![]() |
Sneller met de trein naar Amsterdam, ticket pak duurder.
bron:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04...-duurder-word/
Onbegrijpelijk...een "nieuwe" verbinding naar Amsterdam en Den Haag én de prijs fors de hoogte in. Deze draait nu rond de 45 euro! Met de Flixbus kan je er zijn in dezelfde tijdspanne tegen 15 euro...in dezelfde tijdspanne Wanneer gaat de politiek nu eindelijk eens en voor altijd begrijpen dat dit concept van dure prijzen totaal achterhaald is en dat de enige oplossing tegen fileleed in en rond Antwerpen (richting NL) het aanbieden is van betaalbaar openbaar vervoer. Tegelijk zijn de hogesnelheidsverbindingen naar NL en Duitsland meer ongebruikt dan gebruikt... men kan perfect goederen transport of containertransport organiseren over deze sporen van Rotterdam - Antwerpen - Duinkerke en/of het Ruhrgebied. Ook dit zou een slok op de borrel kunnen schelen naar wegtransport. Maar nee..liever deze spoorlijnen 23 van de 24 uur per dag onbenut laten roesten en heel duur onderhouden voor een miniem rendement. |
ja jongen in frankrijk betalen ze 90euro om van rijsel naar parijs te reizen...
|
In de openingspost werd het al aangegeven.....het zijn firma's als "Flixbus",die ,naargelang lokale wetgeving dat toelaat,in gans Europa aan het uitrollen zijn,die de oplossing aanreiken.....
Privé-busfirma's die RELEVANTE ritten doen tussen RELEVANTE plaatsen. Zoals ook voor onze migrantenpopulatie al een tijdje lange-afstandsritten van- en naar het thuisland aangeboden worden door andere firma's.Het mag geen "lijnverbinding" heten om wettelijke reden maar het is dat wel! Overigens,de Duitse firma Flixbus heeft een soort Franchiseconcept waarbij zij de algemene organisatie doen maar het feitelijk overal "lokale" partners zijn die het rollend materieel financieren en uitbaten.... Rollend materieel dat zal ROLLEN! De Lijn? Dat sociaal experiment zal er na 2019 niet zolang meer zijn.... Uiteindelijk,met de vrijmaking van de markt straks zullen andere spelers (klein of groot,wie zal het zeggen...)eens tonen hoe het moet. En van de treinmaatschappijen hebben enkel de lange-afstandsproviders (de Thalyssen en zo...) en de vrachtvervoerders nog iets aan te bieden waar een markt voor is,de rest (lokale treinen)zijn alleen maar kosten en rijden eigenlijk overal wat in de weg..... En ja,vervoer wordt DUURDER.....welk een verrassing..... |
Citaat:
volgens.... gemiddeld 21€, meestal 25€, maar ook max Citaat:
https://fr.goeuro.be/travel-search2/...wa_dw_bwg:ctrl |
Citaat:
https://play.google.com/store/apps/d...m.comuto&hl=nl Als het openbaar vervoer niet meegaat met zijn tijd...... |
Het openbaar vervoer is interessant:
Als de werkgever het abbonoment betaalt. Als je geen auto ter beschikking hebt & je in een stadscentrum moet zijn. Voor de rest is het een bijzonder dure en inefficiente manier van reizen. Als ik met mijn gezin naar de zee wil, kost me dat pakken geld. Heen en terug met de wagen 24 liter benzine oftewel 30 euro. Een enkel ticket bij de nmbs, voor een enkele reis, kost 22 euro....44 euro heen en terug. En dat voor 1 persoon. Voor 4 personen (je gaat met het gezin) is dat dus 176 euro. Zelfs indien men de afschrijving, verzekering, enz...tegen 35 cent per km in rekening brengt kom je nog maar aan 140 euro met de wagen. Amai, en men vraagt zich af waarom de E40 vol staat. |
Puur ter informatie, maar bij ons is een weekendbiljet met de trein redelijk goedkoop.
Verder vraag ik me af voor die beneluxtrein, hoeveel het kaartje procentueel de echte kosten dekt. Er mag gerust een bijdrage zijn van belastingsgeld, wegens liever zo mensen laten reizen dan met de auto, maar het moet redelijk blijven. |
Citaat:
Veel te veel kaders die gigantische bedragen verdienen. Veel te veel adminstratief personeel. Veel te veel onnodige structuren (zie kaders en administratief personeel). Veel te voordelig personeelsstatuut. Een focus op personeelstevredenheid (om stakingen te vermijden) ipv klantentevredenheid (zien we ook in het onderwijs terug). Enz.... En we stoppen 3 miljard euro per jaar toe als gemeenschap. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Als je sporadisch met de trein reist zijn abbonomenten en meerrittenkaarten zinloos.
Het gros van de mensen reist sporadisch met de trein. En dan ook nog eens sleuren met bagage (ik denk maar een een babybedje)... Daarom dat we met de wagen reizen. We kunnen alles meenemen en het is goedoper. |
Sittard > Amsterdam met NS = € 25. Retour= €50.
Station Sittard is korter bij dan dichtste station in België (Genk). |
Citaat:
|
Citaat:
Als je met 4 personen reist is dat 200 euro. Ik zoek me daar wel een parkeergarage hoor.... |
Citaat:
|
Flixbus kost X euro plus 6 maanden physiotherapie. Dan toch liever de trein...
|
Citaat:
Compleet onbetrouwbaar, vieze wagons, vieze en onveilige stations, duur & het personeel staat altijd op onweer kwa humeur. |
|
Citaat:
|
Vanuit Noord-Limburg is station Weert ideaal om in andere NL-steden of vlieghaven Schiphol te geraken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be