Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Pano : het spoort niet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242559)

Anna List 22 februari 2018 11:58

Pano : het spoort niet.
 


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02...t-spoort-niet/

Citaat:

"Pano" brengt een unieke blik achter de schermen van het Belgische spoor. Een gigantische en complexe machine die elke dag 850.000 reizigers naar hun bestemming brengt. Hoe wordt deze machine bestuurd? NMBS en Infrabel willen door centralisering en digitalisering het treinverkeer performanter laten rijden. Maar in de praktijk loopt het regelmatig in de soep. "Pano" sprak met treinbegeleiders, bestuurders en spoorwegarbeiders.

DewareJakob 22 februari 2018 12:13

De directie zelf wou (durfde) niet aan het woord komen dus stuurden ze enkele mensen die met mooie woorden vooral (onbedoeld) de incompetentie van het water-hoofd-directie in de verf zetten. Van rond de pot tot flagrante onzin...

Anna List 22 februari 2018 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8653703)
De directie zelf wou (durfde) niet aan het woord komen dus stuurden ze enkele mensen die met mooie woorden vooral (onbedoeld) de incompetentie van het water-hoofd-directie in de verf zetten. Van rond de pot tot flagrante onzin...

het was puur 'in de gloria' !

Den Duisteren Duikboot 22 februari 2018 22:27

Typisch journalistenwerk: er worden twee of drie mensen geïnterviewd en of die mensen representatief zijn voor het spoorwegpersoneel heeft geen enkel belang, als ze maar een straf verhaal vertellen.

sepper 22 februari 2018 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8654066)
Typisch journalistenwerk: er worden twee of drie mensen geïnterviewd en of die mensen representatief zijn voor het spoorwegpersoneel heeft geen enkel belang, als ze maar een straf verhaal vertellen.

Inderdaad, het hadden er op zijn minst 25.000 moeten zijn, en dan nog.

dalibor 22 februari 2018 23:11

Wat ik onthouden heb: De IT marcheert niet, kritiek wordt niet geapprecieerd, en de mannen van de centrale administratie hebben geen verstand van wat er op het terrein gebeurt.

So what? Dat gaat op voor elke grote organisatie.

Vrijheideerst 23 februari 2018 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8654140)
Wat ik onthouden heb: De IT marcheert niet, kritiek wordt niet geapprecieerd, en de mannen van de centrale administratie hebben geen verstand van wat er op het terrein gebeurt.

So what? Dat gaat op voor elke grote organisatie.

Dus ook dat instructeurs zich verstoppen om bestuurders te betrappen op "fouten"?

Of dat treinbegeleiders niet bij de bestuurder meer mogen?

Leuke boel daar.

Vrijheideerst 23 februari 2018 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8654066)
Typisch journalistenwerk: er worden twee of drie mensen geïnterviewd en of die mensen representatief zijn voor het spoorwegpersoneel heeft geen enkel belang, als ze maar een straf verhaal vertellen.

Dus alles gaat goed bij het spoor volgens u?

Die stiptheidsmanager was een betere standupcomedian dan Geert Hoste ooit geweest is.

Om nog maar te zwijgen over papegaai Petit.

Vrijheideerst 23 februari 2018 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8653693)

Edde gij dienen tijd ook nog meegemaakt?

:rofl:

Anna List 23 februari 2018 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8654140)
Wat ik onthouden heb: De IT marcheert niet, kritiek wordt niet geapprecieerd, en de mannen van de centrale administratie hebben geen verstand van wat er op het terrein gebeurt.

So what? Dat gaat op voor elke grote organisatie.

ik heb vooral gezien dat er geen communicatiekanalen top bottom en bottom top zijn ... ook meteen de reden van de anonieme kritiek

niet meteen standaard voor grote organisaties ...

systemen van evaluatie inclusief bottom up evaluaties bestaan al 25 jaar ...

Anna List 23 februari 2018 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8654066)
Typisch journalistenwerk: er worden twee of drie mensen geïnterviewd en of die mensen representatief zijn voor het spoorwegpersoneel heeft geen enkel belang, als ze maar een straf verhaal vertellen.

de organisatie zelf koos haar vertegenwoordigers hoor. je kan moeilijk de journalist verwijten dat die twee zich vervolgens belachelijk maakten en de anonieme kritiek alleen maar bevestigden in hun optreden...

Vrijheideerst 23 februari 2018 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8654243)
de organisatie zelf koos haar vertegenwoordigers hoor. je kan moeilijk de journalist verwijten dat die twee zich vervolgens belachelijk maakten en de anonieme kritiek alleen maar bevestigden in hun optreden...

Tes allemoale de skuld van den N-VA.

DewareJakob 23 februari 2018 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8654066)
Typisch journalistenwerk: er worden twee of drie mensen geïnterviewd en of die mensen representatief zijn voor het spoorwegpersoneel heeft geen enkel belang, als ze maar een straf verhaal vertellen.

Hebt ge het nu over die mensen die incognito waren, of over de grote bonzen?
Hetgeen wat die 'incognito's' vertelden is volledig representatief voor de gangbare mening van het 'lager'' (uitvoerend) personeel en de concrete situatie daar.

Bij aanvang van de uitzending werd gezegd dat een paar van de grootste bazen weigerden voor de camera te komen, degene die dat uiteindelijk wel deden vertelden gewoon voorgekauwde zever (zoals altijd door de 'woordvoerder'(sic) van Infrabel).

Anna List 23 februari 2018 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8654302)
Hebt ge het nu over die mensen die incognito waren, of over de grote bonzen?
Hetgeen wat die 'incognito's' vertelden is volledig representatief voor de gangbare mening van het 'lager'' (uitvoerend) personeel en de concrete situatie daar.

Bij aanvang van de uitzending werd gezegd dat een paar van de grootste bazen weigerden voor de camera te komen, degene die dat uiteindelijk wel deden vertelden gewoon voorgekauwde zever (zoals altijd door de 'woordvoerder'(sic) van Infrabel).

ik ga er niet van uit dat die anonieme getuigen ook een bedrijf kunnen besturen alleen omdat ze een trein kunnen besturen.
het verbod op smartphone en internetconnectie in de bestuurscabine lijkt me ook niet meer dan logisch.
maar dat er geen structurele communicatie mogelijk is van treinbestuurders naar management (en de Noord Koreaanse informatie toestanden) is wel een hallucinant gegeven dat uit de reportage naar voren kwam.

Hypochonder 23 februari 2018 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8654239)
Dus alles gaat goed bij het spoor volgens u?

Die stiptheidsmanager was een betere standupcomedian dan Geert Hoste ooit geweest is.

Om nog maar te zwijgen over papegaai Petit.

Bij de NMBS hebben ze goed geïnvesteerd in wat ze hun woordvoerders noemen maar in feite gewoon mooipraters zijn.

Uiteraard loopt er van alles mis bij de NMBS: met dank aan de vakbonden, de politieke benoemingen en de opsplitsing van dit bedrijf...

DewareJakob 23 februari 2018 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8654305)
ik ga er niet van uit dat die anonieme getuigen ook een bedrijf kunnen besturen alleen omdat ze een trein kunnen besturen.
het verbod op smartphone en internetconnectie in de bestuurscabine lijkt me ook niet meer dan logisch.
maar dat er geen structurele communicatie mogelijk is van treinbestuurders naar management (en de Noord Koreaanse informatie toestanden) is wel een hallucinant gegeven dat uit de reportage naar voren kwam.

Dat zeg ik ook niet, maar luisteren naar de basis is essentiël om problemen aan te pakken voor ze escaleren.
Het blijkt hier vooral dat de 'bestuurders (directie)' ook niet het bedrijf kunnen besturen...

Anna List 23 februari 2018 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8654317)
Dat zeg ik ook niet, maar luisteren naar de basis is essentiël om problemen aan te pakken voor ze escaleren.
Het blijkt hier vooral dat de 'bestuurders (directie)' ook niet het bedrijf kunnen besturen...

idd

Vrijheideerst 23 februari 2018 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8654305)
ik ga er niet van uit dat die anonieme getuigen ook een bedrijf kunnen besturen alleen omdat ze een trein kunnen besturen.
het verbod op smartphone en internetconnectie in de bestuurscabine lijkt me ook niet meer dan logisch.
maar dat er geen structurele communicatie mogelijk is van treinbestuurders naar management (en de Noord Koreaanse informatie toestanden) is wel een hallucinant gegeven dat uit de reportage naar voren kwam.

Ja dat van die smartphone is ook logisch.

Maar voor de rest: totaal achterhaald bedrijf. Vroeger zag ik zo vaak dat de treinbegeleider bij de bestuurder ging zitten/staan.

Blijkbaar hebben Stempels en Abdistaki geen probleem met dergelijke Stasi praktijken.

Dat Dutordoir de eerste CEO is die ook mensen vanop het terrein bij haar laat langskomen is toch ook hallucinant?

DewareJakob 23 februari 2018 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8654326)
Ja dat van die smartphone is ook logisch.

Maar voor de rest: totaal achterhaald bedrijf. Vroeger zag ik zo vaak dat de treinbegeleider bij de bestuurder ging zitten/staan.

Blijkbaar hebben Stempels en Abdistaki geen probleem met dergelijke Stasi praktijken.

Dat Dutordoir de eerste CEO is die ook mensen vanop het terrein bij haar laat langskomen is toch ook hallucinant?

Ook een signaal van iedereen die wat van spoorweg afweet, of er werkt(e): Het is de eerst 'grote baas' die het gevoel geeft dat er eindelijk iets ten goede kan veranderen.

Vlad 23 februari 2018 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8654331)
Ook een signaal van iedereen die wat van spoorweg afweet, of er werkt(e): Het is de eerst 'grote baas' die het gevoel geeft dat er eindelijk iets ten goede kan veranderen.

Pff. Er is ook nog steeds een groot deel van het personeel dat vindt dat Schoeppe ne goeie was. Die vent heeft putten geslagen als geen ander en was zo corrupt als een Moebutoe.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be