Justitie neemt dreigingen van Vlaams Belang niet
ma 15/11/04 - De Hoge Raad voor Justitie neemt de bedreigingen van de nieuw opgerichtte partij Vlaams Belang niet. Op het stichtingscongres gisteren haalde Gerolf Annemans zwaar uit naar de magistraten die betrokken waren bij het proces tegen het Vlaams Blok.

Gerolf Annemans zei gisteren dat "de namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het Vlaams-Blokproces voorgoed in zijn geheugen staan gegrift. Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière."
Vooral Annemans' dreigement aan het adres van Marc Timperman, magistraat bij het Hof van Cassatie, viel op. "Ik zal nooit vergeten hoe hij onze advocaten zat uit te lachen. Een Timperman die bij Cassatie niet als magistraat is benoemd, maar vanuit de functie van adjunct-kabinetschef van Verwilghen."
Ongehoord, vindt Edith Van den Broeck, co-voorzitter van de Hoge Raad voor Justitie. "Ik vind die uitspraken voor een parlementslid absoluut ongepast", zegt ze op de VRT-radio. "Ze getuigen van weinig respect voor het grondwettelijk gewaarborgde principe van de scheiding der machten, onze grote waarborg voor de rechtsstaat."
Ook de dreigementen van Annemans hebben ze bij de raad gehoord. "Men zou zich kunnen afvragen of dit een bedreiging is. Wettelijk gezien misschien niet. Ik denk dat meneer Annemans een handig jurist is omdat hij geen voorwaarden aan zijn bedreiging heeft gekoppeld, maar ik vind dergelijke uitspraak toch echt wel op het randje", besluit Van den Broeck.
De Hoge Raad voor Justitie selecteert onafhankelijk alle magistraten en stelt hen ter benoeming voor aan de minister van Justitie.

"Niet meer zeuren over het Vlaams Blok"

Premier Guy Verhofstadt (VLD) roept de politici op zich opnieuw voltijds bezig te houden met het "regeringsbeleid" en niet langer te zeuren over het Vlaams Blok. Dat meldt Het Laatste Nieuws.
Volgens Verhofstadt haalt zijn regering resultaten op alle vlakken waarop het Vlaams Blok/Belang scoort: daling van de criminaliteit en het aantal asielzoekers, stijging van het aantal uitwijzingen van uitgeprocedeerden, een "verstandig buitenlands beleid" en nieuwe maatregelen tegen terrorisme.
De premier vindt dat de kiezers van het Vlaams Blok/Belang onvoldoende op de hoogte zijn van deze resultaten, omdat de pers er te weinig over bericht.
Ananas heeft zijn pillekes blijkbaar niet gepakt en blaast met deze debiele dreigementen de geloofwaardigheid (zover deze er al was) van het bahangcongres de luchtkastelen in!
Dewinter wil men ook al weg uit het Vlaams gevang.
Is het Vlaams Behang dan zo bang?
De nieuwe naam van het blok was beter: [size=4]
Vlaamse onsamenhang ![/size] :rofl: :rofl: