Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   mensen die niet rondkomen met 60% v hun loon... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242645)

bembem 1 maart 2018 22:54

mensen die niet rondkomen met 60% v hun loon...

ik lees hier in de humo v deze week: een leerkracht die ah klagen is dat ze niet rondkomt met 60% v haar laatste salaris.....

hum, neem nu dat ze pakweg 1500 netto had, dat is toch zo'n 900€ in de maand waar die kalle dus niet mee toekomt

ikzelf heb iets meer dan zij te besteden maar kom best toe, sterker nog: ik kan zelfs opzijzetten, yep

maar als je natuurlijk gewend bent te consumeren als de massa (i.e. een duur tel&internet abonnement, een geld opslorpende hypotheek, dure boodshapjes 'in den delhaize', de chauffage volle bak, een auto, de kapper, enz. enz.) tja, dan snap ik ergens wel dat je dan niet toekomt....

anyway ik heb er geen compassie mee, er zijn mensen die met een leefloon dienen toe te komen, en das minder dan die 900 die zij heeft......

ik zou haar alleszins m'n diy-kacheltje adviseren, een iets kleinere woonst zoeken, mss haar auto wegdoen, de gazetjes napluizen vr de boodschapjes, haar telenet buitengooien... maar ja, dat vraagt inspanning & z'n plan trekken..... en vooral: andere wegen durven bewandelen :-D:-D

discuss pls, thx ^^

Eduard Khil 1 maart 2018 23:01

ga terug naar uw land

lombas 1 maart 2018 23:03

Ik heb net iiieeetsjes meer dan 1.500 euro netto.

En ik kom daar hard mee toe.

Wat is de wereld oneerlijk.

bembem 1 maart 2018 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8658999)
ga terug naar uw land

nope

bembem 1 maart 2018 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 8659002)

niks oneerlijk, ik zen niet jaloers hoor, mss vroeger wel maar tegenwoordig trek ik goed m'n plan, té goed zelfs hehehe

lombas 1 maart 2018 23:06

Zijn je psychologische troublementen allemaal ook al in kaart gebracht?

bembem 1 maart 2018 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 8659006)

o_0

kojak 1 maart 2018 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 8659006)

Daar heb je wel een bril voor nodig.
Grote kaart & kleinen druk.

bembem 1 maart 2018 23:17

lol

Indomitable 1 maart 2018 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8658992)
ik lees hier in de humo v deze week: een leerkracht die ah klagen is dat ze niet rondkomt met 60% v haar laatste salaris.....

hum, neem nu dat ze pakweg 1500 netto had, dat is toch zo'n 900€ in de maand waar die kalle dus niet mee toekomt

ikzelf heb iets meer dan zij te besteden maar kom best toe, sterker nog: ik kan zelfs opzijzetten, yep

maar als je natuurlijk gewend bent te consumeren als de massa (i.e. een duur tel&internet abonnement, een geld opslorpende hypotheek, dure boodshapjes 'in den delhaize', de chauffage volle bak, een auto, de kapper, enz. enz.) tja, dan snap ik ergens wel dat je dan niet toekomt....

anyway ik heb er geen compassie mee, er zijn mensen die met een leefloon dienen toe te komen, en das minder dan die 900 die zij heeft......

ik zou haar alleszins m'n diy-kacheltje adviseren, een iets kleinere woonst zoeken, mss haar auto wegdoen, de gazetjes napluizen vr de boodschapjes, haar telenet buitengooien... maar ja, dat vraagt inspanning & z'n plan trekken..... en vooral: andere wegen durven bewandelen :-D:-D

discuss pls, thx ^^

Als je alleenstaande bent, krijg je maximaal 892,70 euro cash per maand, + sociaal tarief op, gas, water, electriciteit, internet, huursubsidie, openbaar vervoer, sociaal restaurant kaartjes, dierentuinen, Plopsaland, theateroptredens....etc....etc....maar dat waren we eventjes vergeten bij te vermelden.

bembem 1 maart 2018 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 8659014)
Als je alleenstaande bent, krijg je maximaal 892,70 euro cash per maand, + sociaal tarief op, gas, water, electriciteit, internet, huursubsidie, openbaar vervoer, sociaal restaurant kaartjes, dierentuinen, Plopsaland, theateroptredens....etc....etc....maar dat waren we eventjes vergeten bij te vermelden.

klopt, alleen heb je die extra's niet vanzelfsprekend -> men moet er achter gaan, ah ook is het zo dat zelfs wie werkt daar recht op heeft (zolang je onder een bepaalde inkomensgrens valt)

bembem 1 maart 2018 23:26

het leefloon is blijkbaar gestegen, ik heb bvb nog weet dat het zo'n 817€ was, toch een stuk minder dan die 892,70 cash

Indomitable 1 maart 2018 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8659018)
klopt, alleen heb je die extra's niet vanzelfsprekend -> men moet er achter gaan, ah ook is het zo dat zelfs wie werkt daar recht op heeft (zolang je onder een bepaalde inkomensgrens valt)

Moeten ze het nog komen brengen ook? :-D

bembem 1 maart 2018 23:34

lol

bembem 1 maart 2018 23:35

Indomitable ik bedoelde dat nogal wat mensen niet op de hoogte zijn van die voordelen, en zodoende ernaast grijpen.....

Indomitable 1 maart 2018 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8659030)
Indomitable ik bedoelde dat nogal wat mensen niet op de hoogte zijn van die voordelen, en zodoende ernaast grijpen.....

Dat wordt deze mensen uitgelegd tijdens het intakegesprek, en de meeste mensen zijn goed op de hoogte waarvan ze allemaal kunnen genieten -onderschat de mond aan mond reclame niet.

bembem 1 maart 2018 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 8659043)
Dat wordt deze mensen uitgelegd tijdens het intakegesprek, en de meeste mensen zijn goed op de hoogte waarvan ze allemaal kunnen genieten -onderschat de mond aan mond reclame niet.

i see ^^

Marie van de koster 2 maart 2018 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8658992)

.............
discuss pls, thx ^^

Ik begrijp niet goed wat die 60 % ermee te maken heeft. Waarom besteedt ze niet heel haar salaris? Wat was de bedoeling van het artikel? :?

Nietzsche 2 maart 2018 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 8659002)

Jij hebt een universitaire studie afgerond, toch? en dan verdien je net wat meer dan 1.500 pm?

Wauw

Skobelev 2 maart 2018 11:39

900€ 8O drinkgeld..:roll:

'k Heb deze week mijn kat in Merelbeke binnengebracht (beestje wil niet meer eten, waarschijnlijk maagontsteking)

'k Zal mogen lachen als ik er daar met 2000€ vanaf ben en de poes weer gezond mee naar huis kan nemen.

En weet je....dat zal me worst wezen die 2k€.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be