![]() |
Tesla S verkoopt beter dan Mercedes S en BMW 7 in Europa
Officieel verkoopcijfers jaar 2017:
Tesla S verkoopt nu ook al beter in zijn +80k-segment dan Mercedes S, BMW 7, of Audi A8 in Europa. En dat voor een Amerikaan. Cijfers liegen niet. Was trouwens groot nieuws op de de Duitse TV, D geplaagd door het zoveelste auto-emissie-schandaal. Tenor op TV: "we hebben Tesla te lang onderschat" enz... Ongezien in de auto-geschiedenis van Europa. En die premiummerken -met hun ICE-ballast- hebben nog altijd geen electrische versie in dat E-limousine segment, mss volgend jaar maar dan eerst bij de luxe-SUVs en daar pikt Tesla X ook al heelwat in, verkoopt met 12.000 evengoed als Porsche Cayenne, en 2000 stuks meer dan BMW X6. https://t3n.de/news/tesla-model-s-de...klasse-955930/ Citaat:
Citaat:
Morgen komt er mogelijk een uitspraak van het hoogste Duitse gerecht of dieselwagens mogen verboden worden in de steden, of welke maatregelen de autoconstructeurs moeten nemen om hun diesels aan te passen aan de emissienormen. Men spreekt zelfs van verplichte hardware aanpassingen, niet alleen software... In D bestaan er ook wetten qua luchtkwaliteit, vooral het deel NOx... http://www.boerse-online.de/nachrich...uer-1016535469 |
Als je al een Tesla ziet hier (West-Vlaanderen) dan is het er inderdaad eentje van de S-klasse...
Een X heb ik nog nooit IRL gezien. Inderdaad kunnen we ons voorstellen dat er segmenten van de "upper-business-class" wagens bestaan waar een tesla-S gewoonweg,qua prijs, perfect in past..... Als deze wagens zich over tijd qua betrouwbaarheid en gebruikskosten bewijzen dan krijgt men Tesla met geen stokken meer uit dat marktsegment...:? |
Citaat:
Model S meerdere keren per dag. Ze zijn echt commonplace aan het worden. |
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...y-degradation/ https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/a...344#gs.dje2DB8 augustus 2017 ... al, vandaag kan die boven de 450.000 km zitten. In de USA zou men al ruim 500.000 km moeten hebben: Citaat:
|
Tesla S zie je inderdaad al vrij veel rijden. Soms vraag je je af waar de mensen het geld halen? Fiscaal worden ze wel beloond en dat zal de verkoop ook wel extra stimuleren. Een X zie je soms. Maar daar ben ik geen fan van. Maar ik ben niet voor eender welke SUV. Patser gedrag. En een X is wel heel groot. Zeker als ze daar 22" velgen onder pompen. Hun rijgedrag is dan ook meestal naar patser normen.
Ik zou er als particulier nooit zoveel geld aan willen geven. Mocht ik morgen kunnen kiezen tussen een dikke S-klasse van Mercedes of een Tesla dan stond die S-klasse al in de garage. Of de nieuwe Audi A8, een luxebeest dat geen concurrentie kent. Maar zoveel geld geven aan een wagen die in waarde zakt? Voor bedrijven is het natuurlijk een heel andere berekening. Ik zou eens graag mensen leren kennen die al langer met een Tesla rond rijden. Eens hun eerlijke mening horen. Want ik ken eigenlijk niemand met een Tesla. Wel via via maar die hoor je enkel over hun fiscaal cadeau praten en hoe goed hun bedrijf wel niet draait. Waar ik dan serieuze vraagtekens bij plaats??????????? |
De S en 7 waren ooit een referentie, maar dat zijn lang vervlogen tijden. Tegenwoordig kopen die mensen een SUV of een E of 5 die generatie na generatie gegroeid zijn. ( letterlijk )
Kortom, niet bijzonder. |
Dat weet ik zo niet. Ik denk dat iemand die een BMW 7 koopt misschien eerder nu naar een 6 grand coupe zal gaan. Omdat die toch pakken moderner oogt. En van een S-klasse naar een E-klasse? Zou kunnen. Mensen die met luxe limousines rijden zullen niet snel geneigd zijn om naar een SUV te gaan. Dit zijn toch wel twee categorieën van mensen. EEn SUV wordt toch nog steeds als buitenbeentje bekeken. Echte SUV's dan en niet modellen zoals een BMW X1. Maar het verkoopt goed dus goede zet van de autofabrikanten om voor dat soort volk een wagen aan te bieden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nochtans heeft Mercedes, BMW en Audi voldoende p-i-hybrideversies in hun topsegment (dit met zeer lage CO2 want de sjoemeltest is nog de referte in 2017). Toch worden er meer Tesla S verkocht als al die versies, incl plug-inhybride versies, van die premiummerken respectievelijk. Citaat:
- Tesla S verkoopt 3 versies. Electrisch, 2 batterijpacks 75 kWh of 100 kWh - Mercedes S klasse wslk 12 versies of meer (diesel, benzine, diesel-hybride, benzine-hybride) van 4 cilinders tot 12 cilinders - BMW 7 quasi idem... mooie vette hybrides van 4-cilinder-hybride tot full 12 cilinder enz... - Audi A8 veel minder versies, maar nog altijd minstens 6 (hybride, diesel, benzine) ook van viercilinder tot V12 De 3 premiummerken hebben meer keuze in opties door een ellenlange optielijst, maar als men daar overdrijft kosten die versies veel meer dan een Tesla S. Of een ellenlange optielijst een voordeel is? Soit aangezien Tesla S nieuw is sinds 2013, elke Tesla S/X meer op de Europese markt is een klant minder bij de Europese ICE concurrentie, dat is het punt van het topic. Ondertussen rijden wslk meer dan 300.000 Tesla S/X op de wereld, want ook de premiummerken moeten daar verkopen in hun topsegment. off-topic: # https://www.practicali.be/blog/zomer...ten-voordelen/ |
Test tractiecontrole Tesla...
https://www.teslarati.com/tesla-mode...ruck-icy-road/ Tesla X sleept geladen vrachtwagen uit stilstand op sneeuw: Citaat:
|
Tesla ~ verdubbelde zijn omzet in China, en meer dan het dubbele in Noorwegen, zie tabel:
(uit het *jaarverslag 2017 voor de SEC = beurswaakhond USA) ![]() *ref: http://ir.tesla.com/secfiling.cfm?fi...56&CIK=1318605 tabel via: http://teslamag.de/news/tesla-hat-de...rdoppelt-18122 |
Citaat:
https://www.autoevolution.com/news/r...me-121206.html Wanneer komt Model 3 ook écht uit? Al opgevallen dat die X niet verkoopt? |
Citaat:
Citaat:
Staat numero uno van de E-wagens in de US, verkoop januari 2018: Citaat:
Citaat:
https://ev-sales.blogspot.be/search/label/World Zelfs inclusief alle plug-in hybrides vertegenwoordigt Tesla 8,4 % van de wereldmarkt en dan moet het model 3 nog echt massaal geproduceerd worden. De wachttijden bij Tesla S en X zijn wat langer geworden door de hoge vraag: https://electrek.co/2018/02/21/tesla...emand-backlog/ En bij het model 3 sowieso, wslk tot 1,5 jaar. Maar de vraag naar populaire E-wagens, vooral die met grote batterij is sowieso hoog de laatste maanden: https://www.focus.de/auto/elektroaut...d_8466989.html ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be