rijd met de blauwe nationale verminderingskaart voor slechtzienden & blinden (daar ik er recht op heb als slechtziende) ,
http://handicap.belgium.be/nl/mijn-r...ar-vervoer.htm
https://i.imgur.com/sL4X93e.jpg
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1430516583
https://forum.politics.be/attachment...7&d=1430516583
De betreffende chauffeur deed de deur niet open , en liet me dus bijgevolg ook niet instappen !!
Ik ben dan maar de baan overgestoken , na een tijd de bus komt aldaar +/- aan op het juiste tijdstip !!
Ik vroeg waarom ik niet mocht instappen ?? Hij snauwde mij toe dat dit was voor mijn veiligheid (????) , en dat ik maar aan de halte andere richting moest opstappen !! Meneer de chauffeur bepaalt dus zelf ???? Wat dan met mensen die vanaf de betreffende halte willen opstappen en die naar de eindhalte moeten ?? Toen ik hem vertelde dat ik wist dat de klant moet uitstappen aan de eindhalte wanneer de chauffeur dit doet , al "lachende" zei hij: "En gij zoudt wel uitstappen ?? Daar geloof ik niks van !!" Ik snauwde hem terug dat ik het er dus niet bij ga laten , en ook zei ik hem dat met mijn kaart aan ELKE halte opstappen en afstappen !! Bij deze wil ik officiƫel een klacht neerleggen tegen die chauffeur wegens niet klantvriendelijk (onbeschoft gedrag) + zonder enige reden klant niet laten opstappen !! De betreffende chauffeur zal natuurlijk zijn versie van de feiten doorgeven !! Ook weet ik dat de chauffeur aan de eindhalte meteen is doorgereden , daar ze meestal zelfs geen tijd hebben om aldaar te pauzeren , ook in dit geval !! Trouwens , toen de bus aan de betreffende halte wegreed richting eindhalte en terug , de tijd daartussenin , onmogelijk om te pauzeren !! Elke keer wanneer ik aan die halte (richting eindhalte) wil opstappen (meestal bij slecht weer (regen , vorst , ....)) , is er geen enkele chauffeur die dit weigerde of er moeilijk over deed , uitgezonderd in dit geval !! Ik heb dit een paar jaar terug ook al meegemaakt op andere lijndienst , wanneer ik daar aan de betreffende halte opstap richting eindhalte ipv aan de halte , andere richting dus , op bepaalde tijdstippen is er zelfs geen (zit)plaats meer !! De chauffeurs laten mij ALTIJD instappen , en er was geen enkel probleem !! Er was wel 1 chauffeur die toen dacht dat het niet mocht , en ik zei daarop , ik zal het navragen , en ik ben toen wel ingestapt !! Ik ben bij aankomst ben ik toen direct naar de lijndienst gegaan , ze zeiden dat ik aan die halte ik zondermeer mocht opstappen daar dit niet de eindhalte is , maar men moet wel afstappen aan de eindhalte wanneer de chauffeur uitstapt wegens pauze !! Nogmaals , als slechtziende kan ik geen nummerplaten of busnummers lezen , helaas !!
Nog dit , zoals ik in mijn geval schreef , wanneer iemand (mee)-opstapt met een omnipas of lijn-abonnement , deze mogen ik ook meerijden tot aan de eindhalte & terug , betalende klanten moeten gewoon betalen vanaf de opstaphalte tot de afstaphalte of tot aan de eindhalte + terug een betaling naar de afstaphalte !!

PS: Toen ik van thuis uit vertrok , richting die betreffende halte , bij het afstappen , stapte er toen 3 mensen op !! (Was niet dezelfde chauffeur !!)

Andere oudere draad ivm de lijn:
Petitie tegen brutaliteit "De Lijn"-chauffeurs
https://forum.politics.be/showpost.php?p=975331

reservespeler 16 januari 2018 08:16

Onduidelijke ts

Liederik 16 januari 2018 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8624256)
Betreffende Lijn xxx - 15-1-2018 , tijdstip xx : xx

(...)

Bij deze wil ik officiƫel een klacht neerleggen tegen die chauffeur wegens niet klantvriendelijk (onbeschoft gedrag) + zonder enige reden klant niet laten opstappen !!

(...)

Cookie, heb je dit ingediend bij de vlaamse ombusdienst?

http://www.vlaamseombudsdienst.be/om...ng_klacht.html

cookie monster 12 maart 2018 00:27

Nee , enkel bij de lijn zelf , aan't bureel !!
Ik heb nog niets gehoord , maar ik vermoed dat het probleem opgelost is ,
ik heb de betreffende buschauffeur ook niet meer gehad !!
Maar ja , ik rij ook niet elke dag met de bus mee !!
In elk geval ,
ALLE chauffeurs stoppen aan die halte wanneer mensen willen opstappen !!
Elke keer wanneer ik of andere aan die halte (richting eindhalte) wil opstappen ,
(meestal bij slecht weer (regen , vorst , ....)) ,
is er geen enkele chauffeur die dit weigert of er moeilijk over doet !!

bembem 12 maart 2018 11:52

Well done cookie, laat je niet doen...

cookie monster 12 maart 2018 23:01

Ik vermoed dat die pipo wel op z'n donder heeft gekregen !!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be