Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Tsjeefse Miet Smet is pro euthanasie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242673)

De schoofzak 4 maart 2018 10:27

Tsjeefse Miet Smet is pro euthanasie

en ze heeft zelf haar papieren al getekend, voor mocht ze later ziek worden.

Maar ze blijft haar partij, die zich zo gekeerd heeft tegen elke indiening of uitbreiding van euthanasie steunen.

Foorwijf.

titel: Minister van Staat Miet Smet over euthanasie: ‘Ik wil waardevol sterven’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180304_03388715

Citaat:

In een interview met De Zondag vertelt voormalig minister Miet Smet dat haar euthanasiepapieren getekend zijn. ’Ik ben bang om af te takelen.’

Nee, vergis u niet, Miet Smet voelt zich nog steeds goed, benadrukt De Zondag. Ze mist haar man, oud-premier Wilfried Martens, maar haar werk, engagement en vrienden houden haar overeind. Toch is ze bezig met de toekomst. Ze heeft haar man zien lijden en dat wil ze niet zelf meemaken. ‘Ik wil waardevol sterven, niet als een wrak. Als ik aftakel, wil ik euthanasie. Mijn papieren liggen klaar, ze zijn getekend.’

Smet praat in De Zondag ook over haar engagement voor vrouwenrechten. Zij was de eerste grote feministe in de Belgische politiek. Als staatssecretaris en later minister heeft ze gezorgd voor wetgeving rond onder meer seksuele discriminatie op de werkvloer. Dat haar partij CD&V niet langer de grootste partij is in Vlaanderen doet haar pijn, bekent ze ook. ’Wij missen charismatische figuren.’

Anna List 4 maart 2018 10:29

verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Den Duisteren Duikboot 4 maart 2018 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8660480)
en ze heeft zelf haar papieren al getekend, voor mocht ze later ziek worden.

Maar ze blijft haar partij, die zich zo gekeerd heeft tegen elke indiening of uitbreiding van euthanasie steunen.

Foorwijf.

Hoezo 'foorwijf'? Smet opereert binnen de bestaande wetgeving. Bij mijn weten is er binnen de CD&V ook geen meerderheid om euthanasie weer ronduit te verbieden.

Den Duisteren Duikboot 4 maart 2018 11:41

Wouter Beke reageerde al op Twitter: "De zorg van Miet Smet is er een van vele mensen. En het is goed dat daar antwoorden voor bestaan. Al hoop ik vooral dat Miet nog heel lang gezond onder ons mag zijn."

Anna List 4 maart 2018 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8660539)
Wouter Beke reageerde al op Twitter: "De zorg van Miet Smet is er een van vele mensen. En het is goed dat daar antwoorden voor bestaan. Al hoop ik vooral dat Miet nog heel lang gezond onder ons mag zijn."

stond Beke in een kerk terwijl hij dat zei?

De schoofzak 4 maart 2018 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8660539)

Goed dat er antwoorden bestaan, maar die antwoorden zijn er toch maar gekomen zonder ons (tseven), want wij stemden tegen.

Hoe tsjeefs kunt ge zijn?

Den Duisteren Duikboot 4 maart 2018 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8660540)

Moet dat dan? De CD&V is niet de handpop van de Kerk. Dat lijkt me toch iets om toe te juichen.

Vette Pois(s)on 4 maart 2018 11:57

Tsjernobyl

Den Duisteren Duikboot 4 maart 2018 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8660543)
Goed dat er antwoorden bestaan, maar die antwoorden zijn er toch maar gekomen zonder ons (tseven), want wij stemden tegen.

Als voortschrijdend inzicht tsjeefs is, dan ben ik ook tsjeef.

Al speelt wellicht de generatiewissel een belangrijker rol. 'Zo de ouden zingen, piepen de jongen' gaat zeker niet op voor de CD&V.

Hypochonder 4 maart 2018 11:59

Er is niemand die er iets op tegen zou hebben mocht Smet vandaag al euthanasie laten uitvoeren.

Anna List 4 maart 2018 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8660554)
Moet dat dan? De CD&V is niet de handpop van de Kerk. Dat lijkt me toch iets om toe te juichen.

de kerkvloer eens wat naderbij bekijken. ;-) (cfr wat ik in vet zette)

Vlad 4 maart 2018 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8660543)

Nog honderdduizend keer tsjeefser en ze komen stilletjes aan aan uw niveau.

Vlad 4 maart 2018 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8660540)

Hier vanachter ergens naar het schijnt ...

Den Duisteren Duikboot 4 maart 2018 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8660561)
Er is niemand die er iets op tegen zou hebben mocht Smet vandaag al euthanasie laten uitvoeren.

Toch wel.

Den Duisteren Duikboot 4 maart 2018 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8660562)
de kerkvloer eens wat naderbij bekijken. ;-) (cfr wat ik in vet zette)

Sommige grappen zijn zo flauw dat ze niet meteen als zodanig worden herkend.

Anna List 4 maart 2018 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8660594)
Sommige grappen zijn zo flauw dat ze niet meteen als zodanig worden herkend.

niet meteen door iedereen, Vlad had m wel door.

maar flauw ok.

De schoofzak 4 maart 2018 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8660554)

't Zal nog niet zijn.

reservespeler 4 maart 2018 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8660536)
Hoezo 'foorwijf'? Smet opereert binnen de bestaande wetgeving. Bij mijn weten is er binnen de CD&V ook geen meerderheid om euthanasie weer ronduit te verbieden.

Hoeveel venten heeft die gehad?

JimmyB 4 maart 2018 18:29

Tja, voor hypocresie moet je vooral bij de CD&V zijn.

Blue Sky 4 maart 2018 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8660555)
Tsjernobyl

Laten we dat vooral niet vergeten en ervoor zorgen dat dit aan haar naam blijft kleven. Daar waar in de ons omringende landen tal van maatregelen werden afgekondigd, was het bij ons allemaal geen probleem, "officieel" althans.

https://salonvansisyphus.wordpress.c...r-geen-paniek/

Daarom dat partijen als CD&V zo gevaarlijk zijn. Ze stellen de verkeerde prioriteiten. Zachte heelmeesters maken lelijke wonden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be