Universalia |
4 maart 2018 16:20 |
Sans-papiers kraken internaat
Sans-papiers kraken internaat
Citaat:
In Vorst heeft La Voix des Sans-Papiers, een groep van 120 mensen zonder papieren, een leegstaand internaat gekraakt in Vorst. Dit is het tiende kraakpand in minder dan twee jaar tijd. “Voorlopig mogen ze tot maandag blijven”, zegt PS- burgemeester Marc-Jean Ghyssels.
|
Citaat:
Voor hun negende verhuis kon La Voix des Sans-Papiers rekenen op de hulp van enkele tientallen burgers. Onder hen ook oud vakbondsman bij het ACV Jean-Marie Piersotte. Dat politici geen oplossing bieden voor de sans-papiers, roept veel verontwaardiging bij hem op. “Ik ben beschaamd om Belg te zijn. Dit is een democratie onwaardig.”
|
Dat lijkt mij anders héél simpel op te lossen.
Die sans papiers hoeven hier totaal niet te zijn.
Dus laten we ze met zen allen vriendelijk uitwuiven en terug huiswaarts sturen want met het soort van acties die zij al enkele jaren ondernemen denk ik niet dat ze aan populariteit gaan winnen? :?
Laten we nog even een andere situatie in beeld brengen waar er bepaalde groeperingen best fan zijn van die sans papiers.
Nederlander geeft Leopold I zijn degen terug
Citaat:
Les Sans Papiers eisten in de mail de regularisatie van iedereen die daarom vroeg. De verminking van het standbeeld van Leopold was symbolisch. Ook hij kwam volgens de actievoerders “illegaal” ons land binnen. Van de sabel bleef nog een stompje over.
|
Meer goeie informatie over de sabel die gekortwiekt is geweest.
Niet dat ik zoooooo Koningsgezind ben maar om op die manier je gelijk proberen te halen, dat is er best zwaar over en dat lijkt al meer op beeldenstormen. :roll:
|