Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Actrice Veerle Eyckermans getuigt moedig over moordpoging, zaak R. Hardy. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242564)

Universalia 22 februari 2018 19:36

Actrice Veerle Eyckermans getuigt moedig over moordpoging, zaak R. Hardy.

Citaat:

Op het assisenproces van seriedoder Renaud Hardy heeft actrice Veerle Eyckermans (55) getuigd over de moordpoging van Hardy die ze overleefde. “Ik hoop dat deze man nooit, maar dan ook nooit meer vrijkomt. Hij is een gevaar voor zichzelf en voor ons allemaal”, zei Eyckermans. Eerder vandaag kwam ook de zoon van de vermoorde Maria Walschaerts (82) aan het woord. Hij vertelde in de rechtbank hoe hij vier jaar geleden het lichaam van zijn vermoorde moeder aantrof in haar slaapkamer. “Ik ben getekend voor het leven”, getuigde Patrick M. (57).
Wat opvalt is dat de moordenaar in kwestie op de rechtbank leukweg in zijn dossier zit te bladeren, geen handboeien?

De actrice wil volledig terecht dat de man nooit meer vrijkomt, geen daglicht meer ziet maar willen we dan dat men dat figuurtje op de kosten van de brave belastingbetaler gaat opsluiten of is er een andere 'oplossing' zijnde:

bembem 22 februari 2018 22:08

Ja trieste zaak, doch ben ik tegen de doodstraf -_-

Guinevere 23 februari 2018 07:26

De doodstraf voor moordenaars mag worden (her) ingevoerd.
Natuurlijk met de optie bloedgeld ofzo.

Dadeemelee 23 februari 2018 11:30

Doodstraf niet, maar die gast lijkt een onverbeterlijke gevaarlijke psychopaat. De cel in en voorgoed.

Anna List 23 februari 2018 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8654367)
Doodstraf niet, maar die gast lijkt een onverbeterlijke gevaarlijke psychopaat. De cel in en voorgoed.

anderzijds, mocht hij een Rotweiler of Pitbull zijn, had hij al lang een spuitje gekregen ...

Skobelev 23 februari 2018 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8654377)
anderzijds, mocht hij een Rotweiler of Pitbull zijn, had hij al lang een spuitje gekregen ...

Die krijgen zelfs het spuitje als ze zich gewoon verdedigen. :?

DewareJakob 23 februari 2018 11:51

Citaat:

Want levenslang opsluiten is niet humaan...:roll:

Dadeemelee 23 februari 2018 11:57

Citaat:

Sommige van hun eigenaars zouden wel eens in de cel mogen.

Vandaag stond het weer in de krant: asiel zit vol met Staffordshire en consoorten. Allemaal van die straffe gasten die een gevaarlijke hond willen en dan ontdekken dat dat écht gevaarlijke honden zijn.

Anna List 23 februari 2018 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8654393)
Sommige van hun eigenaars zouden wel eens in de cel mogen.

Vandaag stond het weer in de krant: asiel zit vol met Staffordshire en consoorten. Allemaal van die straffe gasten die een gevaarlijke hond willen en dan ontdekken dat dat écht gevaarlijke honden zijn.

BS er zijn geen gevaarlijke hondenrassen. Staffordshires zijn van de liefste beesten die er zijn. er zijn alleen gevaarlijke eigenaars en gevaarlijke trainingen en opvoedingen voor honden. (en uiteraard wel beesten die daardoor verknipt en verknoeid zijn)

Dadeemelee 23 februari 2018 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8654396)
BS er zijn geen gevaarlijke hondenrassen. Staffordshires zijn van de liefste beesten die er zijn. er zijn alleen gevaarlijke eigenaars en gevaarlijke trainingen en opvoedingen voor honden. (en uiteraard wel beesten die daardoor verknipt en verknoeid zijn)

Die kunnen niet met andere honden om, dat zit in hun genen.

De schoofzak 23 februari 2018 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8654396)

Aangezien we gekken die zulke honden verkeerd opvoeden, niet kunnen euthanaseren,
is de best mogelijke oplossing om die hondernrassen niet verder te laten kweken.

Wil je een lief hondje, koop een dwergpoedel.

De schoofzak 23 februari 2018 13:45

Voor zulke mensen gelijk deze, en gelijk voor Dutroux, ben ik voor de doodstraf.

En ik ben bereid om beul te zijn.
Liefst humaan wel.
Ik ben bereid om een opleiding te volgen bij een dierenarts, bijvoorbeeld die van mij, die zeer humaan mijn terminaal hondje euthanaseerde.

Anna List 23 februari 2018 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8654490)
Aangezien we gekken die zulke honden verkeerd opvoeden, niet kunnen euthanaseren,
is de best mogelijke oplossing om die hondernrassen niet verder te laten kweken.

Wil je een lief hondje, koop een dwergpoedel.

laat ne kleine poedel nu net de enige hond zijn die mij ooit gebeten heeft! ... true story!

venijnige beestjes! ;-)

Profiteur 23 februari 2018 13:53

:popcorn::popcorn:

Ik amuseer mij kostelijk om die advocaten bezig te horen. Vooral "De Jef" is weer in zijn sas. Je ziet hem zo zijn begrafenisgezicht opzetten als hij over die zaak bezig is. Op de Afspraak gehoord en gezien en is in mijn ogen de beste topklasse acteur. En over de moordenaar zelf : zijn we niet allemaal in onze fantasie een beetje moordenaar? Nog nooit iemand gefantaseerd hoe het zou voelen om iemand zijn laatste adem te nemen? Ik denk dat dit wel de ultieme kick en adrenalinestoot moet zijn. Ik droom er zelfs soms van.

En zolang we het onderscheid tussen realiteit en fantasie kunnen maken is er toch geen probleem :popcorn::popcorn:

Anna List 23 februari 2018 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8654506)
:popcorn::popcorn:

Ik amuseer mij kostelijk om die advocaten bezig te horen. Vooral "De Jef" is weer in zijn sas. Je ziet hem zo zijn begrafenisgezicht opzetten als hij over die zaak bezig is. Op de Afspraak gehoord en gezien en is in mijn ogen de beste topklasse acteur. En over de moordenaar zelf : zijn we niet allemaal in onze fantasie een beetje moordenaar? Nog nooit iemand gefantaseerd hoe het zou voelen om iemand zijn laatste adem te nemen? Ik denk dat dit wel de ultieme kick en adrenalinestoot moet zijn. Ik droom er zelfs soms van.

En zolang we het onderscheid tussen realiteit en fantasie kunnen maken is er toch geen probleem :popcorn::popcorn:

opletten want er zijn hier mensen die juichen als rechters zangers met zulke fantasieën meteen in de gevangenis steken!

Profiteur 23 februari 2018 14:08

Dan heb ik geluk want ik kan niet zingen :lol:

Anna List 23 februari 2018 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8654517)
Dan heb ik geluk want ik kan niet zingen :lol:

ik heb het Spaans vonnis niet gelezen, weet niet of zijn zangkwaliteit mee in de argumentatie zat! :p

kiko 23 februari 2018 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8654506)
Nog nooit iemand gefantaseerd hoe het zou voelen om iemand zijn laatste adem te nemen? Ik denk dat dit wel de ultieme kick en adrenalinestoot moet zijn. Ik droom er zelfs soms van.

Niet echt.

Het zegt echter wel veel over jou dat je fantaseert en zelfs droomt over het doden van iemand.

quercus 23 februari 2018 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8653983)
Wat opvalt is dat de moordenaar in kwestie op de rechtbank leukweg in zijn dossier zit te bladeren, geen handboeien?

De actrice wil volledig terecht dat de man nooit meer vrijkomt, geen daglicht meer ziet maar willen we dan dat men dat figuurtje op de kosten van de brave belastingbetaler gaat opsluiten of is er een andere 'oplossing' zijnde:

Ik heb de guillotine altijd een leuke machine gevonden. Een knappe uitvinding van de Franse dokter Guillotin. De man had zijn machientje reeds uitgevonden vooraleer de Franse revolutie losbarstte. Ik weet niet of het een waar verhaal is, maar ik heb gelezen dat hij zijn uitvinding zelfs heeft kunnen voorstellen aan Lodewijk XVI. Die was altijd geïnteresseerd in mechanische snufjes. Het zou de koning geweest zijn die de aandacht erop vestigde dat de valbijl beter zou functioneren met een schuin aflopende snede. Als dat verhaal waar is dan is het wel tragikomisch dat Louis XVI er zelf een kopje kleiner mee gemaakt werd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be