Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Afgunstige mensen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242809)

Blue Sky 15 maart 2018 10:14

Afgunstige mensen

Hoeveel procent van de mensen zijn afgunstig volgens u? Hebt u er al eens mee te maken gehad? Zijn vrouwen meer afgunstig dan mannen?

Hypochonder 15 maart 2018 10:30

Men kan niet weten hoeveel mensen precies afgunstig zijn want de meesten kunnen het goed tot zeer goed verbergen. Er zijn er in ieder geval veel die niet kunnen verdragen dat anderen succesvol zijn.

Blue Sky 15 maart 2018 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8667563)
Men kan niet weten hoeveel mensen precies afgunstig zijn want de meesten kunnen het goed tot zeer goed verbergen. Er zijn er in ieder geval veel die niet kunnen verdragen dat anderen succesvol zijn.

Hoe komt het dat bepaalde mensen afgunstig zijn en andere niet?

Hypochonder 15 maart 2018 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8667569)
Hoe komt het dat bepaalde mensen afgunstig zijn en andere niet?

Afgunst is volgens mij een combinatie van frustraties en een laag zelfbeeld.

Blue Sky 15 maart 2018 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8667571)

Dus eigenlijk zijn het slechts slachtoffers die er niets aan kunnen doen ...
zoals criminelen die een slechte jeugd hebben gehad.

Zeus 15 maart 2018 11:24

Iedereen is af en toe wel afgunstig.

Het is alleen zielig als het een constante staat van zijn wordt.

Blue Sky 15 maart 2018 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8667621)
Iedereen is af en toe wel afgunstig.

Het is alleen zielig als het een constante staat van zijn wordt.

Is dat zo? Dat moet ik toch tegenspreken.

Je hebt ook gradaties, sommigen zullen misschien afgunstig zijn en denken "die gelukzak", anderen zullen overgaan tot beschadigingen en dergelijke. Ik ken zo zelf iemand die zijn een paar weken tijdelijk in een arbeiderswijk heeft gewoond, daar zijn BMW parkeerde, om vervolgens te constateren dat deze al na enkele dagen bekrast was.

Anna List 15 maart 2018 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8667571)

afgunst is in elk geval een 100% garantie op zich ongelukkig voelen en zichzelf verder ongelukkig maken.

Anna List 15 maart 2018 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8667633)

Je hebt ook gradaties, sommigen zullen misschien afgunstig zijn en denken "die gelukzak", anderen zullen overgaan tot beschadigingen en dergelijke. Ik ken zo zelf iemand die zijn een paar weken tijdelijk in een arbeiderswijk heeft gewoond, daar zijn BMW parkeerde, om vervolgens te constateren dat deze al na enkele dagen bekrast was.

de arme is afgunstig op de rijke, en de rijke kan afgunstig zijn op de zorgeloosheid van de arme ...

wie afgunstig wil zijn vindt wel een reden hoor.

daarom, blijf daaraf, ge gaat er ongelukkig van worden.

Zeus 15 maart 2018 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8667633)

Ik zie dagelijks meer BMW's en Mercedessen in de volkswijken dan in de randstedelijke verkavelingen (veel Kangoo's, VW-groep leasewagens en Aziatische SUV's).

Anna List 15 maart 2018 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8667659)
Ik zie dagelijks meer BMW's en Mercedessen in de volkswijken dan in de randstedelijke verkavelingen (veel Kangoo's, VW-groep leasewagens en Aziatische SUV's).

best ook niet te afgunstig zijn op de mensen met de grootste TV's.

Blue Sky 15 maart 2018 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8667659)

Proficiat. De relevantie daarvan ontgaat me echter.

Anna List 15 maart 2018 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8667663)
Proficiat. De relevantie daarvan ontgaat me echter.

compensatie Blue, die armere koopt een BMW (en grote TV) om zijn gebrek aan eigenwaarde te compenseren/camoufleren.

Hypochonder 15 maart 2018 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8667645)
afgunst is in elk geval een 100% garantie op zich ongelukkig voelen en zichzelf verder ongelukkig maken.

Klopt volledig. Afgunstige mensen geloven dan ook rotsvast dat ze gelukkiger zouden zijn met hetgeen waarop ze afgunstig zijn. Een garantie op ongeluk zolang ze dit niet afleren.

Vlad 15 maart 2018 12:02

Ik denk dat mensen die zich niet (financieel, relationeel, emotioneel) veilig voelen het snelst afgunst voelen. Afgunst komt voort uit angst.

TV-verslaafde 15 maart 2018 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8667679)
Ik denk dat mensen die zich niet (financieel, relationeel, emotioneel) veilig voelen het snelst afgunst voelen. Afgunst komt voort uit angst.

Of t komt voort uit ambitie. Mensen willen altijd meer. Het willen maar niet kunnen type zal dan wel veelal t meest afgunstigst zijn. Je kent het wel.

Doe iets wat je graag doet ipv alleen te kijken naar geld of status. De verleiding is groter om te plooien voor de domme massa en hun geschreeuw...

Anna List 15 maart 2018 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8667762)
Of t komt voort uit ambitie. Mensen willen altijd meer. Het willen maar niet kunnen type zal dan wel veelal t meest afgunstigst zijn. Je kent het wel.

Doe iets wat je graag doet ipv alleen te kijken naar geld of status. De verleiding is groter om te plooien voor de domme massa en hun geschreeuw...

dat noem ik geen ambitie, dat is wensdromen vanop de luie sofa.

mensen met ambitie maken die waar en hebben geen tijd om te spiegelen aan anderen, die vertrekken vanuit een innerlijke drive om te doen wat nodig is voor hun doel.

TV-verslaafde 15 maart 2018 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8667776)
dat noem ik geen ambitie, dat is wensdromen vanop de luie sofa.

mensen met ambitie maken die waar en hebben geen tijd om te spiegelen aan anderen, die vertrekken vanuit een innerlijke drive om te doen wat nodig is voor hun doel.

Feminisme in een notendop, dank u voor mijn punt te bevestigen. LOL.

Maar nu zonder te grappen, je hebt gelijk voor de rest. Alleen zonder een beetje talent of skill geraak je nergens en wordt je afgunstig. Je moet wel iets in de vingers krijgen en als je het eenmaal echt graag doet sla je promoties af omdat je houdt van dat ding dat je in de vingers hebt... een vakman weet je wel...

Anna List 15 maart 2018 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8667790)
Feminisme in een notendop, dank u voor mijn punt te bevestigen. LOL.

Maar nu zonder te grappen, je hebt gelijk voor de rest. Alleen zonder een beetje talent of skill geraak je nergens en wordt je afgunstig. Je moet wel iets in de vingers krijgen en als je het eenmaal echt graag doet sla je promoties af omdat je houdt van dat ding dat je in de vingers hebt... een vakman weet je wel...

wat komt het m/v verhaal hier nu weer bij doen??? dat heb ik zeker niet bevestigd.

tja, dat je eerst uit je luie zetel moet komen voor er vanalles in je schoot gegooid wordt, dat lijkt mij maar normaal...blijkbaar hebben hangmatters een andere bedrading.

Xenophon 15 maart 2018 13:47

Ik wou dat ik het kon, afgunstig zijn.

Je zou kunnen zeggen dat ik afgunstig ben op mensen die afgunstig zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be