![]() |
De Wever kiest resoluut voor de auto in het stad
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135 |
Citaat:
andere mensen lezen in datzelfde artikel mss eerder het stukje waarin Dewever voorspelt dat er tot 90% minder auto's in Antwerpen nodig zullen zijn : Citaat:
|
Citaat:
De meeste verkeerssituaties zijn zo 'gemaakt' dat je totaal geen zin meer hebt om met de wagen naar de stad te rijden. Dat is natuurlijk ook een manier om de stad autovrij te maken? Het volledig verwijderen van 'koning auto' uit de stad Antwerpen dat kan ook niet. Er zijn tal van andere manieren om de stad te bereiken op een autovrije manier. Fiets, tram, bus, waterbus. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hier aan mijn werk rijdt er s morgens altijd zo éne op zo één elektrisch wiel door de straat ... echt ABSOLUUT belachelijk! :lol::lol::lol: |
Citaat:
Neem nu de app die je naar een vrije parkeerplaats leidt in de stad; dit zorgt uiteraard er weer voor een aanzuigeffect zodat weer meer mensen voor de kiezen om naar het stad te gaan. |
Citaat:
maar dat communicatie en beleid zelfs electoraal gezien 2 apparte zaken geworden zijn, dat bewijst Theo nu toch ook al een tijdje hé... |
Citaat:
|
Citaat:
t stukje naar de binnenstad daar doe je met de auto 35 minuten of drie kwartier over, terwijl je dat stukje met fiets,trein of tram op 10?*15 minuten doet ... de auto, dat is nog iets voor mensen met veel tijd en of gepensioneerden mss ... ne werkende mens heeft daar genen tijd meer voor. |
De verschillende politieke formaties in de grote steden hebben eigenlijk niet zoveel speelruimte.
Er is maar één soort beleid mogelijk, en dat is om de bewoners toch de gelegenheid te geven om af en toe eens met de auto te rijden, of iets meer dan dat, maar dan met één wagen per gezin. Bezoekers met de auto zullen redelijk kordaat geweerd worden. Vuilere auto's zullen verboden worden. Het enige verschil dat mogelijk is in het beleid, zijn de kleinere accenten en de snelheid van in voege brengen. |
Citaat:
Voor diensen die aan Linker-Oever woonachtig zijn en anders te voet of met de fiets naar de stad gaan of met tram of bus, is deze waterbus een goede zaak. Of bedoelde u een andere 'waterbus?' ![]() |
Citaat:
Anderzijds zie ik dat BdW wel de deur opent naar een alternatief gebruik van de wagen, waardoor er de facto ook minder auto's beslag leggen op de openbare ruimte. |
Ik sta versteld, een genuanceere positie van BDW.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Start ik een van mijn classic cars - oldtimers dan hangt bij sommige wagens de oprit vol rook. De buurman komt dan al eens met een flesje bier af en we zitten urenlang over koetjes en kalfjes te praten. Vertrek ik eens met een van die wagens dan horen ze mij 100 meter verder ook. Staat er iemand aan de straatzijde dan zie ik direct een hand zwaaien en soms ook een duim opsteken. Hier is het ook iedereen kent iedereen nog bij naam en bijnaam. Als de zoon van mijn buurman met zijn Subaru STi 's nachts na een nacht doorzakken thuis komt is iedereen wakker. Maar we zijn ook jong geweest en nu nog jong van geest en 1 minuut later slapen we alweer verder. Ook als ze eens op een zonnige zondagmiddag een kleine tuningmeeting bij hun thuis houden en ze oorverdovende muziek in hun wagens draaien ga ik soms eens kijken. Altijd leuk om te horen wat er bij de jeugd leeft en hoe ze denken. Het is al eens geweest dat ze met zijn allen zich in mijn garage stonden te vergapen. Zalig toch met een leeftijdsverschil van 25-30 jaar maar dezelfde passies. Wat ik hiermee wil zeggen BDW en elke andere politicus kan doen en zeggen wat hij wil over zijn stad. Wie er niet wil of moet zijn zal er nooit komen. |
Citaat:
beetje jaloers toch wel! |
Vlaanderen is overbevolkt.
We zouden terug moeten van de actuele 6,5 mio (klopt dit?) naar 3 mio. |
Haha wel links van mij een gepensioneerd koppel in een gerestaureerde hoeve. Die komen nog amper buiten en ik heb al een soort overeenkomst met hun dat als ze sterven ik dat kan kopen. Rechts van mij weiland waar vroeger koeien in stonden maar de laatste jaren nog eenmaal per jaar wordt omgeploegd en gezaaid. Helaas verkoopt de boer dat stuk (nog) niet. Achter mij kilometers bossen en overstromingsgebied waar ik uren met de loslopende hond kan wandelen. Vroeger zelfs met het jachtgeweer op de schouder maar dat mag nu niet meer. Maar destijds zei de politie er wel niets van en lachte de politie of boswachter vriendelijk tegen mij als ik hun tegen kwam. Voor mij woont een gepensioneerd boerenkoppel. Links van hun landbouwgronden waar ze paarden hebben op staan. En rechts van hun een bouwgrond dat voor hun kleinkind is. Verder wat nieuwbouwwoningen die gemengd tussen oudere woningen staan. Maar ik heb hier 20 jaar geleden ook gebouwd. De grond zelfs veel vroeger gekocht, toen bijna 20 are bouwgrond + 2 hectare bosgrond nog goedkoper was dan nu een klein stuk landbouwgrond. Waar je nog in de tuin een tuinhuis/berging/rommelgarage van 10 X 15 meter mocht bijbouwen.
En op 3 kilometer alle voorzieningen en winkels die je nodig hebt. En niet milieu vriendelijk maar hier stookt men in de tuin nog vrij veel afval in zo een allesverbrander/ton op. Hier ruik je op een koudere avond nog de open haarden die overal branden. Het voordeel van zo wonen is geen stress van op elkaar gepakt te zitten. Zet mij een maand in een appartement of rijwoning in een stad en ik sta niet in voor de gevolgen. Zot zou ik er worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be