Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   kabinetsmedewerker Van Overtvelt geeft les over toekomstige fiscale wetgeving (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243069)

dalibor 3 april 2018 18:30

kabinetsmedewerker Van Overtvelt geeft les over toekomstige fiscale wetgeving

Alweer een geval van belangenvermenging. Benieuwd of de minister deze medewerker aan de deur zet zoals het hoort.

Onberijpelijk dat dit weer gebeurt nadat het eerder al eens het geval was en de minister toen beloofde dat het niet meer zou gebeuren.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-ver~aece8755/

Wapper 3 april 2018 19:05

Tiens, ik lees niks over belangenvermenging in dat artikel?
Termont & Optima is een ander paar mouwen uiteraard...

kelt 3 april 2018 19:19

Stel je eens voor dat ondergetekende in "geinteresseerde kringen" de prospecties en de produktieplanning van mijn werkgever en mijn collegae zou staan bekendmaken,tegen betaling dan nog,en aan een publiek dat daar zeker belang in zou stellen....:roll:

dalibor 3 april 2018 19:19

Tot uw dienst!

https://www.demorgen.be/binnenland/-...eldt-be2db4ca/

The Paulus Experience 3 april 2018 19:44

Tja, en maar op de sossen kappen.

Ik begin te denken dat het jaloezie is

Henri1 3 april 2018 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8682020)
Alweer een geval van belangenvermenging. Benieuwd of de minister deze medewerker aan de deur zet zoals het hoort.

Onberijpelijk dat dit weer gebeurt nadat het eerder al eens het geval was en de minister toen beloofde dat het niet meer zou gebeuren.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-ver~aece8755/

Uitleggen hoe er gesjoemeld kan worden. Alweer een nieuw n-va schaandaal in wording.

Zeus 3 april 2018 19:59

Dit vind ik eerlijk gezegd spijkers op laag water zoeken. In mijn rechtenopleiding heb ik talrijke proffen gehad die uitvoerig berichtten over ophanden zijnde wetgeving die ze zelf aan het schrijven waren.

vlijmscherp 3 april 2018 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8682057)
Dit vind ik eerlijk gezegd spijkers op laag water zoeken. In mijn rechtenopleiding heb ik talrijke proffen gehad die uitvoerig berichtten over ophanden zijnde wetgeving die ze zelf aan het schrijven waren.

Je vraagt je dan wel af waarom we nog moeten gaan stemmen, het parlement heeft echt niets te zeggen.

Maar goed, ik veronderstel dat dit weer zal afgedaan worden als een ongeoorloofde aanval van de verrotte media.

Cheminot 3 april 2018 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8682036)

Een tsjeef vindt het belangenvermenging... Ja, lachen hoor... :lol:

Wapper 3 april 2018 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8682036)

Joehoe! :lol:

"Belangenvermenging op kabinet-Van Overtveldt"
24-02-17, 16.14u - Bron: Belga

dalibor 3 april 2018 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8682100)

Inderdaad. Het is anderhalf jaar geleden al eens aangekaart. En nu gebeurt het weeral, met dezelfde pipo.

Als een prof aan zijn studenten vertelt welke wetgevingsaanpassingen eraan komen, is dat geen probleem. Als een kabinetsmedewerker tegen betaling opleiding geeft aan bedrijven over wetgeving die nog in de maak is, en waarvan hij als kabinetsmedewerker voorkennis heeft, is dat wel degelijk belangenvermenging.

The Paulus Experience 3 april 2018 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8682100)

Ik vraag me af hoe ver je bent als je al lachende smilies plaatst bij een bewijs van recidivisme

Wapper 3 april 2018 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8682114)
Ik vraag me af hoe ver je bent als je al lachende smilies plaatst bij een bewijs van recidivisme

1. In mijn boek is recidivisme het herhalen van een eerder begane misdaad.
2. Het oprakelen van een 1-jaar oud krantenartikel als argument contra N-VA getuigt van politieke bloedarmoede.

Sta me toe hier nogmaals een smiley te plaatsen bij uw denkwijze :lol:

kelt 4 april 2018 05:26

Op deze manier wordt het een beetje moeilijk om te regeren(net zoals het moeilijk zou zijn een bedrijf te runnen als uw kaderleden constant inisder informatie uitlekken naar de concurrentie en andere belanghebbenden)

Dit moet stoppen....

Ik weet dat het tegenwoordig feitelijk als de JOB van "vrije" cijferberoepen en dito juridische beroepen beschouwd wordt om,in het belang van HUN klanten,de zijweggetjes te vinden in relevante overheidsreglementering.

Maar dat betekent niet dat we dat moeten blijven tolereren.En "snitches" moeten er uit.

Ongeacht welke partijkaart....

Vlad 4 april 2018 05:29

Van Overtveldt doet niet anders dan cadeaus gooien naar de rijken. Het is toch belangrijk te weten waar je moet gaan staan om die op te vangen. Het is niet meer dan normaal dat hij zijn ondergeschikten ten velde stuurt om die mensen wegwijs te maken. En voor die arme ambtenaren is dat een broodnodige bijverdienste. Twee vliegen in één slag.

Hypochonder 4 april 2018 06:36

Best wel grappig hoor, bij gebrek aan echte schandalen zoals bij de partijen die zij aanhangen gaan de linkiewinkies dan maar op dit nageltje kloppen en proberen zij dit uit te vergroten alsof het om een echt schandaal zou gaan :lol:

The Paulus Experience 4 april 2018 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8682189)
1. In mijn boek is recidivisme het herhalen van een eerder begane misdaad.
2. Het oprakelen van een 1-jaar oud krantenartikel als argument contra N-VA getuigt van politieke bloedarmoede.

Sta me toe hier nogmaals een smiley te plaatsen bij uw denkwijze :lol:

:rofl: moest het hier over Meeuws gaan het kot stond in brand

Anna List 4 april 2018 06:56

ik zie niet in waar het belangenconflict schuilt.

een fiscaal expert van het kabinet die uitleg geeft over de te verwachte fiscale wetgeving aan wsl een publiek van fiscalisten die deze wetgeving zullen moeten implementeren bij hun klanten.

oppositie is weer met los kruid aan t schieten.

Anna List 4 april 2018 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8682218)
Van Overtveldt doet niet anders dan cadeaus gooien naar de rijken. Het is toch belangrijk te weten waar je moet gaan staan om die op te vangen. Het is niet meer dan normaal dat hij zijn ondergeschikten ten velde stuurt om die mensen wegwijs te maken. En voor die arme ambtenaren is dat een broodnodige bijverdienste. Twee vliegen in één slag.

het gaat over iemand van het kabinet, niet van de administratie.

Dadeemelee 4 april 2018 07:29

Zijn échte baas is VOKA, dus daar is toch niks mis mee :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be