Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verkeerschaos dreigt in Brussel door taxi-blokkades (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242965)

kojak 26 maart 2018 23:10

Verkeerschaos dreigt in Brussel door taxi-blokkades
 


Het verkeer in en rond Brussel dreigt dinsdag helemaal strop te komen zitten door een actie van de Brusselse taxi's. Een overzicht.

De betoging start al om 5 uur 's ochtends en duurt de hele dag. Dat zal waarschijnlijk een behoorlijke verkeerschaos in de hoofdstad veroorzaken. Op verschillende strategische plaatsen zullen taxi's samenkomen om in colonne de belangrijkste verkeersassen te blokkeren. De organisatoren verwachten dat 600 tot 1.000 taxichauffeurs aan de actie zullen deelnemen.

-bron-

Nu ja, we hebben het recht om te betogen, om ons ongenoegen te uiten, maar is dit niet van het goede wat te veel ?

Doet me wat denken aan dat voorval van die trouwers die een klein tijdje de A12 blokkeerden.
Iedereen sprak er (terecht) schande over.

Nu leggen ze heel Brussel lam...
Beide feiten zijn nu wel niet direct vergelijkbaar, maar toch...

Skobelev 27 maart 2018 06:25

Ze kunnen misschien nog wat jonge vrouwen naar een bos rijden om te verkrachten? Brusselse taxi's, wie wil daar klant van zijn? :roll:

Zeus 27 maart 2018 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8676110)
Ze kunnen misschien nog wat jonge vrouwen naar een bos rijden om te verkrachten? Brusselse taxi's, wie wil daar klant van zijn? :roll:

En in navolging van Ronald Janssen is elke Vlaamse leerkracht een seriemoordenaar :roll:

Anna List 27 maart 2018 07:29

deze sympathieke actie heeft bij mij alleen het resultaat opgeleverd dat ik net het Uber heb geinstalleerd.

fred vanhove 27 maart 2018 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8676135)
En in navolging van Ronald Janssen is elke Vlaamse leerkracht een seriemoordenaar :roll:

Nu niet direct maar op zijn minst toch vieze gluurders;-)

Profiteur 27 maart 2018 07:49

Brusselse taxi's zijn vooral de heel agressieve Mohammed en Achmed types die denken dat voor hun de verkeersregels niet gelden. Maar buiten dit is het gewoon een evolutie die ze niet meer kunnen stoppen. Ik vergelijk het met veel buurtwinkels : door de stijgende online verkoop zijn er ook velen verdwenen. Idem met Uber. Is gewoon gezonde concurrentie voor de maffia taxi.

Wat ze nu gaan doen gaat echt veel te ver. Ik begrijp niet dat ze daar gewoon op TV voor waarschuwen dat de politie niets doet. Waarom worden dergelijke acties niet verboden? Moedwillig een grootstad gaan lam leggen kan niet! Elke taxi die het verkeer opzettelijk gaat hinderen = verbeurd verklaren en de chauffeur een levenslang rijverbod geven.

Wat gaat het effect van hun belachelijke actie zijn : meer mensen gaan hun gal spuwen en nog meer gaan naar Uber overschakelen. Ze zijn in hun eigen vel aan het snijden en zullen nog meer klanten verliezen. Maar deze groep van mensen kan ook niet nadenken, enkel als een onverantwoorde racepiloot wat met een wagen rijden.

Skobelev 27 maart 2018 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8676135)
En in navolging van Ronald Janssen is elke Vlaamse leerkracht een seriemoordenaar :roll:

Prikt het in uw oogjes dat het alweer islamieten zijn die dergelijke feiten plegen?
En dat je er eentje van jaren geleden moet bij sleuren om uw gelijk te proberen halen?
Islamieten en Westerse vrouwen, een gevaarlijke combinatie...vooral voor die vrouwen.

De schoofzak 27 maart 2018 08:46

De PS-burgemeester zal de actie wel beschouwen als een middel om te ageren tegen de federale meerderheid.
Dus hij zal wel toestemming geven voor brede actie met veel hinder. En aan zijn flikken zeggen dat de taxi's volop recht hebben op hun vrije meningsuiting en vrijheid van manifesteren.

Toch begrijp ik de taxi's wel.
Zij moeten enorme bedragen neertellen om een taxivergunning te hebben. En dure procedures voor hun taxi-chauffeurs: de medische keuringen.

De enige oplossing is: iedereen gelijk voor de wet.

Aan wat moet een taxi-auto en zijn chauffeur, het weze een klassieke of het weze een uber, voldoen om mij als klant te mogen vervoeren?
- veilige auto
- veilige chauffeur
- eerlijke tarieven en aanrekeningen.

Voil?*: dit moet gelden voor iedereen.
Daarop moet de overheid zich concentreren.

Zeus 27 maart 2018 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8676176)
En dat je er eentje van jaren geleden moet bij sleuren om uw gelijk te proberen halen?

De verkrachting in het Bois de la Cambre die je aanhaalt, dateert van 2012 :roll:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...ssel/1.2879729

Zeus 27 maart 2018 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8676215)
De PS-burgemeester zal de actie wel beschouwen als een middel om te ageren tegen de federale meerderheid.
Dus hij zal wel toestemming geven voor brede actie met veel hinder. En aan zijn flikken zeggen dat de taxi's volop recht hebben op hun vrije meningsuiting en vrijheid van manifesteren.

Toch begrijp ik de taxi's wel.
Zij moeten enorme bedragen neertellen om een taxivergunning te hebben. En dure procedures voor hun taxi-chauffeurs: de medische keuringen.

De enige oplossing is: iedereen gelijk voor de wet.

Aan wat moet een taxi-auto en zijn chauffeur, het weze een klassieke of het weze een uber, voldoen om mij als klant te mogen vervoeren?
- veilige auto
- veilige chauffeur
- eerlijke tarieven en aanrekeningen.

Voil?*: dit moet gelden voor iedereen.
Daarop moet de overheid zich concentreren.

Het gaat niet alleen om de veiligheid van de klant, het gaat ook om eerlijke concurrentie. Uber-chauffeurs dragen niet dezelfde fiscale- en parafiscale lasten.

Drosamadaris 27 maart 2018 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8676231)
Het gaat niet alleen om de veiligheid van de klant, het gaat ook om eerlijke concurrentie. Uber-chauffeurs dragen niet dezelfde fiscale- en parafiscale lasten.

Dat hoeft ook niet.

Weinig meer dan protectionisme van een sector die weigert mee te gaan en die in zijn oude verdienmodel wil blijven steken. Dat is niet anders met jullie gedoe tegen Airbnb of met jullie minister zijn gedoe om reclame door te spoelen te verbieden. Pauvres petits Belges, maar wel zo typisch... De kop in het zand tegen de trends, en dan achteraf gaan janken dat ze de boot gemist hebben van die business modellen.

Drosamadaris 27 maart 2018 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8676215)
- eerlijke tarieven en aanrekeningen.

Eerlijk is alles wat ok is tussen aanbieder en aanschaffer van een dienst of een product.
Welke andere derde partij dan ook die dat niet ok vindt, heeft daar niks op te zeggen.

Anna List 27 maart 2018 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8676215)
...- eerlijke tarieven en aanrekeningen.

Voil?*: dit moet gelden voor iedereen.
Daarop moet de overheid zich concentreren.


die taxi's zijn zo duur omdat de steden de licenties zo duur aan hen verkopen, die zijn een melkkoe voor de gemeenten.

Uber opbrengsten zijn in t beste geval iets voor de inkomensbelasting.

Boduo 27 maart 2018 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8676153)
... ...
...
Moedwillig een grootstad gaan lam leggen kan niet! Elke taxi die het verkeer opzettelijk gaat hinderen = verbeurd verklaren en de chauffeur een levenslang rijverbod geven.

Wat gaat het effect van hun belachelijke actie zijn : meer mensen gaan hun gal spuwen en nog meer gaan naar Uber overschakelen. Ze zijn in hun eigen vel aan het snijden en zullen nog meer klanten verliezen. Maar deze groep van mensen kan ook niet nadenken, enkel als een onverantwoorde racepiloot wat met een wagen rijden.

Moedwillig broodroof plegen op taxi-chauffeurs kan niet !!!

Grootstad ??? Tokio: bijna 40 miljoen inwoners.
Shanghai: bijna 35 miljoen inwoners.
D?*t zijn grootsteden.

Anna List 27 maart 2018 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8676822)
Moedwillig broodroof plegen op taxi-chauffeurs kan niet !!!

het zijn de taxibedrijven die met een verouderd zakenmodel zitten, niet de chauffeurs
die kunnen bij Uber terecht.

maar daar zullen ze zich dan wel wat moeten leren gedragen en moeten leren leven met klantenevaluaties enzo.

Boduo 27 maart 2018 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8676826)
het zijn de taxibedrijven die met een verouderd zakenmodel zitten, niet de chauffeurs
die kunnen bij Uber terecht.

maar daar zullen ze zich dan wel wat moeten leren gedragen en moeten leren leven met klantenevaluaties enzo.

Mijn broer probeerde eens een Uber chauffeur te pakken te krijgen.
Het duurde een vol uur voordat mijnheer kwam opdagen !!!

Xenophon 27 maart 2018 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8676828)
Mijn broer probeerde eens een Uber chauffeur te pakken te krijgen.
Het duurde een vol uur voordat mijnheer kwam opdagen !!!

Mijn broer probeerde eens een gewone taxichauffeur te pakken te krijgen.

Het duurde twee uur voordat mijnheer kwam opdagen!

Boduo 27 maart 2018 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8676830)
Mijn broer probeerde eens een gewone taxichauffeur te pakken te krijgen.

Het duurde twee uur voordat mijnheer kwam opdagen!

Het was die Griek, Aristoteles Poenpopoulos.

Et alors ?

Xenophon 27 maart 2018 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8676833)
Het was die Griek, Aristoteles Poenpopoulos.

Et alors ?

Mijn broer of die taxichaffeur?

Hypochonder 27 maart 2018 16:28

Alsof die acties van die taxichauffeurs ook maar wat zullen uithalen om hun jobke te behouden. Mensen gaan nu nog meer met Uber rijden want ze krijgen een hekel aan die achterlijke taxichauffeurs.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be