Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Its Moto time. Bartje heeft dat beslist.; (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243234)

brother paul 17 april 2018 11:56

Its Moto time. Bartje heeft dat beslist.;
 
Kijk bart tommelein geeft 20% subisides voor een Moto...

http://www.zeromotorcycles.com/nl/ti...SAAEgIUdPD_BwE

We gaan gezellig ruig geluisloos door de straat sjeezen

Maar de vraag die ik stel is dit
Wat met de fiscaliteit ?

Als ik mij niet vergis mag elke burger een moto aftrekken van zijn inkomen om te pendelen ?
komt die subsidie dan bovenop ?

En in een zaak hoe werkt dat
10K - BTW 100%
10K 30% belast is 7K
7K -2Ksubisidie
netto kost die moto dan 5K

Privé

12K
-50%belasting -6K
-2.4Ksubsidie
netto 3.6K ?

Tavek 17 april 2018 11:57

20 % ????
Fuck ik heb geen tufrijbewijs !

brother paul 17 april 2018 12:00

https://www.hln.be/geld/consument/wi...jgen~ae7bf2d3/

oor de aankoop van een elektrische auto krijg je vandaag al een premie van de Vlaamse overheid. Binnenkort kan je er ook een krijgen voor een elektrische motorfiets en voor een elektrische bromfiets klasse B.

De Vlaamse regering besliste vandaag de zero emissie premie uit te breiden. Voor een e-scooter zal je 750 euro krijgen, voor een e-motor 1.500 euro. De premie is beperkt tot maximum 25 procent van de aankoopprijs. De premie geldt voor elektrische bromfietsen en motors die worden ingeschreven vanaf 15 april.

Anna List 17 april 2018 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8692995)
20 % ????
Fuck ik heb geen tufrijbewijs !

jawel, uw auto rijbewijs is oud genoeg, jij kan en mag dus zonder bijkomende opleiding met een moto rijden!

Tavek 17 april 2018 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8693000)
jawel, uw auto rijbewijs is oud genoeg, jij kan en mag dus zonder bijkomende opleiding met een moto rijden!

Met zo een zero motorcycle van in de openingspost ?

Heb je daar geen motorrijbewijs voor nodig ?

brother paul 17 april 2018 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8693006)
Met zo een zero motorcycle van in de openingspost ?

Heb je daar geen motorrijbewijs voor nodig ?

nee de oude garde heeft daar geen opleiding voor nodig

Tavek 17 april 2018 12:09

lol ja die 11 kW versie mag je met rijbewijs B nemen

Tavek 17 april 2018 12:14

Rijdt zo een 11 KW ding een beetje ?

Anna List 17 april 2018 12:14

de oude garde had die kunde nog aangeboren. :p

Dadeemelee 17 april 2018 12:29

Ja en nu gaan we mensen krijgen die nog nooit met de moto gereden hebben die in het spitsverkeer tussen de auto's gaan slalommen :?

Tavek 17 april 2018 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8693026)
Ja en nu gaan we mensen krijgen die nog nooit met de moto gereden hebben die in het spitsverkeer tussen de auto's gaan slalommen :?

Ik ga akkoord met u. Een 11 kW (23 kW piek overigens) electrobike is niet te vergelijken met een 11 kW ICE motorfiets. Het verschil in torque en acceleratie maakt die electrobike eigenlijk minder geschikt voor beginnelingen. Of ze moeten echt de "noob" setting gebruiken (die er is overigens).

Dadeemelee 17 april 2018 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8693028)
Ik ga akkoord met u. Een 11 kW (23 kW piek overigens) electrobike is niet te vergelijken met een 11 kW ICE motorfiets. Het verschil in torque en acceleratie maakt die electrobike eigenlijk minder geschikt voor beginnelingen. Of ze moeten echt de "noob" setting gebruiken (die er is overigens).

Gaat in minder dan 6 seconden naar 100 en doet 130 max. Rijbewijs B :-(

Tavek 17 april 2018 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8693045)
Gaat in minder dan 6 seconden naar 100 en doet 130 max. Rijbewijs B :-(

lol ?

Ok ik geef u gelijk.

Anna List 17 april 2018 13:13

130 kmu max? doe mij dan maar ne 600cc

Tavek 17 april 2018 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8693052)
130 kmu max? doe mij dan maar ne 600cc

Om te pendelen in een stedelijke omgeving is dat voldoende.

Volgens de reviews trekt dat ding bijzonder rap op, dus je kan veilig manuevreren in het verkeer.

En 140-180 km snelweg en 300 km tussendoorbaan is echt voldoende zat.

(Iedereen die ik ken die een motorfiets heeft, en dus geen harley midlife crisis bike, gebruikt die om te pendelen, en louter en alleen om te pendelen)

Anna List 17 april 2018 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8693054)
Om te pendelen in een stedelijke omgeving is dat voldoende.

Volgens de reviews trekt dat ding bijzonder rap op, dus je kan veilig manuevreren in het verkeer.

En 140-180 km snelweg en 300 km tussendoorbaan is echt voldoende zat.

(Iedereen die ik ken die een motorfiets heeft, en dus geen harley midlife crisis bike, gebruikt die om te pendelen, en louter en alleen om te pendelen)

eigenlijk heb je gelijk hoor, die 130 is ook wel hard genoeg overigens ... bij 150 krijg ik er toch schrik op.

heb dat ook gedaan een aantal jaar 0% privé gebruik
en aan de lopende band pesterijen van de fiscus en een paar rechtzaken tegen de fiscus omdat die daar arbitrair 70%-30% privé van wilde maken...

Bovenbuur 17 april 2018 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8693006)
Met zo een zero motorcycle van in de openingspost ?

Heb je daar geen motorrijbewijs voor nodig ?

Een zero cycle? Is dat een unicycle met nog een wiel minder?

Dadeemelee 17 april 2018 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8693052)
130 kmu max? doe mij dan maar ne 600cc

Voor iemand die nooit met een moto gereden heeft? Dat ding weegt ook zo'n 185 kg hé, dat is geen speedpedelec of een brommertje. Volgens mij is dat gewoon de 44 pk versie die ze electronisch beperkt hebben.

maddox 17 april 2018 13:51

Puntje 1, die subsidie bestaat al langer.

Ik heb met zo'n Zero gereden. Zowel de 11Kw versie als de losgelaten versie.

Da's dezelfde motorfiets, maar met de electronica die alles begrenst.

Beide versies hebben 3 standen ingebouwd. Eco, normaal en sport. In eco gaat het rustig en gemoedelijk. Dan is zelfs de full power versie noob-vriendelijk. In sport kan je beter opletten met de "gashendel".

Beide versies kunnen met een kleine of grote accuversie.

De stilte tijdens het rijden en de souplesse van de acceleratie is ongelofelijk en zeer leuk.

Persoonlijk vind ik de zithouding oncomfortabel, maar niks wat een ander stuur en wat knutselen aan de voetsteunen niet kan oplossen.

Maar de goedkoopste 11kw versie is nog steeds 3 keer duurder dan een vergelijkbare ICE. Zelfs met de subsidies.
En dan denken we nog niet eens aan de iets betaalbaardere ICE 125cc's.
Voeg daarbij de korte actieradius, ze beloven 160km maximaal, maar dan kom je niet op de snelweg, en rij je in eco modus met een vederlichte hand op de draaihendel.

Goed voor pendelen, en korte pleziertripjes. Voor een tour d'Europe of zelfs maar een rit Brussel-Oostende eigenlijk ongeschikt.

Maar mensen die zulk speelgoed kunnen verantwoorden zitten niet op't einde van hun loon te kijken naar een stukje maand dat nog over is.

Tavek 17 april 2018 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8693081)
Puntje 1, die subsidie bestaat al langer.

Ik heb met zo'n Zero gereden. Zowel de 11Kw versie als de losgelaten versie.

Da's dezelfde motorfiets, maar met de electronica die alles begrenst.

Beide versies hebben 3 standen ingebouwd. Eco, normaal en sport. In eco gaat het rustig en gemoedelijk. Dan is zelfs de full power versie noob-vriendelijk. In sport kan je beter opletten met de "gashendel".

Beide versies kunnen met een kleine of grote accuversie.

De stilte tijdens het rijden en de souplesse van de acceleratie is ongelofelijk en zeer leuk.

Persoonlijk vind ik de zithouding oncomfortabel, maar niks wat een ander stuur en wat knutselen aan de voetsteunen niet kan oplossen.

Maar de goedkoopste 11kw versie is nog steeds 3 keer duurder dan een vergelijkbare ICE. Zelfs met de subsidies.
En dan denken we nog niet eens aan de iets betaalbaardere ICE 125cc's.
Voeg daarbij de korte actieradius, ze beloven 160km maximaal, maar dan kom je niet op de snelweg, en rij je in eco modus met een vederlichte hand op de draaihendel.

Goed voor pendelen, en korte pleziertripjes. Voor een tour d'Europe of zelfs maar een rit Brussel-Oostende eigenlijk ongeschikt.

Maar mensen die zulk speelgoed kunnen verantwoorden zitten niet op't einde van hun loon te kijken naar een stukje maand dat nog over is.

Er zijn mensen die 15-20k betalen voor een harley.

Terwijl een gewone motorfiets 3 keer zo goedkoop is, zoals ge zelf aanhaalt.

Zonder herrie reizen heeft een appeal die ongeevenaard is. Want voor mij is dat lawaai van een motorfiets een showstopper. Ik heb er een hekel aan als iemand met zo een herrieding door de straat komt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be