Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ethisch hacker raadt je naam. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243025)

Vlad 31 maart 2018 04:09

Ethisch hacker raadt je naam.

Citaat:

https://inti.io/oilsjtanalytica/

Hoe eet je je steak het liefst? Wat is je favoriete kleur van onderbroek? Ethische hacker Inti De Ceukelaere heeft een tool ontwikkeld die aan de hand van 15 ogenschijnlijk onschuldige vragen kan achterhalen wie je bent. “Ik wil de mensen vooral sensibiliseren”, zegt de maker in een reactie aan Het Nieuwsblad.

De tool draagt de naam Oilsjt Analytica, niet toevallig een verwijzing naar Cambridge Analytica. Dat Britse databedrijf kwam onlangs in opspraak omdat het data van onder anderen miljoenen Amerikaanse kiezers verzamelde en hen zo met valse en subjectieve informatie kon benaderen. Net als de ‘onschuldige’ quizjes waarmee Cambridge Analytica haar gegevens verzamelde, stelt Oilsjt Analytica de meest absurde vragen om tot een - vaak accuraat - antwoord te komen. Bron.
Bij mij is het niet gelukt. Bij jullie ?

maddox 31 maart 2018 04:16

Nog niet eens in de buurt.

Eduard Khil 31 maart 2018 06:23

hij dacht dat ik Donald Trump was :lol:
Gene zever!

Anna List 31 maart 2018 08:59

Lindsey Vonn ... Er boenk op!! :oops:

Dadeemelee 31 maart 2018 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8679777)
hij dacht dat ik Donald Trump was :lol:
Gene zever!

Jaja, doe maar alsof. Hij zat er boenk op ;-) :-P

Universalia 31 maart 2018 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8679759)
Bij mij is het niet gelukt. Bij jullie ?

Citaat:

aan de hand van 15 ogenschijnlijk onschuldige vragen kan achterhalen wie je bent
Laat dat een duidelijke bewijslevering zijn van dat de meeste mensen nog véél teveel informatie laten rondslingeren.

En de Ethische Hackers dat zijn de brave dan nog die lekken/fouten opsporen in software/andere en er geen misbruik van maken ... er zijn er ook andere. :roll:

De schoofzak 31 maart 2018 10:11

Dergelijke grappen maken dat goedgelovige maar licht paranoïde mensen nog achterdochtiger en meer paranoïde worden.

Maar ja, zelfs de meerderheid van de forummers beseffen niet dat het gegeven van de naam helemaal niet uit die antwoorden komen, maar wel uit het scannen van je cookies.

Vb mijn gmail-adres is zeer letterlijk zo: [email protected] .

Dan moet je verstand al zo donker zijn als een zwart gat in het heelal, om mijn familienaam en mijn voornaam niet te kunnen raden.

Henri1 31 maart 2018 10:26

Geen fluit waard.

Ik ben volgens die kwiet Homans.

Anna List 31 maart 2018 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8679926)
Laat dat een duidelijke bewijslevering zijn van dat de meeste mensen nog véél teveel informatie laten rondslingeren.

En de Ethische Hackers dat zijn de brave dan nog die lekken/fouten opsporen in software/andere en er geen misbruik van maken ... er zijn er ook andere. :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8679960)
Dergelijke grappen maken dat goedgelovige maar licht paranoïde mensen nog achterdochtiger en meer paranoïde worden.

Maar ja, zelfs de meerderheid van de forummers beseffen niet dat het gegeven van de naam helemaal niet uit die antwoorden komen, maar wel uit het scannen van je cookies.

Vb mijn gmail-adres is zeer letterlijk zo: [email protected] .

Dan moet je verstand al zo donker zijn als een zwart gat in het heelal, om mijn familienaam en mijn voornaam niet te kunnen raden.

:rofl:

Libro 31 maart 2018 10:34

Het ontdekte mijn schermnaam van Youtube. Da's het laatste social medium dat ik gebruikt heb. Ik durf wedden dat, had ik Twitter of Facebook gebruikt, het mijn echte naam gevonden had. Op moment dat ik de test deed, begon mijn CPU op volle kracht te draaien. Da's het voordeel van met een oldtimer netbook te surfen: als de koeler op volle kracht begint te draaien terwijl je nauwelijks applicaties hebt openstaan, dan weet je meteen dat er meer aan de hand is.

Vlad 31 maart 2018 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8679991)
Het ontdekte mijn schermnaam van Youtube. Da's het laatste social medium dat ik gebruikt heb. Ik durf wedden dat, had ik Twitter of Facebook gebruikt, het mijn echte naam gevonden had. Op moment dat ik de test deed, begon mijn CPU op volle kracht te draaien. Da's het voordeel van met een oldtimer netbook te surfen: als de koeler op volle kracht begint te draaien terwijl je nauwelijks applicaties hebt openstaan, dan weet je meteen dat er meer aan de hand is.

Dat deed die van mij ook maar dat doet die ook als ik op deredactie.be ben of een rpg speel waardoor de pagina's van de website om de 2 seconden veranderen.
Wat wil dat dan zeggen volgens jou ?

Dadeemelee 31 maart 2018 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8679998)
Dat deed die van mij ook maar dat doet die ook als ik op deredactie.be ben of een rpg speel waardoor de pagina's van de website om de 2 seconden veranderen.

Het is niet zo moeilijk. Via je ip adres vindt men je naam terug als men toegang heeft tot een database waar je onder je echte naam bekend staat.

Libro 31 maart 2018 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8679998)

De websites die je hebt openstaan kunnen inderdaad veel data afnemen maar ik heb nu niet meer dan een simpele PDF en het forum openstaan. Als uw CPU dan op volle kracht begint te draaien, dan is er volgens mij nog iemand anders op uw toestel bezig.

kojak 31 maart 2018 10:57

Citaat:

Lol, ik zou Elon Musk zijn.

Mijn PC heeft ook serieus gerommeld, maar toen ik nadien naar mijn bankrekening ben gaan kijken bleek het wel te kloppen.

NieuwNoors 31 maart 2018 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8679843)
Lindsey Vonn ... Er boenk op!! :oops:

Lindsey! :cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

DewareJakob 31 maart 2018 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8679982)
Geen fluit waard.

Ik ben volgens die kwiet Homans.

Wie is Kwiet Homans? :rofl:

Skobelev 31 maart 2018 14:26

Nope, en dat voor Oilsjteneers onder elkaar. Brolsite.

dalibor 31 maart 2018 14:33

Francois Robert. Bijna.

En ook: do you live near Beerse? Op wereldschaal gezien wel, maar te voet is de afstand toch aanzienlijk.

Vlad 31 maart 2018 14:47

Luuk Vander Ven
Aad van de Velde
Laurens van Doorn

nope nope nope

volgens mij heb ik naar bitcoins gedelft op die site ... :evil:

Eduard Khil 31 maart 2018 14:50

Citaat:

Het ontdekte mijn schermnaam van Youtube..

van mij ook. Ik ben op Youtube Donald Trump. Nooit begrepen hoe ik dat klaargespeeld heb en dat die naam nog vrij is. Altijd lachen om te reageren op filmpjes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be