Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sp.a: “Petitie bij politie voor steun ‘racistische’ collega” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242240)

Universalia 2 februari 2018 22:33

Sp.a: “Petitie bij politie voor steun ‘racistische’ collega”

Sp.a: “Petitie bij politie voor steun ‘racistische’ collega”

Citaat:

Sp.a stelt zich vragen bij het functioneren van de politiezone Mechelen-Willebroek. “Als een honderdtal medewerkers een petitie tekent om het gedrag te relativeren van een collega die terechtstaat wegens racisme, is er dan geen probleem?”
Voor dat 'pollekes' geven is anders een héél voor de hand liggende oplossing.

Laten we het gewoon houden op een 'vriendelijke buiging' maken zoals onze Chinese vrienden ons dat al jaar- en dag voor weten te doen.

Je kan als je niet gediend bent met dat iemand u de hand wil schudden dit ook beleefd weigeren met de wijze woorden: Ik heb smetvrees. :lol:

Gamla 3 februari 2018 04:28

Waarom hebben ze die petitie niet op het internet gegooid? Ik zou meteen hebben getekend.

Hypochonder 3 februari 2018 07:01

Zou het probleem niet vooral bij Beels liggen denk ik dan.

Dadeemelee 3 februari 2018 08:10

Laat hem gewoon een cursus inburgering Nederlandse taal volgen, dat volstaat als straf :D

1207 3 februari 2018 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8638930)

als alle flikken daar die gast steunen begin ik dat ook te denken.er speelt iets totaal anders ten nadele van die madamme.

ze was blijkbaar niet geliefd binnen dat korps

No Apologies 3 februari 2018 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 8639210)
als alle flikken daar die gast steunen begin ik dat ook te denken.er speelt iets totaal anders ten nadele van die madamme.

ze was blijkbaar niet geliefd binnen dat korps

Ze was ook al niet geliefd in het Antwerpse korps. Ik denk ook dat er met haar karakter iets aan de hand is. Blijft natuurlijk het feit dat een uitspraak als "Jou kleur staat mij niet aan" dom en racistisch overkomt.

Zipper 3 februari 2018 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8638930)

2!!

Ge laat niet zomaar een vaste betrekking van commissaris schieten, om een heel onzekere toekomst tegemoet te gaan in de politiek.

1207 3 februari 2018 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8639218)
Blijft natuurlijk het feit dat een uitspraak als "Jou kleur staat mij niet aan" dom en racistisch overkomt.

enne geen reclame is voor diens leerkracht Nederlands :)

fred vanhove 3 februari 2018 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8639239)
2!!

Ge laat niet zomaar een vaste betrekking van commissaris schieten, om een heel onzekere toekomst tegemoet te gaan in de politiek.

Dus geen enkele politieker had een goede betrekking voorheen ? Een ambtenaar kan ook verlof zonder wedde vragen en nadien altijd teruggaan.

bembem 3 februari 2018 17:14

Ik kan begrijpen dat ze er weg is, hoe kan het anders met zo'n collega (zelfs te lomp om correct 'jouw' te spellen) ... :roll::roll:

De schoofzak 3 februari 2018 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8639218)
Ze was ook al niet geliefd in het Antwerpse korps. Ik denk ook dat er met haar karakter iets aan de hand is. Blijft natuurlijk het feit dat een uitspraak als "Jou kleur staat mij niet aan" dom en racistisch overkomt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 8639250)

Geen ziel uit Antwerpen en zijn provinciale parking, zelfs de onderwijzers en regenten Nederlands niet, die de fout zien.
Dus is het eigenlijk amper een fout.

De schoofzak 3 februari 2018 17:27

Wat niet belet dat ik het ook racistisch en heel oncollegiaal vindt, dat a) een collega de hand weigert van een andere, en b) omwille van de reden.

In een hedendaags ingevuld statuut, zou ontslag op staande voet kunnen volgen.

Maar welke vakboungd was en is meest actief om de invoering van een modern statuut te boycotten?

Vlad 3 februari 2018 17:43

Beels is zo racistisch als wat. Elke witte is ne slechte. Omstandigheden tellen alleen mee ter vergoelijking van de ik weet niet meer hoe ik ze mag noemen.

reservespeler 3 februari 2018 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8638945)
Laat hem gewoon een cursus inburgering Nederlandse taal volgen, dat volstaat als straf :D

?????????????????????????????????????

reservespeler 3 februari 2018 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 8639250)

Oeps, op jouw kan men tenminste rekenen. :lol:

reservespeler 3 februari 2018 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8639252)
Dus geen enkele politieker had een goede betrekking voorheen ? Een ambtenaar kan ook verlof zonder wedde vragen en nadien altijd teruggaan.

Meestal wacht een politieker tot hij een mandaat gekregen heeft van de kiezer.
Ik ken weinig politiekers, die vooraleer ze verkozen waren, hun baan opgezegd hebben.

marie daenen 3 februari 2018 17:53

Nog niet door dat alles wat niet in de linkiewinkie propaganda past verkocht wordt als fake news...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be