Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Doodstraf: Trump en Stikstof. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242841)

Dadeemelee 17 maart 2018 14:46

Doodstraf: Trump en Stikstof.

Twee opvallende recente berichten:

1. Trump wil doodstraf invoeren voor drugsdealers. Oa het gevolg van grootschalig gebruik van opioïden, pijnstillers eigenlijk.
Zou hij ook de doodstraf willen voor dokters die dit legaal voorschrijven voor grootverdieners zoals Prince.
Ik denk het niet.

Citaat:

De Amerikaanse president Donald Trump zal komende maandag het nieuwe antidrugsplan van zijn regering voorstellen. Een van de opvallendste maatregelen is dat Trump zal oproepen de doodstraf in te voeren voor hardleerse drugsdealers.
2. Oklahoma wil doodstraf invoeren via vergassing met stikstof. Men gaat dus mensen laten verstikken. Hallo Zyklon B? Zijn ze helemaal gek daar?

Citaat:

Oklahoma keurt doodstraf door verstikking met stikstof goed als alternatief

sepper 17 maart 2018 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8668939)
Twee opvallende recente berichten:

1. Trump wil doodstraf invoeren voor drugsdealers. Oa het gevolg van grootschalig gebruik van opioïden, pijnstillers eigenlijk.
Zou hij ook de doodstraf willen voor dokters die dit legaal voorschrijven voor grootverdieners zoals Prince.
Ik denk het niet.

2. Oklahoma wil doodstraf invoeren via vergassing met stikstof. Men gaat dus mensen laten verstikken. Hallo Zyklon B? Zijn ze helemaal gek daar?

Zyklon B is vergif. Stikstof niet. Bij stikstof zal de doodstrijd dus veel langer duren.

Eduard Khil 17 maart 2018 20:01

verstikking met stikstof is zeer pijnloos, in vergelijking tot bvb verstikking door teveel co2. In de usa gebruiken ze in sommige staten (theoretisch) nog de gaskamer (met cyanidegas)

Dadeemelee 17 maart 2018 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8669112)
verstikking met stikstof is zeer pijnloos, in vergelijking tot bvb verstikking door teveel co2. In de usa gebruiken ze in sommige staten (theoretisch) nog de gaskamer (met cyanidegas)

Verstikking met stikstof is eigenlijk zuurstofgebrek. Je gaat in ademnood komen. Dan lijkt mij CO nog beter: je valt gewoon in slaap.

Eigenlijk zou ik verkiezen 5 liter goeie whiskey en dan de kogel. :-(

Dadeemelee 17 maart 2018 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8669069)
Zyklon B is vergif. Stikstof niet. Bij stikstof zal de doodstrijd dus veel langer duren.

Volgens mij denken ze: stikstof dat is passief doden, Zyklon B is aktief doden.

Xenophon 17 maart 2018 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8669112)

Precies veel ervaring mee?

Wapper 18 maart 2018 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8669126)
Verstikking met stikstof is eigenlijk zuurstofgebrek

Duh. Gemiddeld bevat uw en mijn ingeademde lucht 80% stikstof en 20% zuurstof.

Eduard Khil 19 maart 2018 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8669126)
Verstikking met stikstof is eigenlijk zuurstofgebrek. Je gaat in ademnood komen. Dan lijkt mij CO nog beter: je valt gewoon in slaap.

je krijgt het 'benauwd' wanneer je co2 gehalte in je bloed en/of lucht te hoog wordt, en dat heb je veel meer/sneller door dan een tekort aan O2. Als er acuut een tekort aan zuurstof ontstaat, dan ga je gewoon tegen de grond voor je het goed doorhebt. CO of N2 maken daarbij weinig verschil.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Versti...Brende_stoffen

maddox 19 maart 2018 20:37

Ervaringsdeskundige met stikstof en de gevolgen ervan hier.

Bij inademen van zuivere stikstof (en alle edelgassen ten andere) voel je alleen dat je "ijl" in het hoofd wordt. Het blikveld vernauwd snel en plots is het zwart.

Heb je geluk, dan kan men met reanimatie terug genoeg zuurstof in de longen krijgen en de boel herstarten. Met gewoon kunstmatige beademing komt men er niet.

Het is de meest humane dood die ik ken.
Oftewel, Eduard heeft het bij het rechte eind.

CO, tof, misselijk, barstende hoofdpijn , en dan langzaam het bewustzijn verliezen.
CO2. Direct een gevoel van ademnood, zeer pijnlijk gevoel in de longen, hyperventilatie en dan hetzelfde als met stikstof, blikveld dat vernauwd en alles dat zwart wordt.

En dan gifgas zoals cyanide (Zyklon B is waterstofcyanide in een drager, zoals zagemeel). Hartaanval met alle bijhorende pijn. De manier om te gaan...

Gipsy 19 maart 2018 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8670297)

Bij inademen van zuivere stikstof (en alle edelgassen ten andere) voel je alleen dat je "ijl" in het hoofd wordt. Het blikveld vernauwd snel en plots is het zwart.

Heb je geluk, dan kan men met reanimatie terug genoeg zuurstof in de longen krijgen en de boel herstarten. Met gewoon kunstmatige beademing komt men er niet.

CO, tof, misselijk, barstende hoofdpijn , en dan langzaam het bewustzijn verliezen.
CO2. Direct een gevoel van ademnood, zeer pijnlijk gevoel in de longen, hyperventilatie en dan hetzelfde als met stikstof, blikveld dat vernauwd en alles dat zwart wordt.

En dan gifgas zoals cyanide (Zyklon B is waterstofcyanide in een drager, zoals zagemeel). Hartaanval met alle bijhorende pijn. De manier om te gaan...

Ik zal eens een douche nemen in Auschwitz en het u dat in detail vertellen.

Demper 19 maart 2018 22:28

Trump is een held.

Zucht 19 maart 2018 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8670297)

³
Verstikkingsgevoel komt door een ophoping van CO2 in bloed. Gebrek aan zuurstof kan het lichaam niet detecteren. Dus als je gewoon blijft N2 ademen dan krijgen je hersenen geen zuurstof meer maar is er ook geen CO2 opbouw. Na heel korte tijd val je bewusteloos, zonder verstikkingsgevoel, om vervolgens bewusteloos te sterven. Ik denk ook dat dit één van de snelste en meest pijnloze manieren is om eruit te stappen.

Daarom zijn bijv. die spelletjes om helium in te ademen uit een ballon om een piepstemmetje te krijgen gevaarlijk. Je voelt geen gebrek aan zuurstof.

Xenophon 19 maart 2018 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8670386)
³
Verstikkingsgevoel komt door een ophoping van CO2 in bloed. Gebrek aan zuurstof kan het lichaam niet detecteren. Dus als je gewoon blijft N2 ademen dan krijgen je hersenen geen zuurstof meer maar is er ook geen CO2 opbouw. Na heel korte tijd val je bewusteloos, zonder verstikkingsgevoel, om vervolgens bewusteloos te sterven. Ik denk ook dat dit één van de snelste en meest pijnloze manieren is om eruit te stappen.

Daarom zijn bijv. die spelletjes om helium in te ademen uit een ballon om een piepstemmetje te krijgen gevaarlijk. Je voelt geen gebrek aan zuurstof.

Heb iemand geweten die dat een hele avondlang kon doen, en iedere keer opnieuw viel hij out.

maddox 20 maart 2018 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8670376)
Ik zal eens een douche nemen in Auschwitz en het u dat in detail vertellen.

Hoeft niet.
De verslagen van de Duitse en Japanse dokters uit die periode zijn goed bewaard en gebruikt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be