Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   [VB Arrest] Vlaams Blok maffia (of ist behangmaffia) weer in actie !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24281)

Het Skill Effect 15 november 2004 13:52

Vlaams Blok maffia (of ist behangmaffia) weer in actie !!

Justitie neemt dreigingen van Vlaams Belang niet

ma 15/11/04 - De Hoge Raad voor Justitie neemt de bedreigingen van de nieuw opgerichtte partij Vlaams Belang niet. Op het stichtingscongres gisteren haalde Gerolf Annemans zwaar uit naar de magistraten die betrokken waren bij het proces tegen het Vlaams Blok.

Gerolf Annemans zei gisteren dat "de namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het Vlaams-Blokproces voorgoed in zijn geheugen staan gegrift. Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière."

Vooral Annemans' dreigement aan het adres van Marc Timperman, magistraat bij het Hof van Cassatie, viel op. "Ik zal nooit vergeten hoe hij onze advocaten zat uit te lachen. Een Timperman die bij Cassatie niet als magistraat is benoemd, maar vanuit de functie van adjunct-kabinetschef van Verwilghen."

Ongehoord, vindt Edith Van den Broeck, co-voorzitter van de Hoge Raad voor Justitie. "Ik vind die uitspraken voor een parlementslid absoluut ongepast", zegt ze op de VRT-radio. "Ze getuigen van weinig respect voor het grondwettelijk gewaarborgde principe van de scheiding der machten, onze grote waarborg voor de rechtsstaat."

Ook de dreigementen van Annemans hebben ze bij de raad gehoord. "Men zou zich kunnen afvragen of dit een bedreiging is. Wettelijk gezien misschien niet. Ik denk dat meneer Annemans een handig jurist is omdat hij geen voorwaarden aan zijn bedreiging heeft gekoppeld, maar ik vind dergelijke uitspraak toch echt wel op het randje", besluit Van den Broeck.

De Hoge Raad voor Justitie selecteert onafhankelijk alle magistraten en stelt hen ter benoeming voor aan de minister van Justitie.

"Niet meer zeuren over het Vlaams Blok"Premier Guy Verhofstadt (VLD) roept de politici op zich opnieuw voltijds bezig te houden met het "regeringsbeleid" en niet langer te zeuren over het Vlaams Blok. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Volgens Verhofstadt haalt zijn regering resultaten op alle vlakken waarop het Vlaams Blok/Belang scoort: daling van de criminaliteit en het aantal asielzoekers, stijging van het aantal uitwijzingen van uitgeprocedeerden, een "verstandig buitenlands beleid" en nieuwe maatregelen tegen terrorisme.

De premier vindt dat de kiezers van het Vlaams Blok/Belang onvoldoende op de hoogte zijn van deze resultaten, omdat de pers er te weinig over bericht.

Ananas heeft zijn pillekes blijkbaar niet gepakt en blaast met deze debiele dreigementen de geloofwaardigheid (zover deze er al was) van het bahangcongres de luchtkastelen in!

Dewinter wil men ook al weg uit het Vlaams gevang.

Is het Vlaams Behang dan zo bang?

De nieuwe naam van het blok was beter: [size=4]Vlaamse onsamenhang ![/size] :rofl: :rofl:

Het Skill Effect 15 november 2004 14:57

Al gestart met de doofpotoperatie?

khaled 15 november 2004 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

[size=4]Mamaaaaaaaaa, ik wil aandacht !!!![/size]

Allée omdat jij het bent. Maar daarna laat je de grote mensen gerust hé !

Ze nemen de dreiging niet en een beetje later zijn ze niet eens zeker of het wel een dreiging was en eigenlijk kunnen ze niets doen want er waren geen voorwaarden aan de eventuele dreiging.... Een dikke scheet in een fles.
Blijkbaar moet er toch iets zijn van die politieke benoemingen, waarom zouden die mannen anders schrik moeten hebben van die bijna-dreiging ?

Daarna begin je maar meteen met een tweede onderwerp ('t is nie gemakkelijk hé, zo knippen en plakken, en dan nog binnen de lijntjes...)
Verhofstadt geeft toe dat zijn regering niet bezig is met regeren maar met het Blok. Voor de rest herhaalt hij zijn leugens waar niemand nog in gelooft en loopt hij weer op wolkjes. Nog een dikkere scheet in een kleinere fles.

Nu content, [size=4]zagevent.[/size]

Jolle 15 november 2004 17:13

dikke scheten in kleine flessen : een explosieve situatie
:rofl:

filosoof 15 november 2004 23:04

Een raad: Laat Jef janssens of Mohammed met de pet eens zoiets tegen een rechter zeggen, en dan zien of die niet ter zitting wordt aangehouden en veroordeeld voor "smaad aan de magistratuur"

Ik wacht op de testcase...

George 18 november 2004 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Een raad: Laat Jef janssens of Mohammed met de pet eens zoiets tegen een rechter zeggen, en dan zien of die niet ter zitting wordt aangehouden en veroordeeld voor "smaad aan de magistratuur"

Sorry, ik voel me daartoe niet geroepen hoor.;-)

George 18 november 2004 18:46

Om de scheiding der machten te kunnen respecteren moet je natuurlijk eerst begrijpen wat die inhouden. Wellicht hebben de blokadvocaten die les destijds gemist.

Yann 18 november 2004 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GEROLF ANNEMANS

Raven 18 november 2004 19:06

De Hoge Raad voor Justitie selecteert onafhankelijk alle magistraten en stelt hen ter benoeming voor aan de minister van Justitie.

:rofl: Nog zo eentje en t'is kerstmis

Tegendradigaard 18 november 2004 20:24

Wie selecteert de hoge raad voor Justitie ?

Het Skill Effect 18 november 2004 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door [b
GEROLF ANNEMANS[/b]]

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

filosoof 18 november 2004 23:23

Citaat:

[/i]

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

:rofl:

Distel 19 november 2004 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Om de scheiding der machten te kunnen respecteren moet je natuurlijk eerst begrijpen wat die inhouden. Wellicht hebben de blokadvocaten die les destijds gemist.

Of misschien hebben ze lessen getrokken uit de Belgische politiek...

Bhairav 19 november 2004 08:57

"Het is toch vrije meningsuiting?"
Als het VB aan de macht is en wij doen hetzelfde bij hen zal het enigzins nogal stuiven natuurlijk...

camaris 19 november 2004 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khaled
Verhofstadt geeft toe dat zijn regering niet bezig is met regeren maar met het Blok.

Dat was precies ook mijn eerste gedacht toen ik dat stukje las. Eigenlijk best wel schandalig dat ze zich zo veel met andere partijen bezighouden in plaats van hier de zaak eens deftig te runnen. Ook schandalig is dat de premier moet "oproepen" wanneer het er nu mee gedaan moet zijn (en ze zich weer voltijds moeten bezighouden met het werk waarvoor ze betaald worden; namelijk het "regeringsbeleid" -zalig trouwens wanneer dat tussen quotes vermeld wordt ;-)) ... zouden ze niet oud en wijs genoeg zijn om dat zelf in te zien...?
Citaat:

De premier vindt dat de kiezers van het Vlaams Blok/Belang onvoldoende op de hoogte zijn van deze resultaten, omdat de pers er te weinig over bericht.

En de pers bericht wel over de intenties van het Blok/Belang? Want daarom hebben ze toch zoveel kiezers?
Het lijkt hier bijna of de regeringspartijen niks in de pap te brokken hebben als het op de berichtgeving van de pers aankomt...

Alvader 19 november 2004 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George

Welke scheiding der machten. Vraag maar eens aan Prof de Wachter ( KUL ) hoe weinig scheiding er eigenlijk tussen de machten in België is.

ancapa 20 november 2004 20:36

Citaat:

wat zegde :roll: ik hoor niet goed !!!!!!!!!!

ancapa 20 november 2004 20:39

zolang hij geen koning wil worden moet ge niet panikeren :-D

ancapa 20 november 2004 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

ik vermoed ergens, dat je ook gestudeerd hebt en dat er net als bij mij een paar namen van enkele leraars ook in uw hart staan gegrift :roll:

so what ?! of heb jij die echt bedreigd 8O

filosoof 21 november 2004 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ik vermoed ergens, dat je ook gestudeerd hebt en dat er net als bij mij een paar namen van enkele leraars ook in uw hart staan gegrift :roll:

so what ?! of heb jij die echt bedreigd 8O

Je vermoeden is juist:)
Ik deed dat idd niet, ik heb ze ook niet "gewaarschuwd voor de rest van hun carrière" JIJ wel??:-o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be