![]() |
Wouter Van Besien doet de auto in de ban
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/13/vanbesien/
Wat het Gentse circulatieplan betreft, zijn ook veel lokale handelaars ontevreden. "Ook daar zijn er verschillende buitenlandse steden die er al lang mee bezig zijn en die tonen dat het net voor het economische weefsel van de stad goed is dat je kiest voor duurzame mobiliteit. Mensen komen graag naar autoluwe centra." Al beseft Van Besien ook dat er een grote onzekerheid is bij bedrijven en handelaars, waarop hij benadrukt dat zijn partij een groot participatietraject voorziet. Op naar de 15 zetels, zeg ik. |
de wandelende sos
|
Wat een onnozel manneke, dat Besientje.
|
Ze zullen het wel zien aan de verkiezingsuitslag.
|
Hij wil dat invoeren, maar beseft dat er een grote onzekerheid is (en dat het Gentse "immobiliteitsplan" allesbehalve zo graag gezien is als Watteeuw en co ons willen doen laten geloven).
Een sterk politicus, toch. |
Citaat:
|
Men mag voor mijn part alle parkeerplaatsen op straat laten verdwijnen, mits die worden gecompenseerd ondergronds en aan de rand.
Buurtgarages zijn ook zeer positief. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs de CVP niet, maar dat is eerder uit schrik om niet nog meer kiezers te verliezen lol. |
Wat Van Besien voorstelt is niet eens zo baanbrekend en zie je in nagenoeg alle steden die bestuurd worden door mensen met iets of wat visie. Kortom, dit is eigenlijk de logica zelve.
Het mobiliteitsbeleid van Kennis is een ander paar mouwen, dat is wel baanbrekend in de negatieve zin van het woord. In tegenstelling tot alle logica en wat de mobiliteitsexperten adviseren, wil deze man inzetten op alle vormen van vervoer. Alles door elkaar dus. In de wetenschap dat de Vlaming geboren is met een auto in de maag en daar als een echte junk aan vasthoudt, dan weet je wat dit in de praktijk wil zeggen. Ik vraag me af welke relevante achtergrond Kennis heeft om een beleid omtrent mobiliteit te ( kunnen ) voeren. Ik denk dat hij nog wat groen achter de oren is gezien hij reeds gefaalde recepten van het verleden herkauwt. Nochtans is hij industrieel ingenieur, wat toch zou impliceren dat je toch een minimum aan inzicht zou moeten hebben om in te zien dat de auto zowat het meest ongeschikte vervoersmiddel in de stad is. De slagzin van NVA betreffende mobiliteit: "Back to the 70s!" |
Ik moet toegeven dat Besien wel (groen) haar op zijn tanden heeft. Hij stelt een echt groen beleid voor.
Nog straffer: hetgeen hij voorstelt zal er ook komen. Met eenderwelke meerderheid. Zelfs mocht het Blok op zijn alleentje een absolute meerderheid halen, dan nog zal het nodig zijn. Maar of Bezientje de juiste politieke weg volgt, dat is wat anders. Ge moet eerst de geesten laten rijpen. Ik vermoed dat de Antwerpse kiezer hem niet gaat volgen. (zijdelingse noot: de nva laat de Vlaamse geesten wel rijpen, op het vlak van het communautaire. Perfect vergelijkbaar.) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je moet er gewoon aan wennen, dat is alles. Dan pas, en meestal niet eerder, zal je zien & beseffen dat het eigenlijk niet zo'n slecht idee is. Ook voor de handelaars. Het is er aangenamer, rustiger, en dan kopen de mensen ook meer. |
Citaat:
Of beter nog ermee de trein op richting hometown ,en vervolgens een bus of twee,en het laatste stuk te voet...:roll::roll: |
Citaat:
De groenen hebben van Mortsel een verkeersinfarkt gemaakt. Misschien moet men eerst goede alternatieven voor autoverkeer ter beschikking stellen en dan volgt de rest vanzelf. Niemand gaaat voor zijn plezier in file staan. Maar wat kan je doen als er geen valabel alternatief is ? Dus begin met goed publiek transport te organiseren en daarna autoverkeer te verbieden. Als het eerste lukt, is het tweede waarschijnlijk niet nodig. |
Citaat:
De wandelende sos is de weg een beetje kwijt denk ik. :rofl: Ergens verkeerd afgeslagen misschien, te kort bochtenwerk? :? |
Citaat:
Meer verkopen in stille rustige straten? Ook naar de bollekesschool voor gehandicapte kindjes geweest zeker? Ga maar bij besien een beetje spelen. Ge past bij elkaar. |
Dat plan van Groen omvat 7 pagina's met enkel "droomillusies".
|
Van Besien zou beter eens beginnen met zichzelf te verbannen.
|
Citaat:
Bij de grote ketens is dat soms anders. Alleen zijn die dan ook meestal te vinden aan de stadsrand. Niet alleen omwille van de mobiliteit maar ook omwille van de omvang van hun winkelcomplexen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be