Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Brexit = oplossing voor het transmigrantenprobleem. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242256)

Dadeemelee 3 februari 2018 22:29

Brexit = oplossing voor het transmigrantenprobleem.

We zullen dan als EU de grenzen niet meer moeten controlleren.
We laten de Britten zelf hun problemen oplossen.

Dat we daar nog niet aan gedacht hadden :)

kojak 3 februari 2018 22:32

Allemaal in den tunnel, en dan de kant in Frankrijk dichtbetonneren.

Dadeemelee 3 februari 2018 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8639537)
Allemaal in den tunnel, en dan de kant in Frankrijk dichtbetonneren.

En als ze protesteren sturen we JCVD!

Universalia 3 februari 2018 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8639540)
En als ze protesteren sturen we JCVD!

Geen idee van of Van Damme zich daar met bezig gaat willen houden. :rofl:

Dadeemelee 3 februari 2018 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8639557)
Geen idee van of Van Damme zich daar met bezig gaat willen houden. :rofl:

Maar alle gekheid op een stokje: het is toch waar zeker.

Wij zitten alles te doen om migranten die naar het UK willen tegen te houden en zij spuwen op ons.
Met een Brexit moeten ze gewoon hun eigen boontjes doppen.

bembem 3 februari 2018 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8639533)

Ik kan niet goed volgen...

Lukkas 4 februari 2018 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8639533)

Zo kennen we de linkiewinkies: de problemen afschuiven naar anderen. De EU moet eens leren haar buitengrenzen te bewaken, maar dat kost natuurlijk moeite en doorzettingsvermogen. Illegalen moeten er gewoon uitgegooid worden. Maar dat zootje vetbetaalde lafbekken durft geen enkele verantwoordelijkheid nemen. Wel hebben zij steeds kritiek op anderen ...

Hypochonder 4 februari 2018 06:27

De brexit zal geen hol veranderen. Er zullen nog steeds grote hordes naar het VK willen en ze zullen nog steeds langs de poreuze EU grenzen binnen glippen. Journalisten zullen daar nog steeds reportages over maken waarin migranten als sukkelaars worden voorgesteld.

Dadeemelee 4 februari 2018 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8639735)
De brexit zal geen hol veranderen. Er zullen nog steeds grote hordes naar het VK willen en ze zullen nog steeds langs de poreuze EU grenzen binnen glippen. Journalisten zullen daar nog steeds reportages over maken waarin migranten als sukkelaars worden voorgesteld.

En we laten ze vrolijk door naar het UK. Als dat een probleem is dan houden de Britten ze zelf maar tegen. Iedereen gelukkig toch?

kojak 4 februari 2018 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8639563)
Ik kan niet goed volgen...

Kan ik best begrijpen.
Die migranten kunnen soms hard lopen hoor.

kojak 4 februari 2018 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 8639644)
Zo kennen we de linkiewinkies: de problemen afschuiven naar anderen. De EU moet eens leren haar buitengrenzen te bewaken, maar dat kost natuurlijk moeite en doorzettingsvermogen....

Zo kennen we de rechtsen. De problemen niet durven aan pakken aan de bron. De EU moet eens leren om er voor te zorgen dat ze zelfs niet naar hier hoeven te vluchten, maar dat kost natuurlijk moeite en doorzettingsvermogen.... :lol: ;)

jogo 4 februari 2018 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8639780)
En we laten ze vrolijk door naar het UK. Als dat een probleem is dan houden de Britten ze zelf maar tegen. Iedereen gelukkig toch?

Er is gekozen om de Britten (mee) te laten betalen.

quercus 4 februari 2018 10:47

De U.K. zat reeds barstensvol migranten lang vóór het continent in 2015 met migranten geconfronteerd werd. Het is bij hen reeds begonnen vanaf de jaren zestig van vorige eeuw. Enkele jaren geleden ben ik, uit nostalgie, nog eens teruggekeerd naar de stad waar ik als kind de oorlogsjaren heb doorgebracht: Cardiff in Wales. Je kon er niet naast kijken, de huidige bevolking is sterk "gekleurd". Alleen reeds de aanwezigheid van Indiërs en Pakistanen is overweldigend. Overigens, wat die groep betreft, velen kwamen niet rechtstreeks uit "the subcontinent" maar uit Oeganda waar ze door waanzinnige dictator Idi Amin Dada in de jaren zeventig werden buitengegooid.

No Apologies 4 februari 2018 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8639827)
Zo kennen we de rechtsen. De problemen niet durven aan pakken aan de bron. De EU moet eens leren om er voor te zorgen dat ze zelfs niet naar hier hoeven te vluchten, maar dat kost natuurlijk moeite en doorzettingsvermogen.... :lol: ;)

Is dat niet wat we hier in Europa al decennialang doen (rechtsen zowel als linksen), geld storten voor allerlei goede doelen in ontwikkelingslanden? Zowel privépersonen als van staatswege. Dat is toch altijd mijn bedoeling geweest. Blijkt nu dat we niet alleen ginds moeten helpen, maar die mensen van ginder ook nog eens in groten getale hier moeten opvangen. Op dat punt haak ik af en velen blijkbaar met mij.

marie daenen 4 februari 2018 14:58

Citaat:

En dat wordt dan afgeschreven als onwelkome inmenging in binnenlandse zaken door de leiders van die landen en/of gezien als neokolonialisme...
Die hulp vanuit Europa zal alleen door de regeringen van die landen aanvaard worden indien ze in de zak van de regeringen van die landen terecht komt en die zogezegde mirakuleuze hulp zal dan ook niets, noppens opbrengen...
Maar het is opnieuw een bijkomend argument om de Westerse mensen nieuwe schuldgevoelens aan te praten...

De schoofzak 4 februari 2018 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8639780)

Ik denk het niet.

kojak 4 februari 2018 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8639940)
Is dat niet wat we hier in Europa al decennialang doen (rechtsen zowel als linksen), geld storten voor allerlei goede doelen in ontwikkelingslanden? Zowel privépersonen als van staatswege. Dat is toch altijd mijn bedoeling geweest. Blijkt nu dat we niet alleen ginds moeten helpen, maar die mensen van ginder ook nog eens in groten getale hier moeten opvangen. Op dat punt haak ik af en velen blijkbaar met mij.

Daar heb ik het niet over.
Een stapje verder nog. ;)

Lukkas 4 februari 2018 17:48

Citaat:

De EU is nog altijd een (links) politiek correct bastion. Zij mogen dankbaar zijn dat de 'rechtse' landen de Balkanroute hebben gesloten, maar daar hadden zij ook al kritiek op.

Universalia 5 februari 2018 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8639561)
Maar alle gekheid op een stokje: het is toch waar zeker.

Wij zitten alles te doen om migranten die naar het UK willen tegen te houden en zij spuwen op ons.
Met een Brexit moeten ze gewoon hun eigen boontjes doppen.

Het is inderdaad waar, dat wilde ik ook niet afstrijden.:-D

p.s.

‘Geen transitmigranten meer op snelwegparkings’

Citaat:

Het aantal transitmigranten op snelwegparkings is tot nul herleid. Dat zei minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) zondag bij VTM Nieuws. De migranten zijn echter niet verdwenen, dus wordt er nu meer op bijvoorbeeld treinen en bussen gecontroleerd.
Ik wens ze alvast véél succ6 met die actie maar ... :?

De schoofzak 5 februari 2018 12:23

Sorry (ok, dat is gelogen, geen sorry), maar de draad gaat er over dat de Brexit een oplossing zou zijn voor de transmigranten.
Niets is minder waar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be