Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voormalig Groen-staatssecretaris noemt N-VA ‘zwarte racisten’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242991)

Drukazz 28 maart 2018 20:42

Voormalig Groen-staatssecretaris noemt N-VA ‘zwarte racisten’

… en heeft direct spijt

In een hoogoplopend debat in het Brussels parlement, heeft gewezen Groen-staassecretaris Bruno De Lille N-VA ‘een bende zwarte racisten’ genoemd. Binnen de minuut excuseerde hij zich. “Maar ik blijf vinden dat ze een ‘eigen volk eerst’-discours hanteren.”

BRON

Gebeurt precies vaker in het Brussels parlement ... 8-)

Drukazz 28 maart 2018 20:43

Lekker verbindend wel.

Dadeemelee 28 maart 2018 20:45

Die onnozelaar verontschuldigt zich dan nog.

Bij Groen hebben ze geen ballen.

Vrijheideerst 28 maart 2018 20:49

Zwijg Groene Rakker Zwijg

Mindset 28 maart 2018 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8678172)
Die onnozelaar verontschuldigt zich dan nog.

Bij Groen hebben ze geen ballen.

Dat ook maar ze zijn vooral het noorden kwijt.

De schoofzak 28 maart 2018 21:45

Dat hij er dat zomaar uitflapt, is voor mij een geloofwaardige indicatie dat ze het zo over ons altijd hebben, in hun interne bijeenkomsten.

Wel, ze zullen bediend worden, die gasten.
Hun part staat op de buis. (spreekwoord: het deel van hun eten staat op de kachel om warm te blijven, en ze zullen het opeten ...)

Dadeemelee 28 maart 2018 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8678252)
Dat hij er dat zomaar uitflapt, is voor mij een geloofwaardige indicatie dat ze het zo over ons altijd hebben, in hun interne bijeenkomsten.

Hun part staat op de buis. (spreekwoord: het deel van hun eten staat op de kachel om warm te blijven, en ze zullen het opeten ...)

Ja maar dat is toch gewoon een gebrek aan strategisch inzicht van de Groenen (en anderen) hé Shoof.

Gewoon het verleden van de NVA en hun machismo law and order getwitter uitspelen en het is in the pocket.
Maar dat durft niemand en ze gaan het zich beklagen :-)

Zucht 28 maart 2018 22:12

Iedereen weet heel goed wat groen van N-VA denkt. Geen verrassingen hier.

Dadeemelee 28 maart 2018 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8678278)
Iedereen weet heel goed wat groen van N-VA denkt. Geen verrassingen hier.

Precies wat ik bedoel Zucht.
Jij hebt het begrepen en de Walloonen ook.

De niet NVA Vlaamse Partijen hebben het niet begrepen. :cheer:

Libro 28 maart 2018 22:31

Wat is er mis met "Eigen volk eerst"?

Zeus 28 maart 2018 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8678293)

Dat hangt af van hoe je "volk" definieert.

Xenophon 28 maart 2018 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8678306)
Dat hangt af van hoe je "volk" definieert.

En we zijn vertrokken.

Vlad 29 maart 2018 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8678293)

Eigen zuil eerst, eigen ideologie eerst, eigen partij eerst, eigen gezin eerst, eigen familie eerst, eigen stad of dorp eerst, eigen voetbalploeg eerst, eigen buurt eerst, ... allemaal toegelaten. Volk doet denken aan Hitler. HITLER!

kelt 29 maart 2018 05:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8678169)
Lekker verbindend wel.

:lol:

Anna List 29 maart 2018 06:23

Citaat:

In de Vlaamse gemeenschapscommissie ging het vorige vrijdag over de voorrangsregels voor Brusselse Vlamingen in het Nederlandstalig middelbaar onderwijs in Brussel. N-VA-parlementslid Liesbet Dhaene pleitte er voor een aanscherping van die regels. “Het Nederlandstalig onderwijs is tegenwoordig zo populair in Brussel, dat te veel ouders naast de middelbare school van hun voorkeur grijpen. Een absurd voorbeeld is een klas waarvan uitgerekend het enige kind van Nederlandstalige ouders geen plaats heeft en alle andere kinderen van anderstalige ouders wel. Wij vinden dat niet kunnen. De voorrangsregels zijn net daarvoor bedoeld.

Bruno De Lille, oppositieraadslid voor Groen en in de vorige Brusselse regering staatssecretaris, kreeg het zo hard op zijn heupen van het discours van Dhaene dat hij over de rooie ging. ‘Bende zwarte racisten’, riep hij Dhaene toe, die daar zeer verontwaardigd reageerde. “Laag onder de gordel. Het is duidelijk dat er voor Groen helemaal geen voorrangsregel voor Nederlandstaligen moet zijn in Brussel”, zegt ze.
:rofl:

reservespeler 29 maart 2018 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8678252)

2

Pandareus 29 maart 2018 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8678257)
Ja maar dat is toch gewoon een gebrek aan strategisch inzicht van de Groenen (en anderen) hé Shoof.

Gewoon het verleden van de NVA en hun machismo law and order getwitter uitspelen en het is in the pocket.
Maar dat durft niemand en ze gaan het zich beklagen :-)

De politieke tegenstander couilloneren is een formidabel plezante bezigheid, maar of het gebruikte middel hier niet contra productief is betwijfel ik.
Door de klassieke terminologie die geënt is op het vlaams blok te gebruiken of misbruiken voor N-VA neem je de ernst ervan weg.

Dan gaan mensen denken : "al dat gezever over racisten en/of zwartzakken is overdreven"

Men kan niet ernstig beweren dat N-VA een fascistoïde en racistische partij is zoals het vlaams blok.

Bad Attila 29 maart 2018 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8678508)
De politieke tegenstander couilloneren is een formidabel plezante bezigheid, maar of het gebruikte middel hier niet contra productief is betwijfel ik.
Door de klassieke terminologie die geënt is op het vlaams blok te gebruiken of misbruiken voor N-VA neem je de ernst ervan weg.

Dan gaan mensen denken : "al dat gezever over racisten en/of zwartzakken is overdreven"

Men kan niet ernstig beweren dat N-VA een fascistoïde en racistische partij is zoals het vlaams blok.

Ik kan jou verzekeren dat de NVA bij velen in Wallonië als een facistische partij gezien wordt, en dan zeker bij links (maar ook binnen de MR).
Dat dat gevoel ook bij sommige Vlamingen leeft, is dan ook niet zo verwonderlijk.

Cheminot 29 maart 2018 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8678514)
Ik kan jou verzekeren dat de NVA bij velen in Wallonië als een facistische partij gezien wordt, en dan zeker bij links (maar ook binnen de MR).
Dat dat gevoel ook bij sommige Vlamingen leeft, is dan ook niet zo verwonderlijk.

Als de Waalse media dat beeld constant ophangt samen met bepaalde politieke partijen dan krijg je dat inderdaad.

No Apologies 29 maart 2018 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8678514)

Verwondert mij niks. Voor links is iedereen die er een andere mening op na houdt een fascist. Verboden anders te denken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be