Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ook Belgische artsen besnijden vrouwen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242945)

Anna List 26 maart 2018 07:47

Ook Belgische artsen besnijden vrouwen

vrouwen besnijden, in België, op kosten van het RIZIV ...

https://www.demorgen.be/binnenland/o...uwen-bc2fadd7/

Citaat:

...Vrouwenbesnijdenis wordt geassocieerd met schimmige achterkamertjes. Onterecht, zegt Marc Van Impe, hoofdredacteur van het medisch vakblad Mediquality. Hij verzamelde de afgelopen jaren verhalen waaruit blijkt dat ook Belgische artsen vrouwen besnijden. Het gaat soms om erg jonge meisjes.
...
Er zijn ook huisartsen of medische centra waar het clitorishoedje wordt weggesneden. Sommige artsen prikken de clitoris of maken incisies tot er bloed vloeit. "Dan gaat het om een veeleer symbolische besnijdenis", stelt Van Impe. Veelal registreren die artsen de ingreep dan onder een valse nomenclatuur, waardoor ze door het Riziv wordt terugbetaald. Van Impe: "Ja, dat is fraude."
...
Gehoorzamen

De voormalige MR-politica Assita Kanko, die eerder al getuigde over haar eigen besnijdenis in haar boek Parce que tu es une fille. Histoire d’une vie excisée, reageert alvast verbolgen. "Er bestaat niet zoiets als een 'light besnijdenis'. Niemand verdient zo'n vernedering. En hoe kun je daarna nog van een meisje verwachten dat ze dokters vertrouwt?"

Bovendien, zo stelt Kanko, geven die artsen door hun medewerking ook hun goedkeuring aan een systeem dat meisjes onderdrukt. "Achter die besnijdenis schuilt een groter plan: die meisjes moeten gehoorzamen, ze moeten huwen en krijgen geen fatsoenlijke opleiding."
...
Dat vindt ook gynaecoloog Cammu. "Vroeger heb ik vaak maagdenvliezen hersteld – voor zover dat kan – met het idee dat ik die vrouwen hielp en dat zoiets beter veilig en steriel gebeurt. Een pragmatische oplossing, noemde ik dat. Maar op den duur moet je toch toegeven: hou daar toch mee op. Het is 2018. Stop met te prutsen aan vrouwelijke geslachtsdelen, want zo verandert er niets."
...

Lof der Zotheid 26 maart 2018 10:40

En bij links blijft het daaromtrent weeral oorverdovend stil. Ja, 't is multicul, dat moet u begrijpen, blanke racist.

Anna List 27 maart 2018 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8675538)
En bij links blijft het daaromtrent weeral oorverdovend stil. Ja, 't is multicul, dat moet u begrijpen, blanke racist.

heel het forum blijft er nogal stil bij.

mss omdat t over vrouwen gaat.

Skobelev 27 maart 2018 10:46

Eenvoudig, neem die artsen hun licentie af, zet ze op 't straat. En wie het laat uitvoeren beboet je met gigantische bedragen en uitzetting naar zandbak van herkomst.

Piero 27 maart 2018 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8676336)
Eenvoudig, neem die artsen hun licentie af, zet ze op 't straat. En wie het laat uitvoeren beboet je met gigantische bedragen en uitzetting naar zandbak van herkomst.

Ah, u weet wie de schuldigen zijn en u heeft de bewijzen al in handen?
En uw aanpak is echt functioneel?

No Apologies 27 maart 2018 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8676489)

Er zullen uiteraard namen van dergelijke artsen bekend zijn, anders zou men de weg er naartoe niet kunnen vinden. En als dergelijke praktijken geen reden tot schorsing zijn weet ik het ook niet meer. Bewijzen aanbrengen zal inderdaad misschien niet zo makkelijk zijn.

Vette Pois(s)on 27 maart 2018 13:45

bla bla boem boem knip knip

Anna List 27 maart 2018 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8676611)
bla bla boem boem knip knip

knipknip geen boemboem

Anna List 27 maart 2018 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8676569)
Er zullen uiteraard namen van dergelijke artsen bekend zijn, anders zou men de weg er naartoe niet kunnen vinden. En als dergelijke praktijken geen reden tot schorsing zijn weet ik het ook niet meer. Bewijzen aanbrengen zal inderdaad misschien niet zo makkelijk zijn.

alsof ze daar alleen staan in een operatiekwartier ?!?

maar t is nadien die nomenclatura invullen over de prestatie hé, waar door veel chirurgen gewoon behoorlijk gespekt wordt ... en dan krijg je een systeem waarin iedereen wel voor iedereen moet zwijgen ...

Lof der Zotheid 27 maart 2018 15:29

Citaat:

Wat voor functionele aanpak stelt u dan voor?

Zipper 27 maart 2018 15:33

Tja, er zullen wel wat "nieuwe belgen-artsen" zijn zeker. Na meer dan 50jaar migratie, gaan het toch niet allemaal biddende armoezaaiers of coke-dealers zijn.

Anna List 27 maart 2018 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8676770)

de aanpak nu is dat chirurgen na de operatie vaak samen door een register gaan en 'aanvinken' welke prestaties ze geleverd hebben in de operatie die voorbij is (ook bij lange operaties is dat zo) ... 'ah ja, doe dat er ook nog maar bij, en dat ook ... en gij hebt dat nog gedaan ... etc ...'

dat is een systeem waarbij een expert zonder controle zijn eigen loon bepaalt eigenlijk, en met terugbetaling dus betaling gebeurt door 'onpersoonlijke' ziekenfondsen ...

natuurlijk wordt de gemeenschap gepluimd met zo'n open systeem dat uitsluitend gebouwd is op de ethiek en de terughoudendheid van de chirurg zelf. :lol:

geertvdb 27 maart 2018 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8675538)

Nee hoor, Hitchens (notoir marxist) is de eerste die tegen de waanzin van godsdienst is ingegaan.
https://www.youtube.com/watch?v=nTN98MmOjVg

Rechts en extreem rechts is veel later op de kar gesprongen, toen electoraal gewin met die boodschap in het vizier kwam.
niet dat ik het hun verwijt. Dat is politiek : opportunisme.

Skobelev 27 maart 2018 17:22

Citaat:

Jullie aanpak hebben we al een tijd mogen meemaken. Resultaat : 0

Piero 27 maart 2018 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8676569)

Inderdaad. Inderdaad. Inderdaad. De beroepsgroep moet ingrijpen.

Piero 27 maart 2018 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8676885)
Jullie aanpak hebben we al een tijd mogen meemaken. Resultaat : 0

Jullie aanpak? Kan ik iets dien?

Piero 27 maart 2018 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8676770)

Goede vraag. Het is in geen enkel opzicht mijn vakgebied dus verwacht van mij geen oplossing. Ik stelde slechts vast dat het niet eenvoudig is ... al was het maar omdat ouders de besnijdenis ook in het land van herkomst kunnen laten verrichten. Functioneel zal zijn dat jongeren uit die culturen zich tegen dat gebruik keren en tegen hun ouders. Geef ze steun en laat deze misdaad niet verjaren.

Lof der Zotheid 27 maart 2018 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8676948)
Goede vraag. Het is in geen enkel opzicht mijn vakgebied dus verwacht van mij geen oplossing. Ik stelde slechts vast dat het niet eenvoudig is ... al was het maar omdat ouders de besnijdenis ook in het land van herkomst kunnen laten verrichten. Functioneel zal zijn dat jongeren uit die culturen zich tegen dat gebruik keren en tegen hun ouders. Geef ze steun en laat deze misdaad niet verjaren.

En hoe stelt u zich zo een steun voor?

Piero 27 maart 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8676993)
En hoe stelt u zich zo een steun voor?

Wat zal de steunvraag zijn denkt u?

Lof der Zotheid 27 maart 2018 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8677006)
Wat zal de steunvraag zijn denkt u?

1. Die steunvraag is er nauwelijks tot niet wegens angst voor represailles.
2. Steun moet zowel financieel als moreel en psychisch gegeven worden.
3. Het mannelijke deel gaat die steun niet hebben aangezien ze niet fysiek betrokken partij zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be