Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Het verboden boek, leidraad voor de moderne politiek? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242175)

Dadeemelee 27 januari 2018 23:43

Het verboden boek, leidraad voor de moderne politiek?

Het is beangstigend wat ik in dit boek lees. De retoriek die ik van onze partijslaafjes lees is conform.

Wapper 28 januari 2018 00:42

Ik heb ook iets in de kast liggen waar ik regelmatig wat in lees om eens goed te lachen.

Wapper 28 januari 2018 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8634356)
Het is beangstigend wat ik in dit boek lees. De retoriek die ik van onze partijslaafjes lees is conform.

Bijvraagje: wie zijn "onze partijslaafjes"? Die van u of de mijne?
(Prettige nachtshift nog hier, ik ga nu maffen)

Vlad 28 januari 2018 08:06

Citaat:

De enige Belg van Turkse afkomst die hier af en toe post is geen Erdogan aanhanger.

Vlad 28 januari 2018 08:08

Dadeemelee 28 januari 2018 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8634370)
Ik heb ook iets in de kast liggen waar ik regelmatig wat in lees om eens goed te lachen.

Heb je het boek dat ik citeerde of datgene waar het over gaat gelezen?

Wapper 28 januari 2018 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8634499)
Heb je het boek dat ik citeerde of datgene waar het over gaat gelezen?

Ik heb hier nog een exemplaar van mijn vader liggen, in gothische letter, uit de jaren '30.
Ik ben daar ~50 blz ver in geraakt, en heb het dan opgegeven.
Kopen? :-P

The Paulus Experience 28 januari 2018 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8634519)
Ik heb hier nog een exemplaar van mijn vader liggen, in gothische letter, uit de jaren '30.

oei it runs in the family...

Dadeemelee 28 januari 2018 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8634519)

Je moet het boek van Kieft dan maar lezen, het is ha-lu-ci-nant.

Ik ging ervan uit dat Hitler een gestoorde gek was. Dat was hij ongetwijfeld, maar hij legt haarfijn uit hoe je de massa kan manipuleren en de gelijkenis met de retoriek van hedendaagse politieke populisten is angstwekkend. :-(

The Paulus Experience 28 januari 2018 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8634539)

Ik ging ervan uit dat Hitler een gestoorde gek was. Dat was hij ongetwijfeld, maar hij legt haarfijn uit hoe je de massa kan manipuleren en de gelijkenis met de retoriek van hedendaagse politieke populisten is angstwekkend. :-(

Iedereen die daar iets over zegt is fake news of tegen de natie.

Had je dat nog niet door?
Waarom zitten er hier zoveel nva partij slaven elke dag de grootste onzin te verkondigen, tot vervelens toe denk je?

Vlad 28 januari 2018 12:18

Citaat:

1. Veel van wat Hitler en Goebels deden pikten ze uit Amerika. (magazines als Signal bvb waren afgekeken van Time)

2. Alle politieke partijen (en bedrijven) maken gebruik van die technieken.

3. Hun retoriek pakte ook alleen maar omdat er een voedingsbodem voor was. Zo is het nu ook weer : als je niet wilt dat populistische partijen opgang maken zorg dan voor sterkere grenzen, meer onderlinge solidariteit en samenhang en minder ongelijkheid. Neem de voedingsbodem weg.

Volgens mij is het echter al te laat. Als je ziet wat Erdogan kan doen zonder dat Europa moved omdat er nu eenmaal miljoenen Turken in Europa leven die ze niet tegen het hoofd kan stoten dan weet je wel hoe laat het is. Het gaat alleen maar erger worden.

daiwa 28 januari 2018 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8634409)

Beide boeken zijn elkaar waard.

Libro 28 januari 2018 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8634580)
1. Veel van wat Hitler en Goebels deden pikten ze uit Amerika. (magazines als Signal bvb waren afgekeken van Time)

2. Alle politieke partijen (en bedrijven) maken gebruik van die technieken.

3. Hun retoriek pakte ook alleen maar omdat er een voedingsbodem voor was. Zo is het nu ook weer : als je niet wilt dat populistische partijen opgang maken zorg dan voor sterkere grenzen, meer onderlinge solidariteit en samenhang en minder ongelijkheid. Neem de voedingsbodem weg.

Volgens mij is het echter al te laat. Als je ziet wat Erdogan kan doen zonder dat Europa moved omdat er nu eenmaal miljoenen Turken in Europa leven die ze niet tegen het hoofd kan stoten dan weet je wel hoe laat het is. Het gaat alleen maar erger worden.

Voil?*. Weer een storm in een glas water die is gaan liggen.

Libro 28 januari 2018 13:12

Citaat:

Leg eens een paar gelijkenissen uit, anders is deze draad voor niets geopend.

Anna List 28 januari 2018 13:23

Citaat:

...

lees je dat eigenlijk vrijwillig zo'n boeken ? :?

dat zou ik echt niet kunnen opbrengen ... zoveel goeie romans en dan zoiets kiezen ...

marie daenen 28 januari 2018 13:40

Citaat:

Inderdaad, regelrecht onze linkse kerk... Hitler was dan ook sociaal nationalistisch...

Libro 28 januari 2018 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8634530)

It runes in the family ;-)

Anna List 28 januari 2018 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8634530)

:cheer: erfzonde! :cheer:

Libro 28 januari 2018 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8634661)
:cheer: erfzonde! :cheer:

Toen wij ons huis kochten, vonden we op de zolder een kist met boeken waaronder een exemplaar van "Mein Kampf". Jij bent nog tot p. 50 geraakt, ik ben niet verder geraakt dan p. 30 en wat bladeren door zijn politieke standpunten. Dat boek is niet te lezen.

Dadeemelee 28 januari 2018 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8634624)
Leg eens een paar gelijkenissen uit, anders is deze draad voor niets geopend.

Het is heel eenvoudig:

- je moet een nationalistisch Calimero effect creëren: wij (dat prachtige volk/land) zijn uitgebuit.

- je moet een vijand creëren en daar constant op zitten schelden, zij zijn de oorzaak van alle kwaad: Joden, Mexikanen, sossen, migranten...

voila :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be