Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Demir: ‘Beke wil aandacht verleggen door mij aan te vallen’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243291)

Universalia 22 april 2018 05:15

Demir: ‘Beke wil aandacht verleggen door mij aan te vallen’

Citaat:

Op Facebook (<<<- ) heeft staatssecretaris voor Gelijke Kansen Zuhal Demir (N-VA) gereageerd op uitspraken van CD&V-voorzitter Wouter Beke. ‘Hij is duidelijk boos dat ik reageerde op de kandidatuur van Aron Berger bij CD&V Antwerpen.’
He kijk, die Beke trekt zijn 'stoute' schoentjes aan en schijnt nog boos te zijn ook. :rofl:

Citaat:

Ikzelf zou niet blij zijn om in een partij te zitten waar die ongelijkheid tussen man en vrouw in de etalage wordt gezet.’ Daarmee verwees Demir naar het feit dat Berger om geloofsredenen weigert vrouwen de hand te schudden.
Geloofsovertuigingen zorgen de laatste tijden, in stijgende lijn, voor onrust.

Niet dat het iets nieuws onder de zon is want dat is al de hele geschiedenis zo. :roll:

De schoofzak 22 april 2018 07:42

De laatste zin van Zuhal in De Standaard weergegeven, is meesterlijk eenvoudig en juist.

Bejubel die zin en bejubel Zuhal !!!!

Citaat:

‘Daarom, meneer Beke, ben ik tegen islamscholen die hun orders uit Turkije halen en tegen joodse scholen die gelijkheid niet centraal stellen.’

subocaj 22 april 2018 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8696454)
De laatste zin van Zuhal in De Standaard weergegeven, is meesterlijk eenvoudig en juist.

Zolang ze "godsdienstvrijheid" in het wetboek laten staan en geen volledige scheiding van kerk en staat toepassen, is alles wat wie dan ook zegt, praat voor de vaak.

Zoals ik reeds vroeger zei, laat godsdienstonderwijs volledig verwijderen uit het onderwijs, dan kunnen jongeren nog steeds zelf beslissen of ze in iets willen geloven, als ze tot de jaren van verstand gekomen zijn.

Bob 22 april 2018 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8696506)
Zolang ze "godsdienstvrijheid" in het wetboek laten staan en geen volledige scheiding van kerk en staat toepassen, is alles wat wie dan ook zegt, praat voor de vaak.

Zoals ik reeds vroeger zei, laat godsdienstonderwijs volledig verwijderen uit het onderwijs, dan kunnen jongeren nog steeds zelf beslissen of ze in iets willen geloven, als ze tot de jaren van verstand gekomen zijn.

...en vervang godsdienstonderwijs door lessen in burgerschap ? ...
Als ge het mij vraagt dezelfde ordinaire hersenspoeling.
Het onderwijs moet zich dringend meer focussen op hetgeen de leerlingen moeten kennen, in plaats van op hetgeen de leerlingen moeten denken.

DewareJakob 22 april 2018 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 8696534)
Het onderwijs moet zich dringend meer focussen op hetgeen de leerlingen moeten kennen, in plaats van op hetgeen de leerlingen moeten denken.

Lessen zedenleer, moraal, zonder poco-naïviteit. Het zou passen ipv van godsdienstlessen waarvan de inhoud vaak indruist tegen een sociaal en respectvol samenleven. Lessen waarin iedereen naast zijn rechten ook zijn plichten leert kennen. Ik denk dat het voor sommigen wat melig en naïef klinkt, maar ja, het zou inderdaad wat inspanning vereisen, en toch zou iedereen dat moeten kunnen opbrengen.

subocaj 22 april 2018 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 8696534)

Voetballen, koersen, hardlopen, zingen, DJ en nog meer nitwits gedoe.

Meer moeten ze niet kunnen en hebben Vlaamse klauwende katers en katjes niet nodig.

En natuurlijk hebben ze ook nog politici nitwits nodig, die jou geld opeisen om dat te verwezenlijken.

Zeus 22 april 2018 12:29

Citaat:

Demir kan dat wel zeggen, het Vlaams en gemeentelijk beleid van haar partij legt Joodse segregatiescholen geen haarbreed in de weg.

Jay-P. 22 april 2018 12:34

Citaat:

Amai. Voortijdige zaadlozing op uwe leeftijd !?

Bob 22 april 2018 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8696575)
Lessen zedenleer, moraal, zonder poco-naïviteit. Het zou passen ipv van godsdienstlessen waarvan de inhoud vaak indruist tegen een sociaal en respectvol samenleven. Lessen waarin iedereen naast zijn rechten ook zijn plichten leert kennen. Ik denk dat het voor sommigen wat melig en naïef klinkt, maar ja, het zou inderdaad wat inspanning vereisen, en toch zou iedereen dat moeten kunnen opbrengen.

Alhoewel, als ge het mij vraagt, moet de core business van het onderwijs toch nog altijd het bijbrengen van kennis zijn. En op dat punt wentelt Vlaanderen zich de laatste decennia in een zelfgenoegzaamheid, en worden internationale vergelijkingstesten, waaruit duidelijk blijkt dat Vlaanderen in een dalende spiraal zit, bijna op gejuich onthaald.

Guinevere 22 april 2018 20:31

Citaat:

Zuhal Dajjal. Da's wat ik ervan vind, se.

De schoofzak 22 april 2018 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8696625)
Amai. Voortijdige zaadlozing op uwe leeftijd !?

Helemaal niet. Ik heb er nog al moeite voor moeten doen.

De schoofzak 22 april 2018 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8696624)
Demir kan dat wel zeggen, het Vlaams en gemeentelijk beleid van haar partij legt Joodse segregatiescholen geen haarbreed in de weg.

Ik heb zelf al gezegd dat mijn visie omtrent onderwijs onuitvoerbaar is voor vandaag, voor morgen, en zelfs voor morgenvoormiddag.

Ouderen herinneren zich de schoolstrijd en wat daar uit kwam. Zelfs nu nog blijken velen er schrik van te hebben omdat ze denken dat het nog altijd een wespennest is.

Jay-P. 23 april 2018 03:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8696868)
Helemaal niet. Ik heb er nog al moeite voor moeten doen.

;-) Zuhal is ne stoot, he. Zij is verdomd goed -dat meen ik-, niet tegenstaande ze van de Limburg komt.

epicurist_dirk 23 april 2018 04:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8696506)

Inderdaad “scheiding geloof en staat “ moet in de grondwet worden gebeiteld.

Waarom begint Beke over de scholen????? Omdat de christelijke scholen nog steeds de kinderen hersenspoelen en geloof opdringen.

De kweekvijver voor CD&V slachtoffers. CD&V en co zijn zelfs berijd de islam in hun scholen toe te laten om toch maar de geloven aan de kinderen te kunnen oplepelen.

CD&V midden, belachelijk hypocriet van alle kanten willen profiteren ja!!!

Bond voor de zelfstandige vrouwen… maar hun vakbond doet er alles aan om de zelfstandigen het leven zuur te maken. En zo zijn er bij AL hun zuilen toestanden verschillende contradicties!!!
Zuilen toestanden en knokploegen (vakbond) dat ze overigens overgenomen hebben na WOII van de nazi's, het indelen van het volk om te heersen, de kudde drijven, controleren.

Alles om de macht te behalen ja, en dan zoals ooit de pastoors die verwijzen naar Rome, nu >>> Juncker en Merkel<< aanroepen om ons op te leggen van uit EU wat hier dient te gebeuren omdat CD&V- cdH in werkelijkheid te weinig % stemmen ophalen.

Daarom moet “scheiding geloof en staat “ in de grondwet worden gebeiteld.

Om al het "moeten" van de geloven te verbannen!

Henri1 23 april 2018 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8696408)

He kijk, die Beke trekt zijn 'stoute' schoentjes aan en schijnt nog boos te zijn ook. :rofl:

Geloofsovertuigingen zorgen de laatste tijden, in stijgende lijn, voor onrust.

Niet dat het iets nieuws onder de zon is want dat is al de hele geschiedenis zo. :roll:

Dat moet uitgerekend de schreeuwerige Demir vertellen.

Jay-P. 24 april 2018 15:45

Zuhal Demir (N-VA): “Het is bijna te laat: radicale, islamistische regimes worden steeds sterker in Vlaanderen”

geertvdb 24 april 2018 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8696624)

Dat is ook weeral waar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be