![]() |
Het verboden boek, leidraad voor de moderne politiek?
Het is beangstigend wat ik in dit boek lees. De retoriek die ik van onze partijslaafjes lees is conform.
![]() |
Ik heb ook iets in de kast liggen waar ik regelmatig wat in lees om eens goed te lachen.
![]() |
Citaat:
(Prettige nachtshift nog hier, ik ga nu maffen) |
Citaat:
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben daar ~50 blz ver in geraakt, en heb het dan opgegeven. Kopen? :-P ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ging ervan uit dat Hitler een gestoorde gek was. Dat was hij ongetwijfeld, maar hij legt haarfijn uit hoe je de massa kan manipuleren en de gelijkenis met de retoriek van hedendaagse politieke populisten is angstwekkend. :-( |
Citaat:
Had je dat nog niet door? Waarom zitten er hier zoveel nva partij slaven elke dag de grootste onzin te verkondigen, tot vervelens toe denk je? |
Citaat:
2. Alle politieke partijen (en bedrijven) maken gebruik van die technieken. 3. Hun retoriek pakte ook alleen maar omdat er een voedingsbodem voor was. Zo is het nu ook weer : als je niet wilt dat populistische partijen opgang maken zorg dan voor sterkere grenzen, meer onderlinge solidariteit en samenhang en minder ongelijkheid. Neem de voedingsbodem weg. Volgens mij is het echter al te laat. Als je ziet wat Erdogan kan doen zonder dat Europa moved omdat er nu eenmaal miljoenen Turken in Europa leven die ze niet tegen het hoofd kan stoten dan weet je wel hoe laat het is. Het gaat alleen maar erger worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat zou ik echt niet kunnen opbrengen ... zoveel goeie romans en dan zoiets kiezen ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- je moet een nationalistisch Calimero effect creëren: wij (dat prachtige volk/land) zijn uitgebuit. - je moet een vijand creëren en daar constant op zitten schelden, zij zijn de oorzaak van alle kwaad: Joden, Mexikanen, sossen, migranten... voila :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be