Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Sneller met de trein naar Amsterdam, ticket pak duurder. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243155)

1000 miles 9 april 2018 21:36

Sneller met de trein naar Amsterdam, ticket pak duurder.
 
bron:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04...-duurder-word/

Onbegrijpelijk...een "nieuwe" verbinding naar Amsterdam en Den Haag én de prijs fors de hoogte in. Deze draait nu rond de 45 euro!
Met de Flixbus kan je er zijn in dezelfde tijdspanne tegen 15 euro...in dezelfde tijdspanne
Wanneer gaat de politiek nu eindelijk eens en voor altijd begrijpen dat dit concept van dure prijzen totaal achterhaald is en dat de enige oplossing tegen fileleed in en rond Antwerpen (richting NL) het aanbieden is van betaalbaar openbaar vervoer.
Tegelijk zijn de hogesnelheidsverbindingen naar NL en Duitsland meer ongebruikt dan gebruikt... men kan perfect goederen transport of containertransport organiseren over deze sporen van Rotterdam - Antwerpen - Duinkerke en/of het Ruhrgebied. Ook dit zou een slok op de borrel kunnen schelen naar wegtransport.
Maar nee..liever deze spoorlijnen 23 van de 24 uur per dag onbenut laten roesten en heel duur onderhouden voor een miniem rendement.

brother paul 9 april 2018 22:13

ja jongen in frankrijk betalen ze 90euro om van rijsel naar parijs te reizen...

kelt 10 april 2018 05:36

In de openingspost werd het al aangegeven.....het zijn firma's als "Flixbus",die ,naargelang lokale wetgeving dat toelaat,in gans Europa aan het uitrollen zijn,die de oplossing aanreiken.....

Privé-busfirma's die RELEVANTE ritten doen tussen RELEVANTE plaatsen.
Zoals ook voor onze migrantenpopulatie al een tijdje lange-afstandsritten van- en naar het thuisland aangeboden worden door andere firma's.Het mag geen "lijnverbinding" heten om wettelijke reden maar het is dat wel!


Overigens,de Duitse firma Flixbus heeft een soort Franchiseconcept waarbij zij de algemene organisatie doen maar het feitelijk overal "lokale" partners zijn die het rollend materieel financieren en uitbaten....

Rollend materieel dat zal ROLLEN!

De Lijn?
Dat sociaal experiment zal er na 2019 niet zolang meer zijn....
Uiteindelijk,met de vrijmaking van de markt straks zullen andere spelers (klein of groot,wie zal het zeggen...)eens tonen hoe het moet.

En van de treinmaatschappijen hebben enkel de lange-afstandsproviders (de Thalyssen en zo...) en de vrachtvervoerders nog iets aan te bieden waar een markt voor is,de rest (lokale treinen)zijn alleen maar kosten en rijden eigenlijk overal wat in de weg.....

En ja,vervoer wordt DUURDER.....welk een verrassing.....

Micele 10 april 2018 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8686424)
ja jongen in frankrijk betalen ze 90euro om van rijsel naar parijs te reizen...

Bron?

volgens.... gemiddeld 21€, meestal 25€, maar ook max

Citaat:

https://fr.goeuro.be/trains/lille/paris

Informations Train Lille Paris

Durée du trajet: 63
Les trains arrivent : Paris
Les trains partent depuis: Lille
Prix moyen billet de train: 21 €
Distance: 204 Kms
Compagnies ferroviaires: SNCF | TGV
Lille-Lyon is rond de 90€:
https://fr.goeuro.be/travel-search2/...wa_dw_bwg:ctrl

dpg 10 april 2018 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8686479)
In de openingspost werd het al aangegeven.....het zijn firma's als "Flixbus",die ,naargelang lokale wetgeving dat toelaat,in gans Europa aan het uitrollen zijn,die de oplossing aanreiken.....

Privé-busfirma's die RELEVANTE ritten doen tussen RELEVANTE plaatsen.
Zoals ook voor onze migrantenpopulatie al een tijdje lange-afstandsritten van- en naar het thuisland aangeboden worden door andere firma's.Het mag geen "lijnverbinding" heten om wettelijke reden maar het is dat wel!


Overigens,de Duitse firma Flixbus heeft een soort Franchiseconcept waarbij zij de algemene organisatie doen maar het feitelijk overal "lokale" partners zijn die het rollend materieel financieren en uitbaten....

Rollend materieel dat zal ROLLEN!

De Lijn?
Dat sociaal experiment zal er na 2019 niet zolang meer zijn....
Uiteindelijk,met de vrijmaking van de markt straks zullen andere spelers (klein of groot,wie zal het zeggen...)eens tonen hoe het moet.

En van de treinmaatschappijen hebben enkel de lange-afstandsproviders (de Thalyssen en zo...) en de vrachtvervoerders nog iets aan te bieden waar een markt voor is,de rest (lokale treinen)zijn alleen maar kosten en rijden eigenlijk overal wat in de weg.....

En ja,vervoer wordt DUURDER.....welk een verrassing.....

Keulen - Amsterdam met de blablacar app heeft onlangs een kennis van ons 19€ gekost.

https://play.google.com/store/apps/d...m.comuto&hl=nl




Als het openbaar vervoer niet meegaat met zijn tijd......

Tavek 10 april 2018 11:40

Het openbaar vervoer is interessant:

Als de werkgever het abbonoment betaalt.
Als je geen auto ter beschikking hebt & je in een stadscentrum moet zijn.

Voor de rest is het een bijzonder dure en inefficiente manier van reizen. Als ik met mijn gezin naar de zee wil, kost me dat pakken geld. Heen en terug met de wagen 24 liter benzine oftewel 30 euro.

Een enkel ticket bij de nmbs, voor een enkele reis, kost 22 euro....44 euro heen en terug. En dat voor 1 persoon.

Voor 4 personen (je gaat met het gezin) is dat dus 176 euro. Zelfs indien men de afschrijving, verzekering, enz...tegen 35 cent per km in rekening brengt kom je nog maar aan 140 euro met de wagen.

Amai, en men vraagt zich af waarom de E40 vol staat.

De schoofzak 10 april 2018 12:36

Puur ter informatie, maar bij ons is een weekendbiljet met de trein redelijk goedkoop.

Verder vraag ik me af voor die beneluxtrein, hoeveel het kaartje procentueel de echte kosten dekt.
Er mag gerust een bijdrage zijn van belastingsgeld, wegens liever zo mensen laten reizen dan met de auto, maar het moet redelijk blijven.

Tavek 10 april 2018 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8686789)
Puur ter informatie, maar bij ons is een weekendbiljet met de trein redelijk goedkoop.

Verder vraag ik me af voor die beneluxtrein, hoeveel het kaartje procentueel de echte kosten dekt.
Er mag gerust een bijdrage zijn van belastingsgeld, wegens liever zo mensen laten reizen dan met de auto, maar het moet redelijk blijven.

De NMBS is een hopeloos inefficient bedrijf.

Veel te veel kaders die gigantische bedragen verdienen.
Veel te veel adminstratief personeel.
Veel te veel onnodige structuren (zie kaders en administratief personeel).
Veel te voordelig personeelsstatuut.
Een focus op personeelstevredenheid (om stakingen te vermijden) ipv klantentevredenheid (zien we ook in het onderwijs terug).
Enz....

En we stoppen 3 miljard euro per jaar toe als gemeenschap.

maddox 10 april 2018 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8686711)
Het openbaar vervoer is interessant:

Als de werkgever het abbonoment betaalt.
Als je geen auto ter beschikking hebt & je in een stadscentrum moet zijn.

Mijn werkgever betaald het abonnement volledig. Ik ben alleen sneller op't werk, kruipend, dan met enige vorm van openbaar vervoer.
Citaat:

Voor de rest is het een bijzonder dure en inefficiente manier van reizen. Als ik met mijn gezin naar de zee wil, kost me dat pakken geld. Heen en terug met de wagen 24 liter benzine oftewel 30 euro.
En kan je vertrekken wanneer je wil, naar waar je wil, met een hoop spullen zoals je wenst.
Citaat:

Een enkel ticket bij de nmbs, voor een enkele reis, kost 22 euro....44 euro heen en terug. En dat voor 1 persoon.
[JvdB modus)Jamaar, als je de voordeelpakketten van de NMBS gaat uitpluizen, dan kan dat allemaal veel goedkoper. [/JvdB modus]
Citaat:

Voor 4 personen (je gaat met het gezin) is dat dus 176 euro. Zelfs indien men de afschrijving, verzekering, enz...tegen 35 cent per km in rekening brengt kom je nog maar aan 140 euro met de wagen.
Maar je hebt die wagen toch... Dus moet je met die afschrijving rekenen of niet? Uiteindelijk kost die niet veel meer als je die nu laat rijden of niet.
Citaat:

Amai, en men vraagt zich af waarom de E40 vol staat.
Rij gewoon op uren die niet zo druk zijn. Dat helpt. Langs de andere kant, het gaat een pak vermoeiender zijn dan reizen op logischere momenten.

maddox 10 april 2018 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8686841)
De NMBS is een hopeloos inefficient bedrijf.

Veel te veel kaders die gigantische bedragen verdienen.
Veel te veel adminstratief personeel.
Veel te veel onnodige structuren (zie kaders en administratief personeel).
Veel te voordelig personeelsstatuut.
Een focus op personeelstevredenheid (om stakingen te vermijden) ipv klantentevredenheid (zien we ook in het onderwijs terug).
Enz....

Het is dus niets anders dan een ministerie ofzo.

Citaat:

En we stoppen 3 miljard euro per jaar toe als gemeenschap.
We stoppen de rest ook bij, en we maken het openbaar vervoer gewoon gratis voor iedereen.

Tavek 10 april 2018 14:43

Als je sporadisch met de trein reist zijn abbonomenten en meerrittenkaarten zinloos.

Het gros van de mensen reist sporadisch met de trein.

En dan ook nog eens sleuren met bagage (ik denk maar een een babybedje)...

Daarom dat we met de wagen reizen. We kunnen alles meenemen en het is goedoper.

pajoske 10 april 2018 15:02

Sittard > Amsterdam met NS = € 25. Retour= €50.

Station Sittard is korter bij dan dichtste station in België (Genk).

Vlad 10 april 2018 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles (Bericht 8686403)
bron:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04...-duurder-word/

Onbegrijpelijk...een "nieuwe" verbinding naar Amsterdam en Den Haag én de prijs fors de hoogte in. Deze draait nu rond de 45 euro!
Met de Flixbus kan je er zijn in dezelfde tijdspanne tegen 15 euro...in dezelfde tijdspanne
Wanneer gaat de politiek nu eindelijk eens en voor altijd begrijpen dat dit concept van dure prijzen totaal achterhaald is en dat de enige oplossing tegen fileleed in en rond Antwerpen (richting NL) het aanbieden is van betaalbaar openbaar vervoer.
Tegelijk zijn de hogesnelheidsverbindingen naar NL en Duitsland meer ongebruikt dan gebruikt... men kan perfect goederen transport of containertransport organiseren over deze sporen van Rotterdam - Antwerpen - Duinkerke en/of het Ruhrgebied. Ook dit zou een slok op de borrel kunnen schelen naar wegtransport.
Maar nee..liever deze spoorlijnen 23 van de 24 uur per dag onbenut laten roesten en heel duur onderhouden voor een miniem rendement.

De NMBS zet haar oudste materieel in rond Antwerpen terwijl het fileleed er het grootst is. Benieuwd of er deze zomer doden gaan vallen in de overvolle oververhitte wrakken die de L12 richting Nederland bedienen.

Tavek 10 april 2018 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8686979)
Sittard > Amsterdam met NS = € 25. Retour= €50.

Station Sittard is korter bij dan dichtste station in België (Genk).

50 euro retour

Als je met 4 personen reist is dat 200 euro.

Ik zoek me daar wel een parkeergarage hoor....

reservespeler 10 april 2018 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8686979)
Sittard > Amsterdam met NS = € 25. Retour= €50.

Station Sittard is korter bij dan dichtste station in België (Genk).

en Weert?

Zwitser 10 april 2018 21:23

Flixbus kost X euro plus 6 maanden physiotherapie. Dan toch liever de trein...

Tavek 10 april 2018 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8687208)
Flixbus kost X euro plus 6 maanden physiotherapie. Dan toch liever de trein...

Ik wandel nog liever dan de trein.

Compleet onbetrouwbaar, vieze wagons, vieze en onveilige stations, duur & het personeel staat altijd op onweer kwa humeur.

Vlad 11 april 2018 04:53

https://www.gva.be/cnt/dmf20180410_0...0-minuten-stil

pajoske 11 april 2018 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8687113)
en Weert?

Is verder. Maar de treinrit duurt een half uur minder. Een waardig alternatief dus.

Micele 11 april 2018 07:53

Vanuit Noord-Limburg is station Weert ideaal om in andere NL-steden of vlieghaven Schiphol te geraken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be