![]() |
Aanmeldsysteem Gentse scholen
Citaat:
Ik heb trouwens ook net die van ons met 5 scholen aangemeld. 3 katholieke (waaronder op 1 ikzelf en op 1 m'n broers hebben gezeten). Benieuwd of het mijn voorkeursschool gaat worden. In onze familie/vriendenkring heeft iedereen trouwens al z'n school nr1 toegewezen gekregen. |
De schoolkeuze is vrij (art. 24 grondwet).
Dus wtf is dit systeem ? Dat ze eens snel capaciteit bijzetten in de populaire scholen. |
Nochtans zijn er,daar twijfel ik geen moment aan,VEEL meer ambtenaren en "ondersteunende diensten" betrokken bij het onderwijs dan in de jaren vijftig toen de waarlijk kolossale hoeveelheden babyboomers op de scholen opdoken en toch ook droog moesten zitten,enigszins verwarmd en een bank onder hun poep?
Super-ergerlijk is dat niks van die problematieken plotsklaps ontstaan.Als een gemeente nieuwe kavels aanlegt en daar komen jonge gezinnen op af,wat denk je dat er zal gebeuren bij de scholen in de grote omgeving...kom,denken we eens even na...... Het wegstoppen van inschrijvingen achter allerlei registers en socio-culturele overwegingen verbergt amper nog een FALEN....... We gaan nog eindigen met het Britse systeem,privé-scholen die de klasse hebben die "staatsscholen" ooit hadden,en voor de rest wordt het wat morrelen......maar wel goed "omkaderd" |
Citaat:
|
Citaat:
Verder weet ik vanuit familiale ervaring dat er in andere West-Europese landen ook problemen of minstens eigenaardigheden zijn met de inschrijvingen in scholen. Dat is geen excuus, maar enkel een vaststelling. |
Ik moest denken aan de mogelijkheid om (tijdelijk ! ?) een 'negatieve' paramater op te leggen aan populaire scholen.
Als de norm voor een klasje vb. 15 leerlingen is, dan zouden directies toch niet mogen weigeren om kinderen in te schrijven, tot aan 25 leerlingen per klasje. Edit: ik trek mijn voorstel al in. Sommige populaire elitescholen 'sturen' nu al hun relatieve aantrekkingskracht door de kostprijs te verhogen. Uniform, fietsenstalling, ... |
Citaat:
Wat is er mis met witte scholen ? |
Gewoon hilarisch wat de sossen daar aan het klooien zijn in Gent. Er zijn dus mensen die verplicht naar een andere school moeten dan die waar ze naartoe zouden willen, maar onderling ruilen, dat mag niet.
Ze verplichten dus méér leeringen naar een niet gewenste school te gaan dan dat feitelijk nodig is, want er is wel degelijk plaats. Typisch weer linksen "Gij moet uw bakkes houden, wij weten beter dan gij waar jij naar school zou moeten gaan ":lol: |
Eind dit jaar worden ze electoraal gedecimeerd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb wel iets tegen 'slechte' scholen. Dat zijn scholen waar niet alle kinderen maximale ontplooiingskansen krijgen. Bijvoorbeeld waar klasjes zijn met meer dan drie kindjes die thuis geen Nederlands spreken. En om dat opgelost te krijgen, moet er iets gebeuren aan de immigratie. Gelukkig zijn er al heel wat beperkingen gekomen, dank zij de nva. Stel je voor dat we nu onder Di Ropo II gezeten hadden ... Het kan nog beter, maar dan zal de kiezer goed moeten kiezen ... |
Citaat:
|
Waar is dat kamperen eigenlijk voor nodig. Ik denk dat het met vreemdelingen te maken heeft.
Snel inschrijven in een school zonder makakken zolang het nog kan. Zoiets. |
Citaat:
Ze eten allemaal uit dezelfde ruif, dus allemaal dezelfde plichten. En de dubbele contigentering aanvaarden. Trouwens de NVA was ook akkoord met de dubbele contingentering en nu precies niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kan gelijk hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be