Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Meteen ambras in nieuwe Duitse regering: Merkel botst met eigen minister over islam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242838)

Universalia 17 maart 2018 11:31

Meteen ambras in nieuwe Duitse regering: Merkel botst met eigen minister over islam

Meteen ambras in nieuwe Duitse regering: Merkel botst met eigen minister over islam

Citaat:

De nieuwe Duitse regering, de vierde onder Angela Merkel, is nog maar enkele dagen aan de slag of het eerste conflict dient zich al aan: uitspraken van de kersverse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer (CSU) over de islam zijn in het verkeerde keelgat geschoten. Seehofer zei in een gesprek met Bild dat de islam niet bij Duitsland hoort.
'Wir shaffen das' Merkel in gevaar of is zij een gevaar en niet alleen voor Duitsland maar voor de voltallige EU. :?

p.s.

Om heel die heisa nog een beetje 'aangenamer' te maken nog even dit:

Hamburger demonstrant vraagt: “Gelooft u echt dat het grootste gevaar voor dit land van rechts komt?”

Zipper 17 maart 2018 11:46

Zou mij niks verwonderen als die minister binnenkort wordt vervangen (door een "ja-knikker")

Pericles 17 maart 2018 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8668854)
Zou mij niks verwonderen als die minister binnenkort wordt vervangen (door een "ja-knikker")

Niet zo makkelijk volgens mij want hij is van de CSU en Merkel heeft daar niets te zeggen.
Enfin , ik kan me vergissen hé.:-D

Tavek 17 maart 2018 12:11

Zonder die gast en zijn CSU geen regering Merkel. Ze heeft het dus maar netjes te slikken.

Pericles 17 maart 2018 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8668872)
Zonder die gast en zijn CSU geen regering Merkel. Ze heeft het dus maar netjes te slikken.

Precies. Merkel moet schoon braaf zijn en haar klep houden . :-D

Mindset 17 maart 2018 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8668842)

'Wir shaffen das' Merkel in gevaar of is zij een gevaar en niet alleen voor Duitsland maar voor de voltallige EU. :?

p.s.

Om heel die heisa nog een beetje 'aangenamer' te maken nog even dit:

Hamburger demonstrant vraagt: “Gelooft u echt dat het grootste gevaar voor dit land van rechts komt?”

Goeie zaak. Dat merkel maar op haar bek gaat. En dat de duitsers wakker worden uit hun holocaust trauma Als ze willen dat hetzelfde hen niet overkomt.

kelt 17 maart 2018 20:01

Dat een Minister daarmee weg komt toont al aan hoe zwak de kanselier,en die andere klieren die het huidige Moffen gouvernement vormen, al staan.

Er broeit iets,dat uit zich totnogtoe niet helemaal in massieve stemmenverschuivingen,maar politici voelen dat natuurlijk perfect aan,en sommigen die nog niet "verbrand" zijn door eerdere stommiteiten (zoals mevrouw Merckel) kunnen zich al "herpositioneren".De AfD bestaat uit een bende ruziende morons,dat geeft de "oude partijen" in Duitsland nog wat tijd...

De Duitse economische machine werkt al zowat een decennium op formidabel tempo,weliswaar op de rug van te laag betaalde gezagsgetrouwe burgers,trotse Duitse Staatsburgers ongetwijfeld die nog liever zouden doodvallen dan te klagen...De Duitse politieke klasse laat ondertussen alles maar wat verkruimelen met zelfs gevolgen op het Internationale toneel waar de Duitsers "Laughing Stock" geworden zijn...

De Duitse kiezer zal zijn wraak koud mogen opdienen,beetje bij beetje in het stemhokje....CDU,SPD en mogelijk zelfs de CSU leven nu op "geleende" tijd,en ze weten het ongetwijfeld wel....Ze kunnen naar Italie kijken(er wordt te vaak vergeten welke krachtige industriele natie Noord-Italie ,goed gelijkend op Duitsland,eigenlijk is!) om de gevolgen te leren.Tot nog niet zo lang geleden was het in Italie absoluut ondenkbaar dat de "oude gevestigde partijen" aantastbaar waren,nu,2018,zijn ze irrelevant....Maar de bevolking wordt steeds ongeduriger,ook jegens de zgn "nieuwe" politiekers,het lijkt inderdaad op een systeem-probleem.

Universalia 18 maart 2018 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8668854)

Daar zou ik ook niet van verschieten. :-D

p.s. Eéntje van die 'rare site' dan maar ... 8O

Cottbus: Opnieuw demonstreren duizenden mensen tegen Merkel´s politiek van open grenzen

Universalia 28 maart 2018 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8669236)
Daar zou ik ook niet van verschieten. :-D

p.s. Eéntje van die 'rare site' dan maar ... 8O

Cottbus: Opnieuw demonstreren duizenden mensen tegen Merkel´s politiek van open grenzen

En ook daar worden ze uiteindelijk 'wakker':

Zijne merkelheid zal en blij met zijn. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be