![]() |
start zelf eens een communautaire transfer
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180326_03430992
Citaat:
|
Al eens langs de vlaamse wegen gekeken ? Vuilnis overal.
Het wordt tijd dat we eens denken aan statiegeld voor blikken en plastieken flessen, zoals in Nederland. Bad call, NVA. |
Citaat:
ze passeren toch langs één van die 15 Waalse gemeenten als ze deze zomer op kamp trekken...kunnen ze ineens hun kampbudget opkrikken. soms is niet alles wat we zelf doen beter. in dit geval is het zelfs beter dat Wallonië dit doet. |
Ze zullen ze niet krijgen onze Vlaamse Blikjes!
|
Als kleine bengel gingen wij vroeger vaak 'fleske raap' doen.
Weggegooide glazen flesjes verzamelen en binnen brengen voor het statiegeld. Blikjes werden toen nog niet of amper gebruikt en hoewel er op de flesjes statiegeld zat werden die blijkbaar toch vlotjes weggegooid. Rijk ben ik er niet van geworden maar we zaten tenminste buiten en we hielden de boel proper. Om maar te zeggen: ik vrees een beetje dat degene die nu zijn blikje in de vrije natuur loslaat voor 5 cent per blikje niet de moeite gaat doen om die bij te houden en binnen te brengen. |
Over rijk worden gesproken: op mijn werk staat er naast de drankautomaat (blikjes) een grote vuilnisbak waar de lege blikjes in gegooid worden.
Dat zijn ettelijke zakken PMD per week, zakken waar mijn baas voor moet betalen en niks voor terugkrijgt. Mijn baas kennende veronderstel ik dat ik die blikjes gratis mag meenemen. Toch eens checken hoever het rijden is naar de gemeentes waar ik sloten geld krijg voor die dingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
'k Heb mijn zwembad laten zetten door een firma uit Walbanië, telt dat ook?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kunt ge dat op uw belastingaangifte niet inbrengen als ontwikkelingshulp? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toen we die grond kochten was er een leiding aanwezig, tot in een drinkbak van de koeien. Geen kat die dat wist, geen teller, niks. 'k Heb die laten verwijderen door de watermaatschappij toen ze ons water zijn komen aansluiten. :? |
Citaat:
nu weette ineens waarom heel t dorp met u lacht sindsdien wsl!! :oops: ge moet u wat beter integreren ze! |
Citaat:
|
Citaat:
soit ge weet de oplossing hé. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be