![]() |
Het Koninkrijk Vlaanderen
Toen we in 1830 den Hollander met zijn klikken en klakken buiengooiden, moesten we op zoek naar een willekeurig iemand die koning wilde worden.
Wanneer in 2030 Vlaanderen onafhankelijk wordt, zitten we weer met dezelfde miserie: we zullen op zoek moeten naar een Koning ! Ik stel alvast enkele kandidaten voor. We kunnen natuurlijk kiezen voor iemand uit de adel : Kandidaat 1 Marlène Laurence Nathalie Josette jonkvrouw de Wouters d'Oplinter ![]() Kandidaat 2 Om wat meer schwung in het kongshis te brengen kunnen we natuurlijk ook kiezen voor iemand uit de nieuwe adel. Bv. een man die al goede contacten heeft met het Belgische koningshuis (hij mag Koning Filip Filip noemen!), en iemand die de dingen vanuit een hoger persepctief kan bekijken (vanuit het raampje). Ik heb het natuurlijk over Koning Dirk Frimout. ![]() Kandidaat 3 Ieder verkiezing verdient een onbekende runner-up. Ik denk dan bijvoorbeeldaan Bruno Van de Brandende Reeth. Zijn professioneel profiel doet vermoeden dat Koning Bruno een bruggenbouwer is. Kandidaat 4 en om helemaal wild te gaan, misschien ook nog een kandidaat die niet eens uit de adel komt. Koningin Pommeline heeft alvast 400cc aan overtuigende argumenten. ![]() |
Nog beter, Vlaanderen laten opgaan in Nederland.
|
Citaat:
![]() |
Marleen is mijn type!
|
Citaat:
Nederland heeft in het verleden al drie WK-finales gespeeld en één EK gewonnen. Over welke "glorie-momenten" spreek je dan ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor haar eh
|
Citaat:
|
Dit lijkt me de beste kandidate:
![]() Per slot van rekening is er weinig verschil tussen Vlaanderen en haar huidige koninkrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Darya Safai als koningin: dan kan Vlaanderen zijn tanden laten zien.
|
Citaat:
Vandaar dat ik de door jou gebruikte uitdrukking: "Vlaanderen laten opgaan in Nederland" nogal ongelukkig vind. Ik zou veel liever zien dat, in geval van een volledig autonoom Vlaanderen, we komen tot een soort federatie of confederatie tussen twee deelstaten die veel van hun eigenheid blijven behouden. Je kunt immers niet verlangen dat Vlamingen bv. even uitzinnig staan op en neer te hossen voor het Oranje vorstenhuis als de Nederlanders zelf. Laat dan die twee deelstaten veel van hun eigen structuren behouden en laten we een soort confederaal bouwsel daarop enten. Er is nu reeds een zeer nauwe samenwerking op het vlak van defensie. We zouden dat kunnen uitbreiden naar andere domeinen (bv. openbare werken, mobiliteit) wanneer overduidelijk blijkt dat beide partijen daar duidelijk aanwijsbare serieuze voordelen bij hebben. |
Citaat:
Homo's en vaderlandsliefde... het wordt nooit wat. |
We moeten een échte Vlaamse nemen die iets écht Vlaams doet: Sanne Cant for Queen!
![]() |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be