Micele |
17 januari 2018 22:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis
(Bericht 8626230)
Er zijn toch Ferrari eigenaren die voor het plezier op circuit gaan ? Ferrari brengt ook modellen op de markt die enkel op circuit en niet op de openbare weg mogen rijden (de FXX en FXX-K)...
|
Het gaat over een auto voor op de openbare weg, want het gaat een directe concurrent van de Tesla Roadster worden, en van de Tesla model X, nl ook nog een Ferrari SUV:
Citaat:
Battery-powered Ferrari is a chance to steal sales from Tesla
Marchionne: Ferrari will have ‘the fastest SUV in the market’
Ferrari NV will make a battery-powered supercar to challenge Tesla Inc. at the high end of the electric-auto market, Chief Executive Officer Sergio Marchionne said.
The race-car maker, spun off from Fiat Chrysler Automobiles NV, has been expanding its lineup to lift sales without losing the exclusivity of a brand associated with Italian design and super-fast roadsters. Marchionne, who heads both companies, also told reporters at the Detroit auto show on Tuesday that Ferrari will introduce its first SUV, which will be "the fastest on the market" by late 2019 or 2020.
“If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first,” Marchionne said. “People are amazed at what Tesla did with a supercar: I’m not trying to minimize what Elon did but I think it’s doable by all of us.”
|
Als je off topic wilt gaan er is zeker nog een draad sport ofzo te vinden.
Nergens is sprake van racewagens die niet opmde openbare weg mogen komen, bovendien heeft Tesla zo een wagen niet:
Citaat:
Ferrari stort zich op elektrische technologie
Dat Ferrari zich ook op elektrische auto’s gaat richten, is geen complete verrassing. Marchionne zei in 2016 al dat alle Ferrari’s in 2019 een vorm van hybride technologie bevatten en dat het bedrijf zich meer en meer richt op elektrische auto’s.
“Ik denk dat we nu inzien dat elektrificatie een kernvaardigheid is die we moeten beheersen. Dit moet deel worden van het aanbod (…)”, zei Marchionne.
Ferrari is, natuurlijk, niet de enige die investeert in auto’s op batterijen.
Uit een analyse van persbureau Reuters blijkt dat autofabrikanten wereldwijd zo’n 90 miljard dollar hebben geïnvesteerd in elektrische voertuigen. Dus tegen de tijd dat de eerste elektrische auto van Ferrari op de markt komt, heeft die waarschijnlijk stevige concurrentie.
Afgelopen november onthulde Tesla de nieuwe Roadster, die in 2020 zal worden gelanceerd. Porsche is van plan om zijn volledig elektrische Mission E in 2019 uit te rollen.
|
Bovendien is die Porsche Mission E een vierzitter, en de Tesla roadster een 2+2. Ferrari zal dus ook een 2+2 maken, daar hebben ze al een hele hoop van gemaakt.
|