![]() |
zijn er trekhaken voor elektrische auto"s
Zijn er trekhaken voor hybride of elektrische auto’s?
Er zijn trekhaken beschikbaar voor hybride en elektrische auto’s, maar het assortiment waarmee u een aanhanger, caravan, boot- of paardentrailer mag trekken is beperkt. In veruit de meeste gevallen heeft de voertuigfabrikant namelijk al bepaald dat uw hybride of elektrische auto geen objecten mag trekken. Brink heeft hierop ingespeeld en speciaal voor hybride en elektrische auto’s een oplossing ontwikkeld waarmee u niet kunt trekken, maar wel mag dragen. Op deze zogenaamde fietsendrager trekhaak kunt u fietsendragers plaatsen. Een ideale oplossing voor fietsliefhebbers. https://brink.eu/nl-be/trekhaken/veelgestelde-v Inderdaad een zeer goede oplossing. Nu alleen nog een systeem vinden om mijn paardentrailer, bootremorque of caravan op die trekhaak geladen te krijgen.;-) |
Elektrische auto als caravantrekker
Het ANWB kampeertijdschrift Kampeer en Caravan Kampioen beproefde als eerste in Europa de Tesla Model X als caravantrekker. Het had daarmee de Europese primeur om met een volledig elektrische auto met een forse caravan erachter te rijden. De testrit bleek niet alleen interessant voor de doelgroep. Ook de Tesla-organisatie deed inspiratie op voor verbeteringen aan de Model X. De Tesla Model X is de allereerste volledig elektrisch aangedreven personenauto die een aanhangwagen mag trekken. Bij de geteste uitvoering P90D (vanaf € 133.000) mag er 1.580 kg aan de trekhaak, ruim voldoende voor een forse caravan. Voor de redactie van de KCK reden om een Model X in combinatie met de eigen KCK-redactiecaravan uit te proberen. De Tesla Model X is heel praktisch, met keuze uit vijf, zes of zelfs zeven zitplaatsen. De imposante vleugeldeuren zorgen voor een prima instap, de bagageruimtes voor en achter zijn tezamen 2.200 liter groot. De Model X heeft een speciale Trailer Mode, waarbij de techniek zich aanpast aan het trekken van een aanhanger. De vermakelijke Ludicrous Mode, waarbij je in drie seconden van 0 naar 100 km/u optrekt, de adaptieve vering en het autonoom rijden zijn dan niet beschikbaar. Desondanks is de Model X een sensationele trekauto. Aan het comfort en de techniek merk je niet dat je met twaalf meter en bijna vier ton vakantieplezier op pad bent. Zijn verbruik is de achilleshiel. Het bereik met een volle accu is ongeveer 400 km, met een caravan van ruim 1.500 kg erachter beperkt die afstand zich tot ongeveer 200 km. In de praktijk komt dat overeen met twee uurtjes rijden, een kwartiertje rust. Met een Tesla-snellader is de accu in een kwartier vol, via een gewoon stopcontact moet je rekenen op achttien uur. https://www.kampeermagazine.nl/elekt...ekker<br /> / Met andere woorden, ... tegen dat ge er mee in Rome of Salou bent is je verlofperiode gepasseerd, als je tenminste nog tijdig terug thuis wil geraken. Ik veronderstel dat ge niet om de 200 km aan zo een snellader zult geraken waardoor je dan om de 200 km gedurende 18 uur moet opladen, niet echt wat ik zoek. En dat is dan nog maar voor een caravannetje van amper 1500 kg, de mijne weegt leeg al een goede 2 ton. Ik zal dan toch moeten verder doen met mijn trouwe diesel. |
ALs ge iets wilt trekken met een electrische wagen, raad ik u aan om ofwel veel geld uit te geven, of nog even uw dikke diesel bij te houden.
Just the way it is now. Model X is het enigste dat kan trekken. |
Citaat:
|
Citaat:
https://ecomento.de/2017/12/28/tesla...-nach-model-y/ De montage bij een E-wagen is vooral de vraag van het niet-mogen-beschadigen van de batterij door een domme trekhaak en-of zijn (indringende) delen bij een achterwaartse aanrijding. Ook andere vitale delen mogen daarbij niet beschadigd geraken. |
Je kan al enkele jaren kiezen voor een stekkerhybride, namelijk de mitsubishi outlander.
Die mag 1500 kg trekken. Dat is wellicht niet genoeg voor twee peerden, maar zeker toch wel voor één? |
Citaat:
|
Citaat:
|
*zucht*
Zitten designers soms een jaar te zoeken naar de "ideale" vloeiende lijn en harmonische vormgeving voor dergelijke voituren........ ...blijken er dan luitjes te zijn die daar een PAARDENKAR aan hangen 8O De LADA NIVA schijnt nog steeds te bestaan hoor jongens,en dat ding KAN trekken,zelfs als de wielen helemaal in de modder staan En voor te kuisen,binnen en buiten zijn gewoon wat emmers water nodig ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
dan kan je die E-motoren en batterij gewoon thuis laten. Op die manier kan je dan weer wat meer laden en wat meer meeslepen. |
Citaat:
Het is zelfs zo dat als een generator stroom maakt en er een EV mee aandrijft, ze ecologischer is dan direct als dieselmotor in de auto.... |
Citaat:
Het is en blijft een interessante piste. |
Citaat:
Dus niet het type dat een elektromotor gebruikt om het vermogen en koppel op te drijven |
Citaat:
|
Citaat:
nog steeds met groter bereik dan de E-auto's van vandaag overigens. |
Citaat:
Hoeveel moet je misschien trekken? |
Mensen met paardenkarren zijn een minderheid.
|
Niet direct de afzetmarkt voor EV's.
|
maar mogelijk wel een grotere dan normale correlatie tussen mensen met paarden en mensen die zich een EV kunnen veroorloven...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be