Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Borderfree (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242736)

Guinevere 9 maart 2018 17:42

Borderfree

Ik kocht af en toe iets rechtstreeks op een webwinkel in het VK. Nu krijg ik een mail van hen dat de verkoop voortaan via Borderfree gaat verlopen om inorde te zijn met de Europese wetgeving. Dan krijg je Engelse btw terug gestort en worden er andere taksen aangerekend.
Iemand ervaring mee? Hoe hoog zijn die taksen?

Skobelev 9 maart 2018 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8663958)
Ik kocht af en toe iets rechtstreeks op een webwinkel in het VK. Nu krijg ik een mail van hen dat de verkoop voortaan via Borderfree gaat verlopen om inorde te zijn met de Europese wetgeving. Dan krijg je Engelse btw terug gestort en worden er andere taksen aangerekend.

In uw geval nooit hoog genoeg. Hopelijk +1000%

The Paulus Experience 9 maart 2018 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8663980)
In uw geval nooit hoog genoeg. Hopelijk +1000%

Waarom?

bembem 10 maart 2018 02:22

Citaat:

hum nee, ik koop zelden online.....

Eyjafjallajökull 10 maart 2018 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8664246)
hum nee, ik koop zelden online.....

Daar is het immers moeilijk stelen...

bembem 10 maart 2018 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8664309)
Daar is het immers moeilijk stelen...

wiwi, allez dégage

pajoske 10 maart 2018 11:54

Citaat:

Ik heb dat eens op gezocht. Blijkbaar is dat een firma die alle taksen regelt zodat je achteraf geen problemen krijgt.
Je kan dat vergelijken met het BTW-systeem voor zelfstandigen binnen Europa.

De prijs van de webshop is nettoprijs exclusief BTW en importkosten. DIe firma gaat dus kijken welke import kosten en taksen voor dat specifiek product gelden in België. Omdat die tarief erg verschillen per land en product kan je dus moeilijk op voorhand zeggen hoe hoog die kosten gaan oplopen.
Voor BTW zijn dat de tarieven zoals de in België gelden.

Het lijkt er op dat er hiermee al voorbereidingen getroffen worden voor na de BREXIT

Guinevere 10 maart 2018 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8664398)
Ik heb dat eens op gezocht. Blijkbaar is dat een firma die alle taksen regelt zodat je achteraf geen problemen krijgt.
Je kan dat vergelijken met het BTW-systeem voor zelfstandigen binnen Europa.

De prijs van de webshop is nettoprijs exclusief BTW en importkosten. DIe firma gaat dus kijken welke import kosten en taksen voor dat specifiek product gelden in België. Omdat die tarief erg verschillen per land en product kan je dus moeilijk op voorhand zeggen hoe hoog die kosten gaan oplopen.
Voor BTW zijn dat de tarieven zoals de in België gelden.

Het lijkt er op dat er hiermee al voorbereidingen getroffen worden voor na de BREXIT

Oh amai bedankt, ik denk dat ik ermee ga stoppen dan, want deze anti-Europese onzin hoeft voor mij niet.

Vlad 10 maart 2018 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8664403)
Oh amai bedankt, ik denk dat ik ermee ga stoppen dan, want deze anti-Europese onzin hoeft voor mij niet.

Oeioei. Allah gaat u straffen. De hemel ligt voorzekers buiten uw bereik nu :

https://en.wikipedia.org/wiki/Yuval_Tal

De site die ge gebruikt hebt is zoooooooo haram, staat zo ver van halal als het middelpunt van de big bang staat tot de uiterste grens van het universum ... Allah zal uw luiheid en zondigheid zwaar aanrekenen :rofl:

Guinevere 10 maart 2018 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8664425)
Oeioei. Allah gaat u straffen. De hemel ligt voorzekers buiten uw bereik nu :

https://en.wikipedia.org/wiki/Yuval_Tal

De site die ge gebruikt hebt is zoooooooo haram, staat zo ver van halal als het middelpunt van de big bang staat tot de uiterste grens van het universum ... Allah zal uw luiheid en zondigheid zwaar aanrekenen :rofl:

Die site heb ik dus nog niet gebruikt. Lees mijn eerste post misschien wat beter. ;)

Vond al dat er een reukje zat aan de zaak, hoor...

Vlad 11 maart 2018 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8664617)
Die site heb ik dus nog niet gebruikt. Lees mijn eerste post misschien wat beter. ;)

Vond al dat er een reukje zat aan de zaak, hoor...

Allé, alles is nog niet verloren. De gedachte alleen al ... voor alle zekerheid zou ik mezelf toch maar opblazen tussen een massa ongelovigen.

Guinevere 11 maart 2018 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8664717)
Allé, alles is nog niet verloren. De gedachte alleen al ... voor alle zekerheid zou ik mezelf toch maar opblazen tussen een massa ongelovigen.

Op zich interesseren 'ongelovigen' me niet genoeg om ze te willen opblazen, en dan nog met mezelf. They're just not worth it.

Dadeemelee 11 maart 2018 21:28

Citaat:

Die firma was waarschijnlijk gewoon niet in orde met de Europese wetgeving.

Er zijn verschillende (BTW) tarieven in de verschillende landen. Dat betaal je.

kojak 11 maart 2018 21:31

Alleen vrouwen zijn opblaasbaar.
Die hebben 2 ventieltjes. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be