Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams Blok arrest (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=84)
-   -   De grote show van het Vlaams Behang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24265)

Jolle 15 november 2004 10:42

De grote show van het Vlaams Behang

Allez, ze zijn er nog eens in geslaagd om de prime time mee te pikken. Na overal luid te gaan verkondigen dat ze onterecht veroordeeld zijn voor racisme, hebben ze nu een "noodzakelijke" naamsverandering doorgevoerd. Handig toch, hoe die met halve en hele leugens een "grote schoonmaak en face-lift" doorvoeren, en dan nog kunnen klagen en jammeren dat ze weer het slachtoffer zijn.

De feiten op een rijtje :

- Het Vlaams Blok is nooit veroordeeld, het waren de drie VZW's die veroordeeld werden (zie vroegere discussies)

- De "racistische groepering" waaraan die VZW's hand en spandiensten hadden verleend, was inderdaad het Vlaams Blok, maar in zijn hoedanigheid van VOOR 2001. De meeste Blok-kiezers hebben niet door dat het programma sindsdien ingrijpend is veranderd. Verwijzingen naar "vrouw aan de haard" en "vreemdelingen buiten" zijn eruit geschrapt in 2001.

- "onze naam is aangebrand" is al helemaal een belachelijk argument : Vlaams Blokkers zijn er "trots" op om racist te zijn (zie forum hier), en bovendien wist iedereen in dit landje dat het Vlaams Blok door links als racistisch werd bestempeld. Niks veranderd dus...

Een nieuwe naam was dus helemaal niet nodig.

Maar goed, net zoals CVP, SP, AGALEV en PVV ooit hun naam veranderde, kan het Vlaams Blok dat ook doen naar eigen goeddunken. Maar dat ze dan zo eerlijk zijn om toe te geven dat ze dit alleen maar doen om meer gematigde kiezers over de streep te trekken. De heethoofden hebben ze toch in hun sjakosj, want er is niks rechtser dan zij. Die standpunten kunnen ze rustig "ontkennen" en uit hun beginselverklaring laten (ze waren er al een tijdje uit geschrapt), en verder doen met de klassieke politiek in dit Absurdistan :

- stel een programma op dat niet haalbaar is
- zorg ervoor dat er een aantal herkenbare slogans inzitten
- klaag dat ge toch elke keer het slachtoffer zijt
- krijg veel stemmen
- gebruik die dan naar eigen goeddunken voor partijpolitieke spelletjes

met vriendelijke groeten

Ambiorix 15 november 2004 10:44

Eigenlijk was deze naamswijziging wel nodig hé, ze moesten een "breuk maken met het verleden". Vermits dit inhoudelijk niet gebeurt, moeten ze toch �*ets veranderen.

Luddo 15 november 2004 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Eigenlijk was deze naamswijziging wel nodig hé, ze moesten een "breuk maken met het verleden". Vermits dit inhoudelijk niet gebeurt, moeten ze toch �*ets veranderen.

Zolang ze gene Stevaert of ne guy Verhofstadt engageren zit het voor hen goed!

Jolle 15 november 2004 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Zolang ze gene Stevaert of ne guy Verhofstadt engageren zit het voor hen goed!

Ook genen Yves Leterme als ik de grote meerderheid van Vlaams Belang-stemmers mag geloven. Dan schiet er zo plots niet veel meer over hé. Zou het dan toch waar zijn dat het Vlaams Belang zich met graagte wentelt in hun "outcast"-imago?

Geertje 15 november 2004 11:05

Dat van die naamverandering of het nu moest of niet, is mij ook niet echt duidelijk.

Het Skill Effect 15 november 2004 11:07

Naamsverandering was officieel niet nodig.

Het hypocriete van het blok druipt er weer vanaf. Ze zitten voor het arrest te lullen dat ze nog de enige partij zijn zonder naamsverandering en dan fier en onnozel doen.

Nu doen ze just hetzelfde! :roll:

Het Skill Effect 15 november 2004 11:18

.

Jolle 15 november 2004 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dat van die naamverandering of het nu moest of niet, is mij ook niet echt duidelijk.

Mij wel : het moest niet :
- het staat niet in het arrest
- het Vlaams Blok is niet veroordeeld
- de beginselverklaring en het programma waarop ze zijn afgerekend, is in 2001 reeds volledig herschreven, dus het huidige Vlaams Blok is volgens de wet helemaal niet racistisch

U moet anders ook de kranten er eens op nalezen, in de Morgen stond inderdaad een mooie analyse. Deze is ook op dit forum ergens terug te vinden

met vriendelijke groeten

Ambiorix 15 november 2004 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Mij wel : het moest niet :
- het staat niet in het arrest
- het Vlaams Blok is niet veroordeeld
- de beginselverklaring en het programma waarop ze zijn afgerekend, is in 2001 reeds volledig herschreven, dus het huidige Vlaams Blok is volgens de wet helemaal niet racistisch

U moet anders ook de kranten er eens op nalezen, in de Morgen stond inderdaad een mooie analyse. Deze is ook op dit forum ergens terug te vinden

met vriendelijke groeten

dus voor u part waren ze in orde moesten ze onder "Vlaams Blok" verdergaan? Waar blijft die breuk met het verleden dan?

Jolle 15 november 2004 11:49

Citaat:

dus voor u part waren ze in orde moesten ze onder "Vlaams Blok" verdergaan? Waar blijft die breuk met het verleden dan?

Wat ze met hun naam doen interesseert mij niet. Wat mij irriteert, is het feit dat die klepzeikers weer afkomen met een hoop drogredenen en leugens om te doen alsof die naamsverandering "een noodzaak was vanwege de beperking op vrije meningsuiting", in plaats van een doodsimpele marktstrategie om meer stemmen binnen te rijven.

Maar dat laatste verkoopt niet, want dan zouden de Vlaams Behangkiezers wel eens kunnen doorkrijgen dat die klepzeikers nu geen haar beter is als die andere bende klepzeikers die nu de regering uitmaakt.

met vriendelijke groeten

Herr Flick 15 november 2004 11:54

Citaat:

Allez, ze zijn er nog eens in geslaagd om de prime time mee te pikken. Na overal luid te gaan verkondigen dat ze onterecht veroordeeld zijn voor racisme, hebben ze nu een "noodzakelijke" naamsverandering doorgevoerd. Handig toch, hoe die met halve en hele leugens een "grote schoonmaak en face-lift" doorvoeren, en dan nog kunnen klagen en jammeren dat ze weer het slachtoffer zijn.

- Het Vlaams Blok is nooit veroordeeld, het waren de drie VZW's die veroordeeld werden (zie vroegere discussies)

- De "racistische groepering" waaraan die VZW's hand en spandiensten hadden verleend, was inderdaad het Vlaams Blok, maar in zijn hoedanigheid van VOOR 2001. De meeste Blok-kiezers hebben niet door dat het programma sindsdien ingrijpend is veranderd. Verwijzingen naar "vrouw aan de haard" en "vreemdelingen buiten" zijn eruit geschrapt in 2001.

- "onze naam is aangebrand" is al helemaal een belachelijk argument : Vlaams Blokkers zijn er "trots" op om racist te zijn (zie forum hier), en bovendien wist iedereen in dit landje dat het Vlaams Blok door links als racistisch werd bestempeld. Niks veranderd dus...

Maar goed, net zoals CVP, SP, AGALEV en PVV ooit hun naam veranderde, kan het Vlaams Blok dat ook doen naar eigen goeddunken. Maar dat ze dan zo eerlijk zijn om toe te geven dat ze dit alleen maar doen om meer gematigde kiezers over de streep te trekken. De heethoofden hebben ze toch in hun sjakosj, want er is niks rechtser dan zij. Die standpunten kunnen ze rustig "ontkennen" en uit hun beginselverklaring laten (ze waren er al een tijdje uit geschrapt), en verder doen met de klassieke politiek in dit Absurdistan :

- krijg veel stemmen

met vriendelijke groeten

Wie een put graaft voor een ander , valt er zelf in , ...

Hoe vaak is het niet gezegd dat dat proces als een boemerang terug in de smoel ging komen van de idiooten die het ingespannen hebben ,...

Het heeft zelf zoveel effect, dat onze landvoogd en opperleugenaar, Guy Verafstoot er van 't weekend nog iets over moest zeggen...

Jolle 15 november 2004 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wie een put graaft voor een ander , valt er zelf in , ...

Hoe vaak is het niet gezegd dat dat proces als een boemerang terug in de smoel ging komen van de idiooten die het ingespannen hebben ,...

Het heeft zelf zoveel effect, dat onze landvoogd en opperleugenaar, Guy Verafstoot er van 't weekend nog iets over moest zeggen...

Daar gaat het niet over, let een beetje op de discussie aub.

het gaat erover dat de heren van het Vlaams Behang weer wat leugens komen in het rond spuien, een beetje het slachtoffertje uithangen, om te verdoezelen dat ze simpelweg een marktstrategie hebben uitgedokterd om het scherpe imago er wat af te vijlen. En dat is nodig om.... exact, aan het bestuur te kunnen deelnemen en nog wat stemmen te winnen.

Niet dat ze dat niet mogen, maar andere partijen zijn tenminste zo eerlijk om toe te geven dat hun naamsverandering enkel en alleen daarvoor dient. Maar Flipper de Winter en consoorten moesten er weer eens een heel circus van maken. Ik heb een hekel aan opgeblazen showkikkers. Mag ik?

Herr Flick 15 november 2004 12:03

Citaat:

De PC kunnen het gewoon niet verdragen dat ze weeral maar eens ne keer big time te kakken zijn gezet, en dat het bovendien nog hun eigen fout is op de koop toe.

Dat ze nie afkomen dat ze niet gewaarschuwd zijn...

Overigens had ik de reacties wel eens willen zien als ze gewoon hun naam gehouden hadden...

Trouwens VB blijft VB hé, zo stom nog niet dat belang...

janPieter 15 november 2004 12:05

Als het VB er niet meer is dan komt er wel een andere uitlaatklep in de plaats Vlaams belang. Zeker als we op voorhand weten dat er met onze stem geen rekening wordt gehouden en het dus niet gevaarlijk kan worden kunnen we ons eens lekker afreageren in het stemkotje. Of dat nu een olijke Van Rossem is of een paar clowns uit Anwerpen speelt geen rol. Dankzij het cordon kwamen we op 1 miljoen leutegaards maar als dat weg valt en er zeker regeringsakkoorden of samenwerkingsakkoorden zullen gesloten worden (met anderen woorden,gedaan met leute mensen,het zal geld kosten)
dan denk ik dat deze partij kan opdoeken wegens onvoldoende kiezers.

Herr Flick 15 november 2004 12:07

Citaat:

Daar gaat het niet over, let een beetje op de discussie aub.

het gaat erover dat de heren van het Vlaams Behang weer wat leugens komen in het rond spuien, een beetje het slachtoffertje uithangen, om te verdoezelen dat ze simpelweg een marktstrategie hebben uitgedokterd om het scherpe imago er wat af te vijlen. En dat is nodig om.... exact, aan het bestuur te kunnen deelnemen en nog wat stemmen te winnen.

Niet dat ze dat niet mogen, maar andere partijen zijn tenminste zo eerlijk om toe te geven dat hun naamsverandering enkel en alleen daarvoor dient. Maar Flipper de Winter en consoorten moesten er weer eens een heel circus van maken. Ik heb een hekel aan opgeblazen showkikkers. Mag ik?

Tuurlijk mag, je, maar het is net dat waar we al weken voor waarschuwen wat ging gebeuren, en iedereen maar blij zijn dat hun beschadegingsactie aan het lukken was, !

mag ik ook ? ;-)

Ik vind ook dat politiek moet bedreven worden op de plaats die daarvoor gecreeërd is en niet door rechtbanken, televisiestations en communicatiegoeroes die daar goe voor betaald worden, ...

maar ne keer je op die trein springt moet je er niet van schrikken dat uw tegenstander dezelfde technieken gaat gebruiken.

Net zoals die antidiscriminatiewet ook nog tegen hen gaat gebruikt worden...

doornroosje 15 november 2004 12:39

Citaat:

Wat ze met hun naam doen interesseert mij niet. Wat mij irriteert, is het feit dat die klepzeikers weer afkomen met een hoop drogredenen en leugens om te doen alsof die naamsverandering "een noodzaak was vanwege de beperking op vrije meningsuiting", in plaats van een doodsimpele marktstrategie om meer stemmen binnen te rijven.

Maar dat laatste verkoopt niet, want dan zouden de Vlaams Behangkiezers wel eens kunnen doorkrijgen dat die klepzeikers nu geen haar beter is als die andere bende klepzeikers die nu de regering uitmaakt.

met vriendelijke groeten

Anarchist tot in de kist?

Jolle 15 november 2004 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Anarchist tot in de kist?

Zoiets ja :D

hoewel, eerder gediplomeerd cynicus, maar dat terzijde
Zelfs eerder nog realist tot in de kist zelfs, maar met een hekel aan gebakken lucht.

Tegendradigaard 15 november 2004 13:27

Toch even de bedenking dat die klepzeikers (wat een leuk woord overigens) niet echt graag zo maar eventjes 1 miljoen euro uit hunnen spaarpot moeten halen om hun naambekendheid bij het volk overeind te houden he. Ik denk dat ze die 1 miljoen euro liever voor andere dingen zullen gebruikt hadden.

Maar dat ze nu al heel de week op alle zenders te zien zijn ... tja.... weet ge wat : span nu al een proces in tegen het Vlaams Belang he. Dan zulde ze nog veel meer zien.

Dat noemen ze uwen vinger in uw eigen oog steken tot aan uwen elleboog he.
'k hem van de weekend nog met ne shift arbeider gesproken. Dit zitten met een ploeg van 16 man en tot vorige verkiezingen waren er 15 die Vlaams Blok stemden.
Sinds deze week hebben ze nummer 16 over de streep kunnen trekken en heeft die gezegd dat hij ook VB gaat stemmen volgende keer.

Of wat ik al zoveel keer voorspeld heb he.

En zeggen dat het Vlaams blok kan bestreden worden. en zeggen dat ene van het VB het dit weekend zelf nog op TV gezegd heeft.... Allez een klein stukske van mijn 10 puntenplant om het Vlaams Blokbelang te halveren....

Se dat ze maar verder knoeien zoals ze bezig zijn he...

khaled 15 november 2004 13:54

Citaat:

- krijg veel stemmen

met vriendelijke groeten

Wat een hoop geleuter. Ik zeg hier dus ook al gans de tijd dat het Vlaams Blok niet veroordeeld werd, maar volgens sommigen zijn dat maar 'toeters en bellen'. Trouwens, jij mag mij eens uitleggen wat al dat gezever rond die overheidsdotaties dan inhoud - de dotatie kan afgepakt worden van veroordeelde partijen - als het Blok niet veroordeeld is, dan zijn al die andere partijen - Groen op kop - wel even een bende schijnheiligaards - of niet soms ? "We vinden het niet opportuun om de dotatie af te nemen..." Ze kunnen gewoon niet, bende idioten.
Als je wetten met terugkerende kracht schrijft dan krijg je inderdaad dat men "veroordeeld" wordt voor zaken die al lang geleden plaatsgehad hebben....
Ik als Vlaams Blokker ben minder racistisch dan de gemiddelde Groen! kiezer. Voor mij hebben witte mensen namelijk ook nog rechten en niet enkel plichten tov de anders gekleurden.
Een nieuwe naam is wel nodig. Anders worden ze om de haverklap weer lastig gevallen door polititiek geïnspireerde processen.

Face it, Dolle, je bent gewoon pissed off omdat alles, maar dan ook alles in het voordeel van het Vlaams Belang uitdraait. Je reageert alleen op de verkeerde. Vlaams Belang doet enkel waartoe het verplicht werd door de politiek correcten. Als je nog wat zeik over hebt, stuur dan maar beter in de juiste richting, zielepoot.

Jolle 15 november 2004 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Wat een hoop geleuter. Ik zeg hier dus ook al gans de tijd dat het Vlaams Blok niet veroordeeld werd, maar volgens sommigen zijn dat maar 'toeters en bellen'.

huh? Snap dat ! als gij dat zegt, is dat juist, als ik dat zeg, is dat geleuter????? :roll:
Citaat:

Trouwens, jij mag mij eens uitleggen wat al dat gezever rond die overheidsdotaties dan inhoud - de dotatie kan afgepakt worden van veroordeelde partijen - als het Blok niet veroordeeld is, dan zijn al die andere partijen - Groen op kop - wel even een bende schijnheiligaards - of niet soms ? "We vinden het niet opportuun om de dotatie af te nemen..." Ze kunnen gewoon niet, bende idioten.
Wat zeg ik dan de hele tijd? Juist ja, identiek hetzelfde : ze kunnen niet, de klepzeikers. Lezen, is dat zo moeilijk? :roll:
Citaat:

Een nieuwe naam is wel nodig. Anders worden ze om de haverklap weer lastig gevallen door polititiek geïnspireerde processen.
Ha, hier ga je de bocht uit. Neen, het Vlaams Blok kan niet worden lastiggevallen voor misdrijven die teruggaan tot 2000. Anderszijds haalt die naamsverandering niks uit als ze hun teksten niet aanpassen, dan gaat het Vlaams Behang evengoed weer op basis van dezelfde wet een veeg uit de pan kunnen krijgen.

Citaat:

Face it, Dolle, je bent gewoon pissed off omdat alles, maar dan ook alles in het voordeel van het Vlaams Belang uitdraait.
Ha, nu kan onze Khaled al gedachten lezen ook. Hoewel ik letterlijk schrijf dat ik een hekel heb aan schijnheilige klepzeikers die "het slachtoffer" komen uithangen. Of dat nu in het voordeel van het Vlaams Behang of van een ander lid van het Belgische Policircus goed uitdraait, raakt mijn kouwe kleren niet.

Citaat:

Je reageert alleen op de verkeerde. Vlaams Belang doet enkel waartoe het verplicht werd door de politiek correcten. Als je nog wat zeik over hebt, stuur dan maar beter in de juiste richting, zielepoot.
Nope, Vlaams Behang doet dit uit "electorale overwegingen", niks meer en niks minder, en zijn dus even grote klepzeikers als al de rest (zoals ik eerder al heb gezegd)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be