![]() |
Limburg verheugd met komst van de wolf
In Limburg zijn ze erg blij met de komst van de wolf. Deze jaagt immers ook op everzwijnen en de laatste jaren werd er door Limburgers enorm gemelkt over de everzwijnen. So in the end, everybody happy right?
|
Ik vrees dat om dat everzwijnen-probeem te helpen oplossen één ronddolende wolvin zeker niet zal volstaan. Wel een ferme roedel van zo een twintigtal wolven met een nest wolven-puppies. :roll:
|
Het zou wel snel kunnen veranderen. De vos was een tijd geleden bijna weg in Vlaanderen, maar sinds een tijdje terug bijna overal te vinden.
|
Ik heb een licht apart gedacht over de wolf die terug is.
Als symptoom is het een heuglijk nieuwsbericht: het gaat terug wat beter met de natuur. Maar of dat symptoom er nu is of niet, dat heeft geen of weinig belang. Het belangrijkste is dat we terug wat zorgvuldiger omspringen met de natuur. Verstaat ge het niet? Het is goed dat er een koortsthermometer is in het gezin. Maar hij zal je niet genezen. Belangrijkst is om koorts en ziekte te voorkomen, en ingeval van toch, te behandelen. |
De kans dat die wolf in Vlaanderen vroeg of laat onder een auto beland is wel heel erg groot.
|
Citaat:
Zelfs wolven zoeken gemakkelijke prooien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan nog gaat een roedel wolven geen gezond everzwijn aanvallen. De kans op gewonde wolven is te groot, en als roofdier is dat een doodsvonnis in de echte natuur. Alleen ferme honger gaat wolven aanzetten tot het jagen op groter , gezond wild. |
tzal hooguit voor een paar schapen of kleiner zijn ...
En ik zie die wolvin nog verdertrekken naar het zuiden, want op zoek naar een wolf. Of die wolf komt zelf naar Limburg... Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...burg~a6796601/ |
Citaat:
Tweede wolf in Vlaanderen doodgereden |
Citaat:
Dus geen punten of wat? |
Citaat:
Hij zal perfect kunnen overleven dankzij de vele schapenfokkers. |
Citaat:
Hij wilde paren met Naya. |
lap, week 1 en platgereden.
die Limburgers en hun oude auto's toch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() |
Als je ziet vanwaar die Naya komt heeft ze al heel wat wegen overgestoken en vermoedelijk ook ecoducten. Slim beestje.
![]() ![]() http://www.mjpo.nl/nieuws-publicatie...ecoducten.html |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be