![]() |
‘Inzameling van afgedankte smartphones is een ramp’
‘Inzameling van afgedankte smartphones is een ramp’
Citaat:
Citaat:
Dat 'afval' waar zich veel schaarse grondstoffen in verwerkt zitten. Ik denk dat iedereen dat wel weet dat juist die afvalberg van die toestellen met de dag groter en groter aan het worden is. De bewuste toestellen, gsm's, iPad's, telefoons en andere toestellen veranderen ook om de haverklap. Je kan het haast niet meer bijhouden. Iedereen heeft wel zo een ouder toestel op non-actief in huis ergens liggen. De oplossing? :? |
De oplossing ?
Recycleren. Er is trouwens geen afvalberg want ze liggen nog allemaal bij de mensen thuis. Het probleem is dat de mensen ze niet inleveren om er bvb Cobalt uit te kunnen recycleren. |
Recyclagepremie? :-P
|
Citaat:
Graag,maar dan ook iets voor ons,de EIGENAARS van dat kobalt en andere "kostbaarheden".Voor niks gaat de zon op.......:oops: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Idd, een mooi bedrag.
Tel daar dan de recyclagekosten vanaf, en hopelijk hou je dan nog iets over. ;) |
Cobalt-recyclage is wel belangrijk genoeg voor goede batterijen (vooral de prijs)
http://batteryuniversity.com/learn/a.../bu_310_cobalt Veel belangrijker dan lithium: Citaat:
|
Maar er is ook nog een bijkomend probleem.
Mensen smijten hun kapotte smartphone liever in de gewone vuilbak ipv hem naar het containerpark of de winkel te doen..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Samsung wil belang nemen in recyclagebedrijf Umicore, die >2 miljard meer waard wordt na enkele dagen... natuurlijk gaat het vooral over kobalt.
Citaat:
|
Citaat:
Ik gebruik nog altijd dezelfde gsm die ik gekocht heb in 2010. Samsung heeft een grote 'fout' gemaakt door een gsm te produceren die na 8 jaar nog steeds werkt. Volgens mij maken ze die 'fout' nu niet meer. |
Citaat:
Mss dat Orange nog één van de laatste uitzonderingen is. Mss... |
De oude gsm als spaarpotje. Natuurlijk wil de overheid dat ge die gratis inlevert. Net zoals men in oorlogstijd vraagt metalen, goud en sieraden in te leveren voor het goed van de natie vraagt men nu in de economische oorlog om het regiment Umicore van grondstoffen te voorzien. :)
|
Citaat:
Mijn Note2 heeft net een paar weken terug de geest definitief gegeven. + 5 jaar is naar het schijnt ook al verondersteld prehistorisch te zijn. Benieuwd te zien hoelang Galaxy 8 het gaat uithouden... |
Citaat:
|
Citaat:
die zogenaamde aanbiedingen v toestellen bij providers zijn gewoon een domme mensen rip off. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je een uurtje tijd hebt, kijk dan naar https://www.youtube.com/watch?v=1a-QpyF7rNc |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be