Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nog meer waanzin ... Mondje Arabisch ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242587)

Universalia 24 februari 2018 15:24

Nog meer waanzin ... Mondje Arabisch ...

Citaat:

GISTEL Maatschappelijk werkers, begeleiders van nieuwkomers en politieagenten kunnen binnenkort een basiscursus Arabisch volgen bij het OCMW. De Syrische Imam Asaad, die haar land onvluchtte, is lesgeefster van dienst. “We hopen hiermee het ijs te kunnen breken bij de eerste contacten met de nieuwkomers”, zegt Annie Cool (CD&V). De bestuurscollega’s van N-VA zijn minder enthousiast.
En weer maar eens moeten de autochtonen het onderspit delven en zelf maar een cursus gaan volgen.

Dat lijkt mij ver gezocht ware het niet dat diegenen die zijn komen aanlopen/aangezwommen/voerders van het 'Paard van Troje' hier in de eerste instantie al niet moeten zijn.

Mocht men het dan toch een beetje menselijker willen opvatten dan zijn het niet onze mensen die een cursus moeten volgen maar wem de inwijkelingen die dat naar alle waarschijnlijkheid wel zullen vertikken te doen.

Van toepassing zijn: Het Nederlands, het Frans, het Duits of een deftig mondje Engels.

Citaat:

“Opvallend dat het OCMW lessen Arabisch geeft, maar geen lessen Nederlands. Vrijwilligers of agenten ondersteunen kan, maar het OCMW spoort de hele bevolking aan om Arabisch te leren. Wij waren bij dit project niet betrokken noch geïnformeerd.”
Het klinkt allemaal een beetje in de oren als: Alles voor de allochtonen, NIETS voor de autochtone bevolking of zie ik dat verkeerd? :roll:

quercus 24 februari 2018 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8655186)
En weer maar eens moeten de autochtonen het onderspit delven en zelf maar een cursus gaan volgen.

Dat lijkt mij ver gezocht ware het niet dat diegenen die zijn komen aanlopen/aangezwommen/voerders van het 'Paard van Troje' hier in de eerste instantie al niet moeten zijn.

Mocht men het dan toch een beetje menselijker willen opvatten dan zijn het niet onze mensen die een cursus moeten volgen maar wem de inwijkelingen die dat naar alle waarschijnlijkheid wel zullen vertikken te doen.

Van toepassing zijn: Het Nederlands, het Frans, het Duits of een deftig mondje Engels.

Het klinkt allemaal een beetje in de oren als: Alles voor de allochtonen, NIETS voor de autochtone bevolking of zie ik dat verkeerd? :roll:

Het is gewoon walgelijk om vast te stellen hoezeer en hoe snel men op de buik gaat voor die migranten. Zijn ze in Gistel nu werkelijk zo slijmerig dat ze die onderdanigheid pogen goed te praten met te verwijzen naar die andere (even grote) onnozelheid, met name de "cursus" (:roll:) Westvlams voe begunners. Daar zouden ze zich al evenzeer voor moeten schamen.

Universalia 24 februari 2018 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8655203)
Het is gewoon walgelijk om vast te stellen hoezeer en hoe snel men op de buik gaat voor die migranten. Zijn ze in Gistel nu werkelijk zo slijmerig dat ze die onderdanigheid pogen goed te praten met te verwijzen naar die andere (even grote) onnozelheid, met name de "cursus" (:roll:) Westvlams voe begunners. Daar zouden ze zich al evenzeer voor moeten schamen.

Zoals u volledig terecht schrijft is het echt walgelijk dat men alsmaar alles doet om de migranten het aangenaam te maken intussen laat men de autochtone belastingbetalende bevolking in de kou staan. :roll:

De schoofzak 24 februari 2018 16:04

Die schepen van de tsjeven is ofwel:
- zo'n half tante nonneke die denkt dat ze hiermee recht naar de hemel gaat, ofwel
- iemand die op deze wijze de nva en het belang een kloot denkt af te trekken.

Maar wat zal de kiezer daar straks van denken?

Zucht 24 februari 2018 16:07

Is dat niet stigmatiserend om de wijkagent Arabisch te laten leren ? Betekent dat niet dat arabofonen als buitengewoon crimineel gebrandmerkt worden ? Waar zijn kif-kif, antifa, amnesty intl en ligue de droits de l'homme nu ? ;-)

andev 24 februari 2018 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8655214)
Die schepen van de tsjeven is ofwel:
- zo'n half tante nonneke die denkt dat ze hiermee recht naar de hemel gaat, ofwel
- iemand die op deze wijze de nva en het belang een kloot denkt af te trekken.

Maar wat zal de kiezer daar straks van denken?

Blijkbaar de enige manier voor de kiezer om een duidelijk teken te geven aan al die politiekers die menen dat ze slechts hun eigen agenda moeten volgen oa voor de migratiepolitiek! Straks weer een paar verrassingen na de volgende verkiezingen?

Zipper 24 februari 2018 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8655260)
Blijkbaar de enige manier voor de kiezer om een duidelijk teken te geven aan al die politiekers die menen dat ze slechts hun eigen agenda moeten volgen oa voor de migratiepolitiek! Straks weer een paar verrassingen na de volgende verkiezingen?

Ge moogt gerust zijn !!

https://forum.politics.be/showpost.p...5&postcount=34

Skobelev 24 februari 2018 17:06

In een boerengat als Gistel, ze zitten echt overal.

No Apologies 24 februari 2018 18:09

Citaat:

Zucht 24 februari 2018 18:14

Citaat:

Dat vormt een belangrijke basis voor een goed contact”, legt Annemie Wittesaele van de politiezone uit. “Anderzijds kan de cursus ook nuttig zijn om met transmigranten te communiceren, zoals op de parkings in Jabbeke en Oudenburg.”
De transmigranten zijn voor 't overgrote deel sub-saharische Afrikanen, waaronder veel die uit Soedan en Lybië gevlucht zijn voor de Arabische bendes en/of gezaghebbers. Daar ga je goed ijs mee breken met je Arabisch.

En de overige Afghanen en Pakistanen zullen ook geen al te grote boodschap hebben aan die Arabische goede morgen.

Universalia 25 februari 2018 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8655265)

Citaat:

We kunnen daar nu wel een beetje over zeveren, maar uiteindelijk zijn het weeral wij die ons moeten aanpassen aan "hen, en dat is al vijftig jaar zo.
Wij (autochtone bevolking) zijn het inderdaad altijd geweest die water bij de wijn hebben moeten doen en dat gaat nog steeds maar voort en voort maar je kan dat vergelijken met een vulkaan die op uitbarsten staat denk ik.

Trop c'est trop en misschien gaat zich dat wel vertalen in de met rasse schreden aankomen lopende verkiezingsuitslagen ... :|

Mindset 25 februari 2018 12:05

Citaat:

Alles onder het mom van bevordering van "toenadering en verbroedering van twee culturen"... Uiteraard Is dit de nieuwe vorm van profitariaat door linkerzijde op de kap van de nietsvermoedende burger.

Hypochonder 25 februari 2018 12:11

Door de overheid georganiseerde West-Vlaamse achterlijkheid.

alice 25 februari 2018 12:49

Citaat:

Alsof alle nieuwkomers vooral Arabisch spreken, niet dus. Je zou mensen beter aanmoedigen actief de taal te leren, in plaats van te verwachten dat dit bij de inburgering wel wordt opgelost.
Actief de taal leren kost niets, spreek het met je kinderen, want die zijn veel sneller mee, kijk naar het nieuws, kort maar je leert op den duur nieuwe woorden , en zoek contact buiten eigen groep.

Universalia 25 februari 2018 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8655699)
Alsof alle nieuwkomers vooral Arabisch spreken, niet dus. Je zou mensen beter aanmoedigen actief de taal te leren, in plaats van te verwachten dat dit bij de inburgering wel wordt opgelost.
Actief de taal leren kost niets, spreek het met je kinderen, want die zijn veel sneller mee, kijk naar het nieuws, kort maar je leert op den duur nieuwe woorden , en zoek contact buiten eigen groep.

Het ging om dat onze mensen cursussen Arabisch zouden moeten gaan volgen en dat lijkt mij een brug te ver.

Onze taal daar zitten al meer dan genoeg leenwoordjes uit andere talen in. :-o

Vlad 26 februari 2018 08:17

Pax Christi geeft al lang lessen Arabisch aan haar vrijwilligers.

Deze Pax Christi.

Te zeggen dat ik die nog gesteund heb in de ijdele hoop dat hulp ginds ging helpen de vluchtelingenstroom te stoppen ... FTW
Wist ik veel dat Pax Christi een anti-semitische organisatie was geworden die meer affiniteit heeft met de Islam dan met het Jodendom.

Anna List 26 februari 2018 10:48

ze zei 'habibi' tegen mij! :-)

Jay-P. 26 februari 2018 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8655203)

2
(Ik blijf erbij dat je gevecht tegen de franstalige 'Medebelgen-De-Souche' de verkeerde vijand is. Nimeer, niminder.)

Anna List 26 februari 2018 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8656413)
2
(Ik blijf erbij dat je gevecht tegen de franstalige 'Medebelgen-De-Souche' de verkeerde vijand is. Nimeer, niminder.)

migranten zijn migranten geen nood voor discriminatie.
als ze in Vlaanderen willen wonen, moeten ze maar NL leren.

Jay-P. 26 februari 2018 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8656416)
migranten zijn migranten geen nood voor discriminatie.
als ze in Vlaanderen willen wonen, moeten ze maar NL leren.

Engels is hier een officiele taal naast Kantonees en Mandarijns. Laat mij nu enkel de 'slechte woorden' kennen in de Chinese talen. + wat basis beleefdheidsformules en tot 10 tellen. Wat hun chinese karakters betreft is het nog triestiger gesteld.

Geen Chinkie hier die mij, de Gweilo dat aansmeert als zijnde een aanval op hun eigenheid of disrespect jegens hen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be